2021-04-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
Hur många såna här program ska svt bjuda på där folk får tala ut?

Ska veckans brott få en spin-off veckans våldtäkt där varje vecka kan kändisar tala ut?

Lamberts ena veckan
Bröderna Timell andra veckan

Tror du inte Kalle och Tobbe och Micke spottat på kvinnor, runkat och kallat dem hora?

Men eftersom det är kändisar då ska de aldrig förlåtas.
Citera
2021-04-07, 20:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har precis sett dokumentären nu. Jag tillhör dem som gärna ser andra sidan av myntet och vill få fler perspektiv. Jag kan tycka det är intressant att se en brottsling eller gärningsman ge sin bild, eller kanske en bakgrund till det som hänt. Soran är inte dömd och jag vet inte om han är skyldig till allt eller något han anklagas för. Jag konstaterar att han inte är dömd och att jag nog aldrig kommer att få reda på vad som hände där i sängkammaren. Jag bryr mig inte om det heller.

Jag har svårt att förstå alla som sitter och totalsågar programmet. SVT har berättat om syftet med dokumentären och att de inte tar ställning i skuldfrågan. Några hävdar att Soran får sitta där och rentvå sig själv, men i grund och botten medger han att han är sen skit som gjort saker han ångrar. Kajsa "Ekis" Ekman får faktiskt sitta i programmet och hävda att Soran är skyldig. Det är vad hon säger, att han inte fått stå till svars för sina handlingar och att få anmälda våldtäkter leder till fällande dom och att det är ett problem. Hon tyckte också att det var ett problem att ett av hans "offer" blivit dömd för förtal som berättat om det och att hon inte får berätta sin historia. Det vill säga, Soran är skyldig.

Jag sitter inte och tycker synd om Soran. Jag är fullständigt likgiltig. Men folk måste klara av att ha två tankar i huvudet samtidigt. SVT måste få göra program om folk som anklagats eller dömts för olika saker samtidigt som de nästa vecka visar ett program om kvinnor som blivit våldtagna eller traffickingen offer. Jag hade hoppats på lite mer, men den enkla vägen är att bara sitta och gnälla och kalla det snyfthistorier. Men ur ett psykologiskt perspektiv är det alltid intressant att komma in bakom den som anklagas eller blivit dömd.

Väl skrivet. Dessutom är det intressant ur det perspektivet att man bör titta på medias oerhörda makt, under metoo var det ju fritt fram för förtal till höger och vänster, och man bör ställa sig frågan om det är ett sådant samhälle vi vill ha?
Citera
2021-04-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
På Flashback sitter verkligen de elakaste av de elakaste och dömer andra människor.

Skulle tippa att de flesta av er killar och män gjort ungefär samma saker som Soran Ismail anklagas för. Men plötsligt är det att vara våldtäktsman. Det enda ni vill är att ha nån att kasta skit på. Just nu råkar det vara han, imorgon heter han något annat. Kanske det är just du? Men kändisar är extra tacksamma att hata, förstås.
Jag tycker jättesynd om Soran för att han fått sitta och lägga pussel i sin lägenhet sen 2017.
Citera
2021-04-07, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tror du inte Kalle och Tobbe och Micke spottat på kvinnor, runkat och kallat dem hora?

Men eftersom det är kändisar då ska de aldrig förlåtas.

så är det, kändisar ska aldrig slippa undan! vi ska jaga dom till världens ände
Citera
2021-04-08, 06:53
Medlem
Denne man är ju det yttersta beviset för vad ett kändisskap gör med ens attraktivitet som man. Killen skulle få kämpa i åratal för att ens hitta någon som vill ta i honom med tång utan kändisskap, han är rejält oattraktiv. Inte ens killar som ser relativt bra ut lyckas ligga med 100-tals tjejer utan kändisskap.

Kvinnor är bra märkliga varelser..
Citera
2021-04-08, 07:35
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Han nekar inte till något. Egentligen säger han inte mycket alls. Jag saknar en ursäkt till flickvännen. Jag vet ju iofs inte vad de har för överrenskommelse. Men i dokumentären verkar hon vara förvånad över det han gjort. Och uttrycker "vem är han egentligen"... själv så gör han inte så mkt mer än tittar med sina stora bruna ögon och försöker se oskyldig ut. Men det räcker inte långt.
Hon insinuerar nånstans att ”det har varit väldigt fritt i vårt förhållande” - om det är samma sak som öppet vet jag inte.
Men det var i samma segment där hon berättar att Soran är hennes bästa vän.

Märklig dokumentär ändå. Vet inte vad jag ska säga. Samma likgiltighet som tidigare typ.
Att han har varit ett svin är en sak, det får man vara. Det är omoraliskt, men inte olagligt.
Att däremot köra BDSM-liknande (låt oss säga att det var den typen av sex varje gång) på över hundra tjejer, där säkert 90% av gångerna är på fyllan och dessutom utgå ifrån att han ständigt velat ha bekräftelse från tjejer - är ju ett recept för att tappa kontrollen och inte fatta signaler eller hur man ska bete sig.
Då känns det nästan procentuellt givet att någon inte kommer förstå eller tycka om det.
Citera
2021-04-08, 07:42
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Hon insinuerar nånstans att ”det har varit väldigt fritt i vårt förhållande” - om det är samma sak som öppet vet jag inte.
Men det var i samma segment där hon berättar att Soran är hennes bästa vän.

Märklig dokumentär ändå. Vet inte vad jag ska säga. Samma likgiltighet som tidigare typ.
Att han har varit ett svin är en sak, det får man vara. Det är omoraliskt, men inte olagligt.
Att däremot köra BDSM-liknande (låt oss säga att det var den typen av sex varje gång) på över hundra tjejer, där säkert 90% av gångerna är på fyllan och dessutom utgå ifrån att han ständigt velat ha bekräftelse från tjejer - är ju ett recept för att tappa kontrollen och inte fatta signaler eller hur man ska bete sig.
Då känns det nästan procentuellt givet att någon inte kommer förstå eller tycka om det.
Majoriteten av kvinnor är inte undergivna för BDSM och svin och våldtäktsman går hand i hand. Om du inte inser det så är det inte offren som kanske haft annan sexualitet där sannolikt majoriteten av skam inte anmält, utan sambon som är för BDSM. Hon vill knappast sitta i TV och hänga ut sig själv då hon inte är brottsling. Hon syftar möjligt på att han har levt ut mer sexuellt än vad hon trodde med kontakt med fler. Det är därför man försöker ha relationer som bygger på ärlighet och öppenhet inkluderar det. Men i deras värld var det antagligen sex av viss karaktär och andra partners vid sidan av att de från början inte hade så djupa känslor. Låter som om deras relation enbart var sexuell från början. Svårigheter, motgångar och närhet sammanfogar mer än sex och framgång.

Han har inte träffat kvinnorna med öppenhet om att han önskar dem undergivna sexuellt och mottagliga utan vad jag förstår, systematiskt utnyttjat sin status för att träffa kvinnor överallt. Sedan så låter han som en sexmissbruksre och jag utgår ifrån att hans verklighet är starkt influerad av porr.
Senast redigerad av AdMortem 2021-04-08 kl. 07:44.
Citera
2021-04-08, 07:48
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Majoriteten av kvinnor är inte undergivna för BDSM och svin och våldtäktsman går hand i hand. Om du inte inser det så är det inte offren som kanske haft annan sexualitet där sannolikt majoriteten av skam inte anmält, utan sambon som är för BDSM. Hon vill knappast sitta i TV och hänga ut sig själv då hon inte är brottsling. Hon syftar möjligt på att han har levt ut mer sexuellt än vad hon trodde med kontakt med fler. Det är därför man försöker ha relationer som bygger på ärlighet och öppenhet inkluderar det. Men i deras värld var det antagligen sex av viss karaktär och andra partners vid sidan av att de från början inte hade så djupa känslor. Låter som om deras relation enbart var sexuell från början. Svårigheter, motgångar och närhet sammanfogar mer än sex och framgång.

Han har inte träffat kvinnorna med öppenhet om att han önskar dem undergivna sexuellt och mottagliga utan vad jag förstår, systematiskt utnyttjat sin status för att träffa kvinnor överallt. Sedan så låter han som en sexmissbruksre och jag utgår ifrån att hans verklighet är starkt influerad av porr.
Det var nog lite det jag menade i mitt inlägg. Det kanske inte framgick så tydligt.
Citera
2021-04-08, 08:03
Medlem
Hur ska Soran få ihop balansgången att officiellt vara en hyllad feminist och antirasist samtidigt som han privat tvingar unga tjejer att ta hans bajskuk i munnen som han haft analsex med? Det är även uteslutande svenska vita kvinnor Soran dras till enligt han själv. Något man kan analysera kanske?
Citera
2021-04-08, 08:33
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Hur ska Soran få ihop balansgången att officiellt vara en hyllad feminist och antirasist samtidigt som han privat tvingar unga tjejer att ta hans bajskuk i munnen som han haft analsex med? Det är även uteslutande svenska vita kvinnor Soran dras till enligt han själv. Något man kan analysera kanske?

Det handlar om ockupationsbeteende. Han våldför sig sexuellt på kvinnorna i det land han tycker att han erövrat. Precis som alla andra våldtäktsblattar vi glatt släppt in i det här landet.

Så, där har du din analys. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-04-08, 09:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det handlar om ockupationsbeteende. Han våldför sig sexuellt på kvinnorna i det land han tycker att han erövrat. Precis som alla andra våldtäktsblattar vi glatt släppt in i det här landet.

Sen enkelt är det nog till stor del.
Citera
2021-04-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

..Och Soran fick inte leka Ryska Posten med dom snygga blonda brudarna på lågstadiet. 🐰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in