2021-04-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan vara hans försvarare som anser att eftersom SD inte verkar klara av att inte skratta på opassande ställen så är Corona ett utmärkt sätt att slippa ängslas över det beteendet.

Det blev ju mycket kommentarer i media om det.
Nu är det ny domstol som inte ska behöva se hur SD beter sig sig på ett för honom själv negativt sätt.

😅😅 såklart! Advokaten får agera barnvakt och hoppas jättebabyn inte fnissar så det hörs.
Citera
2021-04-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Förmodligen för att dölja alla hånflin och skratt?

Även om man ogillar hans miner så tycker jag att han inte borde få ha munskydd. Hans ansiktsuttryck kan mycket viktigt att se.
Citera
2021-04-07, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har svårt att tro att han sitter och surfar på datorn. Jag skulle tro att hans försvarare vill att han koncentrerar sig på rättegång och fup. Och fupen har han ju digitalt i sin dator kan jag tänka. Inkl alla tilläggsprotokoll.

Jodå, det kanske han kan faktiskt.
Helt otroligt.
Läs inlägget från Avel.

Han var nog inne på GC. Jag kollade ungefär när rättegången drog igång och då hade han inte loggat in. Då stod det 6/4. Nu 7/4.
Han kan ju ha kollat i väntan på att komma in i rättsalen också. Men lite fel fokus kanske.
Annars har han väl kikat Systerhax FTF i nån paus snarare.
Men inloggad var han inte imorse
Citera
2021-04-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Även om man ogillar hans miner så tycker jag att han inte borde få ha munskydd. Hans ansiktsuttryck kan mycket viktigt att se.
Han gömmer sig, likt dubbelmördaren som fick ha en skärmvägg under rättegången..
Citera
2021-04-07, 15:57
Medlem
notknapparens avatar
Åklagaren har gått igenom Lenas kläder från brottsplatsen.
Man har undersökt SDs cykel då han själv sagt sig test växlar i närheten av mordplatsen. Man fick positiv indikation på blod vid testningen, men negativt resultat från NFC. SD har lämnat en förklaring till varför blodet kunde finnas där.

"Stefan Hazianastasiou
I dag 15.40

Nu vill åklagaren spela upp ett av de första förhören. Men försvarsadvokaterna motsätter sig att förhöret spelas upp.
"
//
"Domaren vill nu ha paus innan han tar ställning till försvarets synpunkter."
//
"Domaren har beslutat att förhöret ska spelas upp under de sista dagarna av förhandlingen."

Nu är det stängda dörrar för genomgång av obduktionsprotokoll.

Vad kan försvaret ha för invändningar till att förhöret spelas upp?
Undrar vilket förhör det är? Cykeln borde det handla om, och hur blodet kommit dit?
Citera
2021-04-07, 16:02
Medlem
Citat:
Man har undersökt SDs cykel då han själv sagt sig test växlar i närheten av mordplatsen. Man fick positiv indikation på blod vid testningen, men negativt resultat från NFC. SD har lämnat en förklaring till varför blodet kunde finnas där.

"Stefan Hazianastasiou
I dag 15.40

Nu vill åklagaren spela upp ett av de första förhören. Men försvarsadvokaterna motsätter sig att förhöret spelas upp.
"
//
//
"Domaren har beslutat att förhöret ska spelas upp under de sista dagarna av förhandlingen."

Undrar vilket förhör det är? Cykeln borde det handla om, och hur blodet kommit dit?

När SD ändrar sin historia hela tiden försvinner hans trovärdighet. Själv tycker jag det är viktigt, om man håller sig till sanningen ändrar man sig inte hela tiden.
Citera
2021-04-07, 16:03
Medlem
Citat:

"Stefan Hazianastasiou
I dag 15.40

"
//
//

Är det inte ”sex-på-cykeln” förhöret man skall lyssna på då? I så fall förstår jag att advokaterna motsätter sig detta.
Citera
2021-04-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det är inget skämt, inte heller att mordet har med geocaching att göra, med raderade loggar och otrohet.
Vi pratar om maniska och mycket konstiga individer här.
Det kan väl vara så att någon annan har tillgång till hans inlogg på gc?
Citera
2021-04-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Är det inte ”sex-på-cykeln” förhöret man skall lyssna på då? I så fall förstår jag att advokaterna motsätter sig detta.

Jo gudars, det är ju den! Det tarvligaste stycke historia någon misstänkt någonsin hittat på.
SD förstod ju att det var stor risk att de skulle hitta LWs blod på hans cykel, så nedsudlat som han var efter mordet.
Citera
2021-04-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jodå, det kanske han kan faktiskt.
Helt otroligt.
Läs inlägget från Avel.

Han var nog inne på GC. Jag kollade ungefär när rättegången drog igång och då hade han inte loggat in. Då stod det 6/4. Nu 7/4.
Han kan ju ha kollat i väntan på att komma in i rättsalen också. Men lite fel fokus kanske.
Annars har han väl kikat Systerhax FTF i nån paus snarare.
Men inloggad var han inte imorse
Han är ju galen. Helt fixerad. Oj!
Citera
2021-04-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Iom att HD avskrevs, kastades proverna, som jag förstått.

Otroligt illa om det har skett innan rättegången ens är i hamn! Man kastar väl inte sånt, tänker jag.
Man kan börja med att kolla om någon i personalen på lab kan ha kontaminerat. Förutsätter att iaf patologen bär hårskydd.
Citera
2021-04-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Det kan väl vara så att någon annan har tillgång till hans inlogg på gc?

Mr kontrollfreak skulle ha lämnat ut sin gc profil till andra? Nej glöm det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in