Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Han kände väl att det är värt ett försök, han orkar säkert inte sitta och ruttna längre? Man måste fatta hur enormt stora pengar han har dragit in på att vara lite småkul och kanske är tanterna på skolförvaltningen i, exempelvis, Kalix inte främmande för att boka honom till middagen på kompetensutvecklingsdagarna i maj? Innan kanske han fakturerade 70 000 för ett gig, sänker han taxan kanske han kan få hugg igen, värt att pröva iaf...
Jo, absolut, jag förstår vilka incentiv det fanns för honom att försöka, men försöket är ju fullständigt misslyckat?
Hur kunde producenterna, men framförallt han själv, tro att det här skulle mottas väl av någon utom hans sunkiga komikervänner? Är det en sista akt av självdestruktivitet? Jag är minst sagt tagen av hela idén. Han kommer ju motta fler mordhot och generell avsky än toppen av sin karriär, det blir ju en helt enad front mot honom.
EDIT: Det här påminner lite om Mona Sahlins långsamma come-back till offentligheten. Oavsett vilket program hon medverkar i så kommer artefakter/referenser från antingen Toblerone eller livvakten krypandes in hela tiden. Jag ser inte hur han någonsin kommer kunna medverka i något utan att samma situation uppstår, fast av betydligt hårdare karaktär.