2021-04-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Vilkent id i programmet fick man se Elinors syster?

Tror hon har två systrar. Den ena är en snyggare version av Elinor och den andra en lite mer exotisk(mörkhårig) variant som inte är så lik de andra. Tror dem var med i både avsnitt 1 och 2.
Citera
2021-04-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
HAHAHAHAH Johan ger programmets asgarv i att han vill kunna säga kärring hur han känner för det. Jag tycker det är väldigt roligt säga kärring också

Kan han inte säga PK-fitta?
Citera
2021-04-07, 15:19
Medlem
Telegramas avatar
Någon tvekan hur detta känslomässiga äventyr slutar? Nä, jag tror på Alingsås med fru.
Citera
2021-04-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Rätt säker på att grävis kan kompromissa om den saken egentligen, han verkar vara den medgörliga typen. Han är ju attraherad av henne och bjuder till men får inget tillbaka, tror den obalansen leder till det beteendet. Hon känner ingen attraktion till honom. Kört från start, spelar ingen roll vad han gör egentligen. Hon utstrålar ett förakt mot honom trots att han nog är en vettig person.

Varför tror du grävis är attraherad av henne? Jag har inte sett några sådana tecken. Och varför skulle han det, hondjuret han parats ihop med är ju lika inbjudande som en fryst fiskpinne.

Jag tror snarare det är tvärt om, eftersom hon faktiskt verkar göra våld på sig själv och om än tillfälligt sluta att direkt förnedra honom inför tvkamerorna. Han har varit sig själv hela tiden, likadan mot alla han träffat, trevlig och glad och skämtsam, hon däremot försöker förändra sig för att glädja honom. Hon anstränger sig, men inte han som bara är naturlig och äkta.

Således är det nog hon som är kåt på grävis, men samtidigt lider hon av kognitiv dissonans eftersom hon är attraherad till en manlig man, och inte en homosexuell feministman som hon alltid har intalat sig är rätt för henne.
Citera
2021-04-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Varför tror du grävis är attraherad av henne? Jag har inte sett några sådana tecken. Och varför skulle han det, hondjuret han parats ihop med är ju lika inbjudande som en fryst fiskpinne.

Jag tror snarare det är tvärt om, eftersom hon faktiskt verkar göra våld på sig själv och om än tillfälligt sluta att direkt förnedra honom inför tvkamerorna. Han har varit sig själv hela tiden, likadan mot alla han träffat, trevlig och glad och skämtsam, hon däremot försöker förändra sig för att glädja honom. Hon anstränger sig, men inte han som bara är naturlig och äkta.

Således är det nog hon som är kåt på grävis, men samtidigt lider hon av kognitiv dissonans eftersom hon är attraherad till en manlig man, och inte en homosexuell feministman som hon alltid har intalat sig är rätt för henne.
Intressant tolkning. Jag har helt klart fått känslan av att han är attraherad av henne. Vore intressant att höra vad andra här tror. Jag tänker att han attraheras av hennes utseende och ytliga charm (hon har vissa charmiga drag). Apropå kognitiv dissonans tror jag det är tvärtom. Hon vill försöka tycka om honom eftersom han verkar vara en bra person, dock tänder hon inte på honom. Hennes ständiga pikar och gnäll på obetydliga småsaker är ett typiskt tecken på att attraktionen saknas tror jag.
Citera
2021-04-07, 21:54
Medlem
Tror folk underskattar hur beteendet kan förändras när man försöker vara i en relation som inte fungerar (dåligt matchning). Elinors mörker är säkert mycket ett resultat av att hon inte matchar emotionellt med Lars. Tror inte hon skulle hålla på sådär om hon haft en bättre match. Han är på tok för ytlig och de kan inte "connecta" på djupet. Dock är hon uppenbart förtjust i honom ändå. Dock tror jag även hon känner av att han inte riktigt vill satsa på henne oavsett. När han pratade om Susanna i bilen som en bra match förstärktes känslan ytterligare att han egentligen inte vill vara ihop med Elinor.
Citera
2021-04-07, 22:01
Medlem
Tacoparet är nästan en klockren match. Ungefär lika desperata, inte superhöga krav. Anpassningsbara. Liknande personlighet. Söker samma sak. Matchar varandra utseendemässigt. Helt enkelt äktenskapstycke.
Citera
2021-04-07, 22:08
Medlem
Citat:
Tror folk underskattar hur beteendet kan förändras när man försöker vara i en relation som inte fungerar (dåligt matchning). Elinors mörker är säkert mycket ett resultat av att hon inte matchar emotionellt med Lars. Tror inte hon skulle hålla på sådär om hon haft en bättre match. Han är på tok för ytlig och de kan inte "connecta" på djupet. Dock är hon uppenbart förtjust i honom ändå. Dock tror jag även hon känner av att han inte riktigt vill satsa på henne oavsett. När han pratade om Susanna i bilen som en bra match förstärktes känslan ytterligare att han egentligen inte vill vara ihop med Elinor.

Visst finns det en möjlighet att hennes dåliga beteende är pga matchningen. Men också en klassisk ursäkt för någon som stöter bort människor.

Tycker inte alls att Lars är ytlig. Han är en obotlig optimist. Ellinor är kanske inte riktigt motsatsen men vältrar sig i negativa tankar. Man är inte djup för att man är negativ.
Citera
2021-04-07, 22:09
Medlem
Tycker tacoparet, grävis och Elinor helt klart har okey personligheter. Inget fel på någon av dem i grunden. Lars och Susanna känns däremot väldigt ytliga. Dock tror jag ändå inte de skulle fungera ihop då Lars är för snäll och konflikträdd. Han skulle bli överkörd av Susanna.
Citera
2021-04-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Visst finns det en möjlighet att hennes dåliga beteende är pga matchningen. Men också en klassisk ursäkt för någon som stöter bort människor.

Tycker inte alls att Lars är ytlig. Han är en obotlig optimist. Ellinor är kanske inte riktigt motsatsen men vältrar sig i negativa tankar. Man är inte djup för att man är negativ.
Det är inte bara att han är positiv. Det saknas något annat. Kan inte sätta fingret på det mer exakt. Det bästa ordet jag kan hitta är just avsaknad av djup. Han känns inte genuin.
Citera
2021-04-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag funderar på om det inte är så att produktionen med flit har felmatchat par enbart för att skapa dramatik och underhållning.

Jag har börjat titta på den australiensiska motsvarighetern, Married at first sight (säsong 8), och deras experter gör precis som de svenska, de matchar sunda glada positiva normala snygga män med gnälliga superkräsna slampor (iof är 2 av de 10 deltagande tjejerna oskulder, och dessa verkar överlägset mest sympatiska). Så det ligger nog absolut i program-iden, att skapa dramatik! Och att samtidigt utsätta bra män som drömmer om familj, för hemska kvinnor som bara söker en spermiedonator.
Citera
2021-04-07, 22:14
Medlem
Citat:
Det är inte bara att han är positiv. Det saknas något annat. Kan inte sätta fingret på det mer exakt. Det bästa ordet jag kan hitta är just avsaknad av djup. Han känns inte genuin.

Kan inte din dåliga bild av Lars förklaras med matchningen? Det gick utmärkt för Ellinor. Lars lider garanterat mer än Ellinor i det förhållandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in