2021-04-05, 07:34
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Socionoman satte på Grävis första natten. Hon var askåt på honom ända till han sa "käring" första gången.

Lasse Kaviar skulle just komma när Ellilår undrade vad han tyckte om döden. Efter det kan han inte få upp den igen.

Hahaha spot on!
Citera
2021-04-05, 11:56
Medlem
fitz-humes avatar
Jag funderar på om det inte är så att produktionen med flit har felmatchat par enbart för att skapa dramatik och underhållning. Allt tycker jag pekar på det, med tidigare säsonger i åtanke.

Kanske det har varit så att Johan och Elinor vad matchade från början, liksom Lars och Susanna, men att de då mixade ihop dem just för att olikheterna skulle skava ordentligt. Omänskligt och förnedrande för människor som inför miljoner tittare låter sig genomlida det hela och med sin familj och släkt närvarande. Men utan tvekan mer underhållande för tv-tittarna som har mycket att prata om.

Liksom i andra säsonger finns ett par som är medvetet korrekt matchade av två skäl:
- Visa att de visst kan matcha par, man måste kunna peka på par som det har gått bra för,
- skapa avundsjuka och gräl bland de två andra paren när de ska sammanstråla och jämföra sig.
Citera
2021-04-05, 12:59
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag funderar på om det inte är så att produktionen med flit har felmatchat par enbart för att skapa dramatik och underhållning. Allt tycker jag pekar på det, med tidigare säsonger i åtanke.

Kanske det har varit så att Johan och Elinor vad matchade från början, liksom Lars och Susanna, men att de då mixade ihop dem just för att olikheterna skulle skava ordentligt. Omänskligt och förnedrande för människor som inför miljoner tittare låter sig genomlida det hela och med sin familj och släkt närvarande. Men utan tvekan mer underhållande för tv-tittarna som har mycket att prata om.

Liksom i andra säsonger finns ett par som är medvetet korrekt matchade av två skäl:
- Visa att de visst kan matcha par, man måste kunna peka på par som det har gått bra för,
- skapa avundsjuka och gräl bland de två andra paren när de ska sammanstråla och jämföra sig.

Det är rimligt.

När man tänker på det: hur kul är det att se par där allt är frid och fröjd?
Citera
2021-04-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Jag tror att du har helt rätt. Du sätter ord på det som skaver för mig vad gäller den här produktionen och de oseriösa sk experterna.

Vilka par har de lyckats med i tidigare säsonger? Jag har bara sett en annan säsong, den med den Elisabeth och strumpbyxeförsäljaren Mats. Det var inget par den säsongen som var lyckade, det var mest obehagligt att se.
Citera
2021-04-05, 14:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Det är rimligt.

När man tänker på det: hur kul är det att se par där allt är frid och fröjd?

Jo, jag tycker faktiskt att det är roligare när allt är lugn och ro och kärlek uppstår. Det är ju det som är meningen med programmet.

På samma sätt ogillar jag individer som skapar konflikter i program som Farmen. De får gärna slås ut så fort som möjligt.
Citera
2021-04-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
.

Jag misstänker att de kanske betalat deltagarna för att ställa upp?

För varför skulle en 24-årig Sofia, en grävmaskinist, en ögonläkare och intensivvårdsköterska ställa upp i tidernas sämsta pardokusåpa som inte producerat några lyckliga par?

Jag hade möjligen gått med på att dejta i tv för 5-7 miljoner kr,

Oj, du skulle ställt upp för bara en miljon dollar! Det va billigt. Desperat? ;-)

Alltså du behöver ju förstå att alla inte är som du. Saker du bara motvilligt skulle göra för en miljon dollar, finns det andra som skulle betala pengar för att få göra. Folk är olika helt enkelt.

Att du inte vill göra något betyder således inte att andra är som du, och kräver mycket pengar för att göra en kul, spännande, utvecklande och lite smårolig grej. Samt dessutom få sina 15 minuter av kändisskap. En sak har deltagarna gemensamt, de ser inte uppmärksamhet som något negativt.

Jag tror chansen för de deltagare som gör ett gott intryck i tv, att träffa någon seriös efter allt kamerorna stängts av, ökar ofantligt. Dvs samtliga män som deltar kommer vara i en betydligt bättre dejting situation de kommande åren, pga sitt kändisskap. För kvinnorna, där samtliga i årets säsong visat sig vara mestadels osympatisk och kvävande, så innebär kändisskapet ingen bonus, då män ändå inte dras till kända kvinnor utan till snygga eller varma kvinnor.
Citera
2021-04-05, 15:54
Medlem
Crapmagics avatar
Jag har sett in i spåkulan hur Lars & Ellinors framtida liv kommer se ut om dom tackar ja till fortsättningen.

Ellinor & Lars åker i tysta vagnen på tåget & Elli pushar Lars att ta hand om hennes känslor
https://soundcloud.com/bryskens/passerar-vallinge till den grad att Lars underliv närmar sig bristningsgränsen https://soundcloud.com/bryskens/rakna-med-primtal replikerar Lars & flyttar till första klass vagnen & övergår till manlig improvisationsteater
Citera
2021-04-05, 18:10
Medlem
NiccoJs avatar
Är nog inte så svårt att matcha par egentligen. Ofta faller man för någon pga att man känner desperation o är rädd att bli ensam. Här verkar de flesta vara velpellar där inget duger.
De ända som lyckas är taco/sexparet o där tror jag det är att de är lite desperata o då är matchningen tillräckligt bra.

Lasse-vegan-kaviar har en bild på en tidigare flickvän på facebook, mycket hetare än ellilår.
Citera
2021-04-05, 18:11
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag hängde inte riktigt med på varför tacoparet plötsligt skulle göra "sexkarta"-övningen. Är Sofia missnöjd med vad som händer i sängkammaren? Verkar lite märkligt mtp att de bägge gillar varandra och verkar hyfsat vanilj, så sexlivet borde vara rättframt. Vad är det som skaver för kåt-Fia?

F.ö blev det en jäkla mesig övning: att fylla en mindmap med helt meningslösa värdeord som "närhet" och "kul" kan ju omöjligt ge något. För att ge någon slags insikt hade de behövt skriva sådant som "förnedring", "vuxenamning" eller "analt". Men det ligger antagligen inte för dem (hade gärna sett Lars fylla i kartan efter en flaska champagne eller två, dock...).

En teori är att Sofia helt enkelt har dåligt självförtroende i sängen, och behöver få lite tydligare signaler att allt är ok. Anton är ju snubbe, och därmed förmodligen helnöjd med sexet (killar är ju enkla). Men det skadar väl aldrig om Alingsås-casanovan blir lite mer öppen.

Du hade skrivit lite om pattaknull o vart satsen ska läggas??? i TV?
Citera
2021-04-05, 21:05
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Lasse-vegan-kaviar har en bild på en tidigare flickvän på facebook, mycket hetare än ellilår.
länka Lars facebook tack
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-05 kl. 21:31.
Citera
2021-04-05, 21:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
änka Kars facebook tack

https://sv-se.facebook.com/lars.v.ekstrom
Citera
2021-04-05, 21:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
https://sv-se.facebook.com/lars.v.ekstrom
Hur fan? kan man heta Vegas i i surname

Citat:
... Framförallt Sofia Hellqvists sång till prinsen
Då fick vi reda på det, Lars röstar nog inte vänster som Susanna
(det var ju en cliffhanger enligt honom som Ellinor borde förhört honom om)
Han kan inte vara moderat för då måste han ju ta till hårda nypor mot invandrarna,
han gillar fri sex & lek..alltså måste han vara Folkepartist...eller Kalle Anka partist
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-05 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in