Citat:
Ursprungligen postat av
Enmansdemo
Är det inte precis så du vill ha det, mannen är alpha och kvinnan är beta, varför skulle det vara mer rätt? än den här matchen

Jag har aldrig sagt att kvinnan ska vara beta och mannen alpha.
Det jag menar är att en stark kvinna behöver vanligtvis en man som är kompatibel med henne för att känna attraktion. En man som kan utmana en och ifrågasätta. Som stark kvinna själv kan jag inte attraheras av en man som jag upplever som "svagare". Det innefattar även mental styrka och intelligens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enmansdemo
Samtidigt som du säger att Märtha som är mer manlig behöver en alpha för motstånd, slutsatsen blir att feminina tjejer isåfall inte kan ha alpha män, för då kan ju dom inte göra något motstånd alls, Märtha kan ju inte ha samma behov som dina fjollor..fjällor, slutsatsen kan enbart bli att feminina tjejer därför ska ha feminina Axel män, vi måste kontrollera alpha männens sexualitet så att dom aldrig kan då dominera utan motstånd
Citat:
Ursprungligen postat av
epadator
Det är så det är. Kvinnor vill ha män som är mer maskulina än de själva. Alltså kan väldigt feminina kvinnor tycka en ganska omanlig man är tillräckligt manlig. Det är likadant med kroppslängd.
Precis. Det är oftast så det funkar.
Sen finns det vissa avarter. Det finns t ex dominanta kvinnor (behöver dock ej vara alpha-kvinnor för det) som vill ha en svag toffel till man som de kan bestämma över. Utseendemässigt är dessa par dock relativt kompatibla.
Sen finns det en typ av alpha-man som är mer en "sken-alpha", dvs i grunden är han svag mentalt och klarar inte av att leva med en stark kvinna som kan komma att ifrågasätta honom. Därav att man kan se väldigt snygga män som lever med grå möss till kvinnor.