2022-05-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Jag får hålla med dig här. Axel är bra som han är. Det är inget fel på att vara snäll. Och han pratar rätt öppet i slutet och gömmer sig inte helt bakom nån mesighet.
Att säga ”ursäkta” och ta ett steg åt sidan när någon ska komma åt vasken är ren artighet. Konstigt och ouppfostrat beteende att bara stå kvar utan att röra en min när någon försöker komma fram.

Det är den där offermentaliteten och lögnerna som satt Axel i den situation han sitter i.

Klart han inte är bra. Han är rätt dålig faktiskt. Man lurar bara sig själv om man säger något annat.

Fast bara för att han inte bra nu betyder inte det att han kommer att vara det resten av livet. Det är dags att börja jobba på det. För det är inte ristat i sten.
Citera
2022-05-03, 18:12
Medlem
Citat:
Jag får hålla med dig här. Axel är bra som han är. Det är inget fel på att vara snäll. Och han pratar rätt öppet i slutet och gömmer sig inte helt bakom nån mesighet.
Att säga ”ursäkta” och ta ett steg åt sidan när någon ska komma åt vasken är ren artighet. Konstigt och ouppfostrat beteende att bara stå kvar utan att röra en min när någon försöker komma fram.
Håller helt med om detta, Axel är bra som han är. Han behöver inte göra om sig. Hans situation med Märtha påminner om förra säsongen av GVFÖ då Susanna höll på att pika och kritisera Johan. Det är klart att en kille blir dämpad och lite försiktig av att bli dissad av sin dejt så hårt. Jag tänker mig in i den situationen själv och ryser. Tänk att vara fast med tv-kameror som filmar och en dejt som öppet sagt att man inte är attraktiv, men som man ändå måste dela säng med. Hu!
Citera
2022-05-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är den där offermentaliteten och lögnerna som satt Axel i den situation han sitter i.

Klart han inte är bra. Han är rätt dålig faktiskt. Man lurar bara sig själv om man säger något annat.

Fast bara för att han inte bra nu betyder inte det att han kommer att vara det resten av livet. Det är dags att börja jobba på det. För det är inte ristat i sten.

Dålig på vad exakt. Han är inget offer, han är bra som han är. Han är kanske ingen bad boy cooling som såna där svåra hipsterbrudar med ring i näsan faller för. Och vem fan vill vara det? Gå och bli nån jävla nerknarkad Ola Rapace då som ber alla dra åt helvete om det är så jävla manligt och bra.
Citera
2022-05-03, 18:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Ett litet tips till Martin för att man inte ska ruttna på att leva med honom i ett par minuter åtm, vore att inte låta så blase på rösten, klarar han av det som homosexuell tro? Bodil ser ut som han pratar, dvs hon ser istället blase ut, vilket är attraktivt, också sminkar hon sig jävligt lite, tror faktiskt Martin lägger på flera lager
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-03 kl. 18:56.
Citera
2022-05-03, 18:38
Medlem
Citat:
Dålig på vad exakt. Han är inget offer, han är bra som han är. Han är kanske ingen bad boy cooling som såna där svåra hipsterbrudar med ring i näsan faller för. Och vem fan vill vara det? Gå och bli nån jävla nerknarkad Ola Rapace då som ber alla dra åt helvete om det är så jävla manligt och bra.

Vem fan vill bli Ola Rapace?

Däremot kan Axel bli rik, framgångsrik och självsäker. Finns inget negativt med det. Så tröttsamt med folk som blundar för verkligheten som en ursäkt för att fortsätta lata sig.
Citera
2022-05-03, 19:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Absolut var sängscenen fejkad. Aldrig att hon sovit en hel natt i samma säng som Axel. Och det säger jag med all respekt för henne.
Hörru jag börjar överväga att du & jag hade fel här dom sov ihop om än fick produktionen inte lov att lämna rummet

Alternativt måste den svartvita diskbänksrealistiska partner-våldtäkts-scenen också var regisserad av produktionen, en dokumentär: det var såhär du kände att Axel skulle göra med dig närsomhelst, Axel fick maka sig i shas-katta position, ligg & se ut som inbjudande död obekväm strömming Märtha

Tystnad! tagning (i röven) klapp!
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-03 kl. 19:33.
Citera
2022-05-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Det är så det är. Kvinnor vill ha män som är mer maskulina än de själva. Alltså kan väldigt feminina kvinnor tycka en ganska omanlig man är tillräckligt manlig. Det är likadant med kroppslängd.
Jag tror faktiskt inte det här stämmer riktigt. Normalt sätt brukar maskulina män dras till feminina kvinnor och mer maskulina kvinnor till mer feminina män. Forskaren Helen Fisher har visat det baserat på data från match.com.

"She also discovered who is attracted to whom. People high in dopamine activity and people high in serotonin activity gravitate toward people like themselves. People high in testosterone or high in estrogen tend to like their opposites."

https://www.wsj.com/articles/whats-y...tor-1511193573
Citera
2022-05-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Visserligen är mitt argument delvis känslomässigt förutom dina rena faktafel (finns forskning kring intelligens och kön, motbevisa mig gärna att det inte finns) - men vad bygger relationer på? Känslor. Så ifall män helt enkelt är dryga är det klart marknaden blir svårare för dem.
"dryga" män får alla er kvinnor 😀
Citera
2022-05-03, 19:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är det inte precis så du vill ha det, mannen är alpha och kvinnan är beta, varför skulle det vara mer rätt? än den här matchen
Jag har aldrig sagt att kvinnan ska vara beta och mannen alpha.
Det jag menar är att en stark kvinna behöver vanligtvis en man som är kompatibel med henne för att känna attraktion. En man som kan utmana en och ifrågasätta. Som stark kvinna själv kan jag inte attraheras av en man som jag upplever som "svagare". Det innefattar även mental styrka och intelligens.
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Samtidigt som du säger att Märtha som är mer manlig behöver en alpha för motstånd, slutsatsen blir att feminina tjejer isåfall inte kan ha alpha män, för då kan ju dom inte göra något motstånd alls, Märtha kan ju inte ha samma behov som dina fjollor..fjällor, slutsatsen kan enbart bli att feminina tjejer därför ska ha feminina Axel män, vi måste kontrollera alpha männens sexualitet så att dom aldrig kan då dominera utan motstånd
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Det är så det är. Kvinnor vill ha män som är mer maskulina än de själva. Alltså kan väldigt feminina kvinnor tycka en ganska omanlig man är tillräckligt manlig. Det är likadant med kroppslängd.
Precis. Det är oftast så det funkar.
Sen finns det vissa avarter. Det finns t ex dominanta kvinnor (behöver dock ej vara alpha-kvinnor för det) som vill ha en svag toffel till man som de kan bestämma över. Utseendemässigt är dessa par dock relativt kompatibla.
Sen finns det en typ av alpha-man som är mer en "sken-alpha", dvs i grunden är han svag mentalt och klarar inte av att leva med en stark kvinna som kan komma att ifrågasätta honom. Därav att man kan se väldigt snygga män som lever med grå möss till kvinnor.
Citera
2022-05-03, 20:01
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
Trist att de inte får åka utomlands på bröllopsresorna.
Hade varit roligare att se på och det känns lite fattigt att SVT inte ens har budget att skicka dom ner till kontineten med Ryan Air eller nåt.
I andra länder där detta program går får de göra det och där är det minst dubbelt antal avsnitt.
Har nog mer att göra med att det spelades in under förra sommaren. Pandemin om du minns...
Citera
2022-05-03, 20:10
Medlem
knurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Har nog mer att göra med att det spelades in under förra sommaren. Pandemin om du minns...

Det har varit så även innan 2020.
Citera
2022-05-03, 20:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
"dryga" män får alla er kvinnor 😀
Vi vet inte hur dryga män gör för att framstå dryga? kan du posta 500 olika exempel tack!

Axel lyckas gömma sig bakom skägget & glasögonen ungefär lika väl som Harpo förblivit gömd från allmänheten https://stockhouse.se/wp-content/upl...rpo-Profil.jpg
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-03 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in