2021-04-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Du hade skrivit lite om pattaknull o vart satsen ska läggas??? i TV?
Haha, lätt! Om inte annat för att de isf aldrig hade kunnat sända det. Men visst, en del av problemet med övningen kanske var att det sänds i TV. Sofias karriär som mellanstadielärare kanske hade kunnat bli lite hämmad om hon brett på om sina incestfantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror tacosarna är de enda som haft sex, så därför valdes de ut för övningen. Tror inte det beror på att de har särskilda problem. SVT ville bara ha med lite sex på ett hörn i programmet, och så blev det den där pinsamma, meningslösa övningen.
Desto större anledning att ta upp det med de andra paren isåfall, kan jag tycka (i utländska säsonger har jag för mig att experterna efter ett par veckor brukar fråga lite uppfordrande om paren har haft sex). Men visst, det är kanske lite mycket att begära när de andra paren brottas med vuxenmobbing och besatthet av döden (jag undrar om Ellinor fantiserar om att knulla på en kyrkogård?).
Citera
2021-04-06, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorsken
Någon som vet var maskeradavsnittet i årets säsong spelades in?
Påminner mycket om Lövstabruk i norra Uppland.
Citera
2021-04-06, 17:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Påminner mycket om Lövstabruk i norra Uppland.

Stämmer bra det, det var Lövstabruk.
Citera
2021-04-06, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Desto större anledning att ta upp det med de andra paren isåfall, kan jag tycka (i utländska säsonger har jag för mig att experterna efter ett par veckor brukar fråga lite uppfordrande om paren har haft sex). Men visst, det är kanske lite mycket att begära när de andra paren brottas med vuxenmobbing och besatthet av döden (jag undrar om Ellinor fantiserar om att knulla på en kyrkogård?).
Utländska experter kanske tycker att det är viktigare med sex och närhet i ett förhållande än svenska experter? I Sverige verkar det viktigare att man har "samma språk", talar om döden och respekterar partnerns feministiska åsikter. Det är de delarna som de svenska experterna har fokuserat på för att förhållandena ska utvecklas.
Citera
2021-04-07, 08:13
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Du och några få andra verkar ha missuppfittat programiden. Det handlar inte om att killar ska glädja tjejer. Utan det handlar om att killarna ska avgöra om hon är tillräckligt vettig för att fortsätta träffas och umgås med efter att kamerorna stängts av. Således gör han helt rätt att både vara sig själv såväl som begära ett rimligt beteende av henne.

Att hon inte vill diskutera utan hellre sitta och sura visar att hon är omogen, och definitivt olämplig som livspartner och mor åt småbarn.

Missuppfittat programidén. Suck. Snacka inte massa jävla goja. Du kan såklart inte ett skit mer om TV-produktion än någon annan här så håll inte på å tro att du har nåt som ingen annan har. Skriv om hennes beteende istället för att recensera min insyn i "programidén" (antar att du menar formatet).
Citera
2021-04-07, 08:20
Medlem
trillians avatar
Grävis & Susanna:
Det är intressanta att se hur Susanna och Grävis relation utvecklar sig.
Han visar en mer komplex bild av sig själv i och med att han verkar faktiskt brinna för att få kalla henne kärring osv. Absolut hans rätt att ha dom tankarna men lite svagt case att inte kunna kompromissa med i en relation kan jag tycka.

Susanna: Intressant att hon verkar få några sekunders moment av clarity ibland och inse hur hon är som person. Tycker hon verkar ge ett bättre intryck nu senare i säsongen trots att hon fortfarande har MYCKET kvar att jobba med innan någon kan leva ett liv med henne.

Lars & Elinor:
Det är lite magstarkt av Elinor att förvänta sig att Lars hela tiden skall vilja gå med henne in i hennes mörka korridorer. Exempelvis detta med rågresan. Där borde hon kunna backa lite och bara se helheten. Han vill planera en resa för henne till Göteborg. Det borde vara klart där. Hon borde kunna zooma ut och bara lugna ner sig själv annars kommer det där bli hopplöst i alla hennes framtida relationer. Hon behöver meditera och öva på att bara "let go" om alla sina krav och tankar. Alla tankar jag tänker behöver inte vara korrekta osv.

Lars å andra sidan. Han möter henne direkt i dessa konflikter. Han är trött på henne och detta nu. Det är lite synd. Istället borde han fråga "Vad är det EGENTLIGEN som bubblar nu?" och försöka komma till kärnan. Kanske var hon bara nervös inför att träffa Lars föräldrar och det var det allt handlade om. Då hade han kunnat peppa henne lite och vara snäll.

Tacoparet:
Inte mycket att säga här.
Hon känns ju vettigast av alla. Han är lite omogen ibland. Annars tycker jag det känns som en ganska "normal" relation det här. Dom är vettiga personer. Senaste "konflikten" det här med att han ville ha ordning osv. är väldigt konstruerad av TV-teamet. De behöver fylla ut programmet med material från alla paren och då krystar man ur sig sånt där. Det kändes inte särskilt genuint när hon höll på å tramsa med att ha vitaminuburken PÅ fläkten. Det fattar väl till och med en stökmaja att det är en dålig idé. Anton dessutom har ju valet här: är detta FÖR jobbigt för honom? Stick då istället för att försöka förändra henne eller anpassa dig med kompromisser. Hon verkar vara kompromissvillig. Han kan ju inte bara domdera villkoren med att objekt Y skall stå på position X osv. Det blir inte så trevligt.
Men som sagt: hela denna grejen var konstruerad.
Citera
2021-04-07, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Grävis & Susanna:
Han visar en mer komplex bild av sig själv i och med att han verkar faktiskt brinna för att få kalla henne kärring osv. Absolut hans rätt att ha dom tankarna men lite svagt case att inte kunna kompromissa med i en relation kan jag tycka.

Lars å andra sidan. Han möter henne direkt i dessa konflikter. Han är trött på henne och detta nu. Det är lite synd. Istället borde han fråga "Vad är det EGENTLIGEN som bubblar nu?" och försöka komma till kärnan. Kanske var hon bara nervös inför att träffa Lars föräldrar och det var det allt handlade om. Då hade han kunnat peppa henne lite och vara snäll.

Nja, jag tror inte alls att Grävis brinner för att kalla henne just kärring. Dessutom tror jag faktiskt att han tog upp ordet i ett exempel där han sa något i stil med att "om någon går förbi bilen och jag säger flytta på dig kärring så är det ett skämt", det var egentligen inte direkt riktat mot Susanna. Min tolkning är att Grävis försökte förmedla att han inte kan vakta på varje ord han säger. Han behöver få slappna av i relationen och känna sig accepterad. Så tror jag.

Angående Lars så har han väl haft nog med tålamod. Varför ska han hantera henne med silkesvantar och vara den större personen hela tiden? Hon är ju inget barn och har faktiskt varit ganska elak mot honom. Dessutom var han ju jättesnäll när han ville planera resan så att hon skulle få den bästa möjliga upplevelsen med honom och hans föräldrar. Han bjöd ju verkligen till där och fick bara skit tillbaka. Ellinor visade ingen som helst uppskattning över att han ansträngde sig. Klart han inte orkar mer. Det var väl ren överlevnad att få säga det han kände, dvs att han blev förintad av hennes beteende mot honom. Dessutom helt i linje med Kalles råd om att berätta om vad den andres beteende gör med en själv och inte lägga problemet hos den andre.
Senast redigerad av Lokatten66 2021-04-07 kl. 09:37.
Citera
2021-04-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag funderar på om det inte är så att produktionen med flit har felmatchat par enbart för att skapa dramatik och underhållning. Allt tycker jag pekar på det, med tidigare säsonger i åtanke.

Kanske det har varit så att Johan och Elinor vad matchade från början, liksom Lars och Susanna, men att de då mixade ihop dem just för att olikheterna skulle skava ordentligt. Omänskligt och förnedrande för människor som inför miljoner tittare låter sig genomlida det hela och med sin familj och släkt närvarande. Men utan tvekan mer underhållande för tv-tittarna som har mycket att prata om.

...

Tror nog de klarar av att felmatcha utan att medvetet dabba sig.
Citera
2021-04-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Grävis & Susanna:

Susanna: Intressant att hon verkar få några sekunders moment av clarity ibland och inse hur hon är som person. Tycker hon verkar ge ett bättre intryck nu senare i säsongen trots att hon fortfarande har MYCKET kvar att jobba med innan någon kan leva ett liv med henne.

Lars & Elinor:
Det är lite magstarkt av Elinor att förvänta sig att Lars hela tiden skall vilja gå med henne in i hennes mörka korridorer. Exempelvis detta med rågresan. Där borde hon kunna backa lite och bara se helheten. Han vill planera en resa för henne till Göteborg. Det borde vara klart där. Hon borde kunna zooma ut och bara lugna ner sig själv annars kommer det där bli hopplöst i alla hennes framtida relationer. Hon behöver meditera och öva på att bara "let go" om alla sina krav och tankar. Alla tankar jag tänker behöver inte vara korrekta osv.

Tacoparet:
Inte mycket att säga här.
Hon känns ju vettigast av alla. Han är lite omogen ibland. Annars tycker jag det känns som en ganska "normal" relation det här. Dom är vettiga personer. Senaste "konflikten" det här med att han ville ha ordning osv. är väldigt konstruerad av TV-teamet. De behöver fylla ut programmet med material från alla paren och då krystar man ur sig sånt där. Det kändes inte särskilt genuint när hon höll på å tramsa med att ha vitaminuburken PÅ fläkten. Det fattar väl till och med en stökmaja att det är en dålig idé. Anton dessutom har ju valet här: är detta FÖR jobbigt för honom? Stick då istället för att försöka förändra henne eller anpassa dig med kompromisser. Hon verkar vara kompromissvillig. Han kan ju inte bara domdera villkoren med att objekt Y skall stå på position X osv. Det blir inte så trevligt.
Men som sagt: hela denna grejen var konstruerad.
Rätt säker på att grävis kan kompromissa om den saken egentligen, han verkar vara den medgörliga typen. Han är ju attraherad av henne och bjuder till men får inget tillbaka, tror den obalansen leder till det beteendet. Hon känner ingen attraktion till honom. Kört från start, spelar ingen roll vad han gör egentligen. Hon utstrålar ett förakt mot honom trots att han nog är en vettig person.
Senast redigerad av soulflash 2021-04-07 kl. 11:21.
Citera
2021-04-07, 11:19
Medlem
Är det bara jag som tyckte Elinors systrar var riktigt pangheta?

För övrigt verkar Anton vara största mesen jag någonsin sett i en TV produktion. Känns som någon sagt tidigare att Anton och Sofia bara håller ihop pga desperation.

Johan verkar vettig och reko, "Vegas" verkar lite rolig och udda men fortfarande väldigt social och skön. Två snubbar man faktiskt skulle kunna tänka sig att hänga med privat, speciellt Johan dock. Deras brudar orkar jag inte riktigt kommentera dock, mer än att Elinor hade snygga systrar som sagt.
Senast redigerad av Victus 2021-04-07 kl. 11:23.
Citera
2021-04-07, 11:20
Medlem
SvaMp_s avatar
HAHAHAHAH Johan ger programmets asgarv i att han vill kunna säga kärring hur han känner för det. Jag tycker det är väldigt roligt säga kärring också
Citera
2021-04-07, 11:57
Medlem
SvaMp_s avatar
Vilkent id i programmet fick man se Elinors syster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in