Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det är ju du som flyttar målstolparna.
Det enda jag hävdat, från första början, är att UK inte kan skylla smittspridningen på skulle vara trångt, för britter bor inte trångt i praktiken. Stadsplaneringen är inte särskilt tät, bostäderna är inte särskilt välfyllda, och flerfamiljshus är inte särskilt vanliga. Nästan alla länder i hela Europa har det värre, och många europeiska städer är i praktiken mycket mer knökfulla än London (bland annat Stockholm).
Därifrån har du skrivit en doktorsavhandling om densitet m.m. som inte har något med saken att göra, eftersom det mäter fel sak.
Jag tror inte smittspridningen sker i hemmet endast. Det är naturligtvis så att ju närmare folk är varandra desto större är chansen att smittan sprids. I London City befinner sig 190,000 personer per km2 varje dag. Det är klart att smittspridningen ökar i en sådan miljö.
Det är för mig uppenbart att du aldrig har varit London. Du begriper helt enkelt inte skillnaden i storlek och befolkningsmängd mellan de två städerna. Stockholm är en liten sketen byhåla i jämförelse. Du var ju till och med inne på att Stockholm var mer tätbefolkat än Hong Kong!
Undrar om jag inte läste att du menade att Stockholm hade världens högsta bostadspriser också?
Dina lögner i den här frågan har varit närmast bedrövliga från början till slut. Du ljuger om vad DU har sagt och du ljuger om vad ANDRA har sagt. Du hittar på och vrider och slingrar dig som en liten mask. Du klarar uppenbarligen inte av att tala sanning. Du är en patologisk lögnare, helt enkelt. En mytoman.