2021-04-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja Wrenkler's teorier känns lite udda: Om jag som är så lång böjer mig ner och plockar ETT blåbär så gör jag av med mer energi än en kortare person och jag är längre än kvinnorna i laget.

Öhhh? VEM plockar ETT blåbär i taget och reser sig upp mellan varje blåbär??? Jo Wrenkler tydligen = annorlunda och icke effektiv teknik i Blåbärsskogen må jag säga

Antingen så skojar du. Om inte så förstår du inte.
2021-04-07, 20:21
Medlem
dialektikers avatar
Kvinnor ska klara sig bättre ur kylsynpunkt va, för de har mer underhudsfett?
En fet man behöver inte mer mat än kvinnor var min sambos åsikt också.
Så även ur den synpunkten är det fel att säga att män generellt behöver mer mat än kvinnor.
Detta var min sambos åsikt.
Kul att se att ni diskuterar det.

Han verkar lite kul och udda den där Michael som tog upp frågan, men jag har verkligen inte orkat följa Robinson.
I det där tjuriga beteendet om maten sjönk han lite va?
Thailändskan, visste inte att hon var transa, är ju söt.
2021-04-07, 20:23
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Driver du eller? Det e ju allmänt känt att män behöver fler kalorier än kvinnor, det har ingenting med sexism att göra men är rent biologiskt.

Sen är det såklart annorlunda om det är en kvinna som är bodybuilder och en svag snubbe.

Fun fact:

En elitidrottskvinna har samma greppstyrka i händerna som en genomsnittslig man...
2021-04-07, 20:28
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har snabbspolat mig igenom sömnpillret Robinson, men tycker just frågeställningen om män bör ha mer mat än kvinnor var intressant.
Tog just upp frågan med sambon. Han tyckte inte att man kan dra sådana generella slutsatser. För det finns för många avvikelser menade han på.
Men de som sliter mest, kan man utgå ska ha större matmängd.

Det där skulle vara intressant att utreda.

Tja, din sambos åsikter är fel (såsom åsikter oftast är...).
Fakta är att män generellt sätt behöver ca 500 kcal mer per dag.

No two ways about it.
2021-04-07, 20:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Tja, din sambos åsikter är fel (såsom åsikter oftast är...).
Fakta är att män generellt sätt behöver ca 500 kcal mer per dag.

No two ways about it.

Vetenskaplig källa?
2021-04-07, 20:35
Medlem
Citat:
Kvinnor ska klara sig bättre ur kylsynpunkt va, för de har mer underhudsfett?
En fet man behöver inte mer mat än kvinnor var min sambos åsikt också.
Så även ur den synpunkten är det fel att säga att män generellt behöver mer mat än kvinnor.
Detta var min sambos åsikt.
Kul att se att ni diskuterar det.

Han verkar lite kul och udda den där Michael som tog upp frågan, men jag har verkligen inte orkat följa Robinson.
I det där tjuriga beteendet om maten sjönk han lite va?
Thailändskan, visste inte att hon var transa, är ju söt.

Tänkte också det om man ska ta hänsyn till hur mycket energi en person förbrukar så borde man tänka på flera faktorer än kön. En smal kvinna som t.ex. Olivia har inte råd att tappa så mycket vikt och behöver kanske därför mer mat. Vissa av dem kan ju gå ner flera kilon och fortfarande må bra.
2021-04-07, 20:36
Medlem
Citat:
Vetenskaplig källa?
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/energi-kalorier?AspxAutoDetectCookieSupport=1
2021-04-07, 20:37
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Vetenskaplig källa?

Söte jesus. Fanns ju tom en länk till livsmedelsverket några sidor tillbaka.

Google. Använd den.
Din sambo med.
2021-04-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/energi-kalorier?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Den är väldigt generell.
Här har du något bättre: https://www.mabra.com/halsoverktyg/kaloribehov/
2021-04-07, 20:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirap.
Tänkte också det om man ska ta hänsyn till hur mycket energi en person förbrukar så borde man tänka på flera faktorer än kön. En smal kvinna som t.ex. Olivia har inte råd att tappa så mycket vikt och behöver kanske därför mer mat. Vissa av dem kan ju gå ner flera kilon och fortfarande må bra.

Ja, det finns ju för mycket variationer att ta hänsyn till för att säga rent generellt.
2021-04-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ja, det finns ju för mycket variationer att ta hänsyn till för att säga rent generellt.
Ja så det enklaste är ju att bara ge alla lika mycket mat än att de ska stå där och försöka gissa sig fram. Det är ett bra argument men feministen kör på personangrepp istället.
2021-04-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirap.
Den är väldigt generell.
Här har du något bättre: https://www.mabra.com/halsoverktyg/kaloribehov/
Jo, men principen är densamma, en viktig faktor är huruvida det är en man eller kvinna, lägg sen till att Johanna är en rätt så smal, kort tjej och jämför med tex Alexander så blir det absurt att hävda att helt identiska portionsstorlekar vore en helt rättvis fördelning, den mängd mat som Johanna blir någorlunda mätt på kommer troligtvis Alex svälta på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in