2021-04-07, 18:34
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdarwinist
Hans personliga framgångståg av att vara omtyckt. Varför skulle någon som är omtyckt plötsligt börja att förtala sina forna kamrater? Något i det logiska resonemanget hänger inte ihop.

Även du inser detta.

Det svarar han antagligen bäst på själv. Lyssnar man på podden så verkar han inte ge mycket för gemenskapen. Vad är det för övrigt du anser vara förtal? Den enda personen jag hört att honom omnämna är väl Malvå? Tobias kanske kan reda ut dom bitarna. Malvå visade väl för övrigt vilken god kamrat han var i Lund, när Tobias och resterande fick ta slagsmålet medan Malvå smet.
Senast redigerad av FranzMarc 2021-04-07 kl. 18:38.
Citera
2021-04-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Det svarar han antagligen bäst på själv.

Exakt vad jag säger. Mitt inlägg är ett svar på vad den gode seksuroba påstår, att han "gör precisa observationer av personer som jag ofrivilligt lärt känna genom deras ständiga och imbecilla offentliga utspel". Han påstår i sin vishet att "Tobias verkar vara både omtyckt och intelligent".

Håll med mig om, att det han säger är löjeväckande, för varför skulle en omtyckt människa vilja hoppa av och att förtala sina kamrater?

Citat:
Vad är det för övrigt du anser vara förtal? Den enda personen jag hört att honom omnämna är väl Malvå?

Detta är vad han skriver.

Citat:
NMR är en tynande skara med övermongon som misshandlar tanter. Patetiska idioter.

Citat:
Ni står bland annat för våld mot äldre kvinnor, det var bara en vecka sedan ni slog ner en dam på en offentlig flygbladsutdelning, för att sedan försöka rättfärdiga det på er hemsida. Dessutom är flertalet av dagens aktivister riktiga fegisar,

Upplever du själv att detta är förtal eller hur ställer du dig till dessa uttalanden?

Citat:
Tobias kanske kan reda ut dom bitarna.

Ja, det hoppas jag verkligen, för jag vill få möjligheten, att på allvar argumentera med honom om Motståndsrörelsen.
Senast redigerad av Socialdarwinist 2021-04-07 kl. 18:58.
Citera
2021-04-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Hans personliga framgångståg av att vara omtyckt. Varför skulle någon som är omtyckt plötsligt börja att förtala sina forna kamrater? Något i det logiska resonemanget hänger inte ihop.

Även du inser detta.
Det skulle ju kunna vara som i alla andra sekter, att man håller god ton för att det är för ett högre syfte och när bägaren rinner över, så åker all god ton ut genom fönstret.
Citera
2021-04-07, 19:02
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Exakt vad jag säger. Mitt inlägg är ett svar på vad den gode seksuroba påstår, att han "gör precisa observationer av personer som jag ofrivilligt lärt känna genom deras ständiga och imbecilla offentliga utspel". Han påstår i sin vishet att "Tobias verkar vara både omtyckt och intelligent".

Håll med mig om, att det han säger är löjeväckande, för varför skulle en omtyckt människa vilja hoppa av och att förtala sina kamrater?

Detta är vad han skriver.

Upplever du själv att detta är förtal eller hur ställer du dig till dessa uttalanden?

Ja, det hoppas jag verkligen, för jag vill verkligen få möjligheten, att på allvar argumentera med honom om Motståndsrörelsen.

Övermorgon kanske faller under förtal, men jag är ingen jurist. I övrigt tror jag att det finns andra anledningar att man kan välja att hoppa än att man inte känner sig omtyckt. Hur ställer du dig till Malvås flyckt i Lund? Är det god kamratskap? Hur skulle du känna när organisationen sätter en sådan person på piedestal, med Tv program och allt?
Senast redigerad av FranzMarc 2021-04-07 kl. 19:05.
Citera
2021-04-07, 19:12
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Det skulle ju kunna vara som i alla andra sekter, att man håller god ton för att det är för ett högre syfte och när bägaren rinner över, så åker all god ton ut genom fönstret.
Låter rimligt.
Citera
2021-04-07, 19:19
Medlem
Citat:
. Hur ställer du dig till Malvås flyckt i Lund?

Han kanske fick nog av dina usla rättskrivningskunskaper. Jag känner själv ett flyktbehov, när någon använder c i ordet flykt.

Citat:
Är det god kamratskap? Hur skulle du känna när organisationen sätter en sådan person på piedestal, med Tv program och allt?

Ingen aning. Jag varken känner eller vill försvara Herr Malvå, utan koncentrerar mig på att komma till Motståndsrörelsens försvar.
Citera
2021-04-07, 19:27
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukeman
Nej, alla mina senaste inlägg har varit svar till ditt påstående om att det inte finns någon koppling mellan nmr och avmaskerat och att inget sådant har hittats. När du blev motbevisad började du skriva om info14 istället och undvek mitt svar. Jag har aldrig påstått att avmaskerat och info14 har någon koppling, ej heller att det är nmr som driver avmaskerat. Det är du som blandar ihop saker.

Det är klart att det finns en koppling mellan avmaskerat och nmr när nordfront står som artikelförfattade på avmaskerat, artiklar är direkt kopierade från nordfront och publiceringsdatum på avmaskerat är samma som nordfront(även fast det är flera år innan avmaskerat lanserades).

Eftersom semantiken tydligen är viktig så skrev jag att det inte finns några formella kopplingar. Du har ingen poäng alls. Avmaskerat har använt material från SVT också.
Citera
2021-04-07, 19:29
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Han kanske fick nog av dina usla rättskrivningskunskaper. Jag känner själv ett flyktbehov, när någon använder c i ordet flykt.

Ingen aning. Jag varken känner eller vill försvara Herr Malvå, utan koncentrerar mig på att komma till Motståndsrörelsens försvar.

Jag får be om ursäkt för stavfelet. Du menar att Malvås agerande inte har något med motståndsrörelsen att göra? Du menar att det är rimligt att man kan agera så som motståndsman och behålla förtroendet som en röst för organisationen utåt i poddar och tv?
Citera
2021-04-07, 19:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Vad pratar du om? Du ställde frågan:

Vilka kritiserade NMR/NF för att lägga ned för mycket tid på rödingar?

Vilket jag gav svar på.

På frågan om NMR ägnar mer eller mindre tid åt rödingar, tja fråga Sjögren. I och med att NMR lagt ner annan verksamhet så skulle jag säga att det tar relativt mer plats.

För er smutsrödingar är säkert orwellianskt dubbeltänk fullkomligt normalt. Ni har fört fram både att NMR ägnar mer och mindre tid åt rödingar.
Citera
2021-04-07, 19:43
Medlem
Citat:
Jag får be om ursäkt för stavfelet. Du menar att Malvås agerande inte har något med motståndsrörelsen att göra? Du menar att det är rimligt att man kan agera så som motståndsman och behålla förtroendet som en röst för organisationen utåt i poddar och tv?

Jag menar att Herr Malvå inte definierar Motståndsrörelsen, utan att rörelsen är större än enskilda individer.

Själv uppskattade jag hans praktiska handlag, när han tillverkade sköldar för barn. Om inte annat så finns det nog ingen annan enskild aktivist, som är så i skottlinjen för syndikalister. Kanske är det ett tecken så gott som något, att han når så långt utanför de nationalistiska kretsarna, som ingen annan aktivist gör.

Så länge som det retar syndikalister, så vet vi i alla fall att det fungerar.
Citera
2021-04-07, 19:45
Medlem
flukemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Eftersom semantiken tydligen är viktig så skrev jag att det inte finns några formella kopplingar. Du har ingen poäng alls. Avmaskerat har använt material från SVT också.

Så att nordfront står som artikelförfattare på avmaskerats hemsida räknas inte som en "formell koppling"? Svt står dock inte som artikelförfattare och har heller ingen egen kategori på sidan, vilket nordfront har.
Citera
2021-04-07, 19:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukeman
Så att nordfront står som artikelförfattare på avmaskerats hemsida räknas inte som en "formell koppling"? Svt står dock inte som artikelförfattare och har heller ingen egen kategori på sidan, vilket nordfront har.

Nej, det är kutym att man anger källa om artikeln bygger på någon annans material. Det gör alla tidningar. I Avmaskerats fall återfinns källor som Fria Tider och SVT också. Vad vill du dra för slutsats av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in