Citat:
Ursprungligen postat av
Socialdarwinist
Jag tänker inte döma dig för dina val, utan istället försöka hjälpa dig att reda ut orsakerna för ditt agerande. Det, som nämligen lyser med sin frånvaro i din kritik, är den ideologiska delen, vilket jag tolkar som att du innerst inne fortfarande är en nationalist i själ och hjärta, bortsett då från ditt senaste gyttjebad tillsammans med AFA. Annars skulle dina inlägg inte handla om personliga relationer i så hög utsträckning som de faktiskt gör.
Kanske är det inte försent att lyckas övertala dig om att återvända till organisationen om förutsättningarna skulle vara de rätta. Den rotlöshet och saknad efter sammanhang, som du nu känner efter ha lämnat dina kamrater i sticket, och de smärtsamma skuldkänslorna för att du offentligt förtalar dem, kommer med tiden att bli för tunga för dig att bära,
och då är det dags för den förlorade sonens efterlängtade återkomst.
Just den biten du tar upp om personliga relationer för Tobias Hanssons del är så oerhört träffande.
Killen är beredd att klia vem som helst på ryggen bara för att ”få lov” att vara en del av ett sammanhang.
Utan att döma så är min gissning :
Trasig uppväxt, avsaknad av en fadersgestalt, därav den totala besattheten av vissa individer i motståndsrörelsen.
Med en moder som förmodligen knegade på för att sätta mat på bordet så fick nog TH inte mycket uppmärksamhet när värkande leder och stress skulle botas med rödvin. TH utvecklar själv ett ”missbruk”, vandaliserar en kommunalt ägd byggnad på fyllan och åker fast. Söker sig till motståndsrörelsen. ”Hoppar av” pga skitnödighet inför det fängelsestraff som väntar honom ang Lund ( Gjorde avbön och fick samhällstjänst) Söker sig till Anonyma Narkomaner. Söker sig till AFA.
Ständigt detta sökande. Att TH ”välkomnas” av vänstern är ingen skräll, han försöker ju enbart rapa upp vad dom ber honom att säga. Det kan en dresserad apa göra ( även om TH misslyckas även med detta och blir påhoppad av sina egna) Jag tycker det är toppen att TH twitter-myser med Pizza-Martin, lika barn leka bäst, fortsätt med det. Ni kan nog ta rygg på varandra om man säger så.