2021-04-07, 18:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dina sista meningar här:
det är tyvärr så illa.

Vissa som inte kan vara bra på att vara bra, eller på att vara bäst - synas mest: De kan iaf vara "bra" på att vara dåliga. Göra illa andra.
:-(

Jovisst.
Men man kan alltid lära om, inte så lätt förstås.
Man behöver ju inte vara bäst alls. Inte heller att vara bra på allt.
Men man kan försöka att bidra.

Det är ju bara att se på den här tråden.
Jättemånga bra vinklingar och tankar!
Till och med de om har helt andra tankar än du själv har bidrar genom att det spinner på med nya tankar och lösningar.

Ingen kan göra allt själv!

Men jag vet (exakt) vad du menar.
Citera
2021-04-07, 18:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ett hittades vid topsning av LWs vagina.
Fyra hittades vid tejpning av kroppen.
Ett flertal mörka i hand, på ben, mfl ställen.

Jo, men detta hårstrå skickades enligt NA till Österrike.
Citera
2021-04-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack för infon.
Då kunde man ju ha kollat ifall det 14 cm långa blonda hårstråt INTE kom ifrån Hanna. Bara för att med säkerhet utesluta henne.
Det hade ju varit väldigt märkligt om man INTE kunde utesluta Hanna och man hittar ett hårstrå, som kan tillhöra Hanna, på en död kropp.
Vad gör det hårstråt där ???

Men åklagaren hade säkert en bra anledning att Inte kontrollera mot Hanna.

Synd tycker jag, och det hårstråt stärker min övertygelse om att Hanna är delaktig i mordet på Lena.
Ger mig fan på att Hanna var bakom planket.
Hon stod där och väntade på att Stefan skulle komma med Lena
.
Vi har Stefans dna på brottsplatsen och ett långt blont hårstrå som mycket väl skulle kunna från Hanna. Vi har även ett tydligt motiv och ett enormt hat........
Stefan och Hanna har gemensamt och i samförstånd mördat Lena.

Helt enig med dig.
Det är precis så jag själv ser mordscenen. TROR att det såg ut.
Motivet: hat - och ännu mera hat gällande geocacher. Det är så sjukt att man kan undra hur TVÅ personer kan komma på samma sjuka "lösning" på något så banalt som ett fritidsintresse. Plus en otrohet där båda tycks ha gått vidare. Synbart. Men i tanken hade de inte gjort det.

Allt som gick dem emot skyllde de på Lena, istf att själva ta itu med sina egna tillkortakommanden.
Citera
2021-04-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kanske har fattat helt fel, men dessa två har samma nummer:

Från Österrikes labb
GHR 58/62
"Hair t 57 02 I 23383- 1 8/S055
One hair with a root, approximately 14cm long. lt is fixed on a piece of plastic, about 9 x 8 cm
and further fixed on a second piece of plastic which is about 21 x 13,5 cm.
Packed in an envelope: "Hair from 5702123383-18/5055, 22112-201?" and barcode: 'ULSV,
2020032152-01".
01 1: Hair/5702123383-181S055: About 4cm of hairshaft taken for mtDNA-analyses. Material
left.
"

Från NFC
A160/60:
"5702/23383-18/S055
Tops från slida. Lena Wesström
DNA
Sperma kunde inte påvisas.
På topsen iakttogs ett hårstrå, men det är inte lämpat för DNAanalys med NFC:s standardmetodik
"

Såg numret försent, det är rätt att det är provet som slutar 055. I fup står det:
I materialet iakttogs ett okarakteristiskt hårstrå som inte var lämpat för morfologisk jämförelse mot person.
Citera
2021-04-07, 18:24
Medlem
Citat:
Vet du detta med säkerhet eller är det en gissning?
Vill inte vara oförskämd, men jag blir väldigt fundersam om det verkligen är så det går till.
Hon gallras väl från registret när misstankarna mot henne avskrevs. https://nfc.polisen.se/kriminalteknik/dna-och-biologi/dna-register/
Citera
2021-04-07, 18:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Såg numret försent, det är rätt att det är provet som slutar 055. I fup står det:
I materialet iakttogs ett okarakteristiskt hårstrå som inte var lämpat för morfologisk jämförelse mot person.

Ja precis. Därför skickades det till Österrike för mitokondriell us.

Jag är dock orolig för att försvaret kommer att använda det här på ett negativt sätt i HR. Samtidigt är det ju ingen nyhet. De har vetat om hårstrået sedan TR.
Citera
2021-04-07, 18:31
Medlem
Citat:
Inte så dåligt att vara på ledarsidan!
Men ditt jobb är ju inte heller vilket jobb som helst!

Önskar bara att man kunnat fiska fram lite mer ur det du hittade!
Men nu har du ju fått upp ögonen på folk i allmänhet (media) och andra i synnerhet.

Ingen kan krypa undan längre.

Alltid varit min dröm att bli opinionsbildare. Men finns många som kan ta åt sig där angående plöja fup och nagelfara. Sen att NA slår ett slag för offentlighetsprincipen är ju inte fel heller.

På tal om vad polisen har gjort och inte gjort så har jag börjat slänga ut lite trådar i internets fin- och fulrum för att få några kommentarer från folk som kan detta innan och utan för att få lite pejl på hur bra Örebrogänget skött främst IT-biten då. Kan ta lite tid att få respons men redovisar så snart jag hör nåt vettigt.
Citera
2021-04-07, 18:34
Medlem

BG50883-1 FB Mess 2018-05-12 17:33:36 Stefan Davidsson -> Hanna Davidsson DEn rosa cykeln vill jag sälja
..
8GS0883-1 FB Mess 2018-05-12 17:33:59 Stefan Davidsson -> Hanna Davidsson Ok att sälja för 513?
..
BGS0883-1 FB Mess 2018-05-12 20:11:03 Sofia R*lén -> Stefan Davidsson evenemang: The*ese, Camilla och 13 vänner
ref: B2705-18 Aktbilaga 145 Huvudprotokoll s85

Som att dansa med någon före 21
resultatet blir alltid detsamma ?
Citera
2021-04-07, 18:37
Bannlyst
Citat:
Helt enig med dig.
Det är precis så jag själv ser mordscenen. TROR att det såg ut.
Motivet: hat - och ännu mera hat gällande geocacher. Det är så sjukt att man kan undra hur TVÅ personer kan komma på samma sjuka "lösning" på något så banalt som ett fritidsintresse. Plus en otrohet där båda tycks ha gått vidare. Synbart. Men i tanken hade de inte gjort det.

Allt som gick dem emot skyllde de på Lena, istf att själva ta itu med sina egna tillkortakommanden.

Jag spelar absolut i ditt lag Zilvereko.
Kunde inte ha skrivit ett bättre svar själv och jag skriver under på varje ord i din citering.
Fritidsintresse ?? Detta började nog som ett fritidsintresse, men är nu tydligen på liv o död.
Kolla bara idag - Inte ens idag kunde dom hålla sig borta från dom där förbannade burkarna.
Stefan har för helvete en rättegång i självaste Hovrätten, där han står anklagad för mord och riskerar ett livstidsstraff i fängelse. Detta borde ha det fullaste fokus, men istället springer Hanna och loggar burkar och Stefans geo-konto visar på aktivitet under tiden det är förhandling.
Detta är i mina ögon ett sjukt beteende... ett missbruk.

Exempel.
Försök att stjäla ett gram amfetamin från en riktig pundare så skall du få se vad som händer, han kommer slå ihjäl dig för att få sitt knark för han är en missbrukare.
Försök att stjäla 17 loggar från Hannas Geo, och sen så gör du det en gång till, hon kommer att slå ihjäl dig för att få sina loggar för hon är en missbrukare.

Jag tror faktiskt att detta är såhär sjukt.

Otroheten hade pågått i 6 år och alla visste om den.
Det är inte anledningen i mina ögon.
Hannas raderade loggar - Där är anledningen.
17 slag - 17 loggar
Citera
2021-04-07, 18:39
Medlem
Citat:
Vill inte vara oförskämd, men jag blir väldigt fundersam om det verkligen är så det går till.
DET tror åtminstone inte jag. Utredningar kan återupptas (vilket Hiding faktiskt berättade för mig på fråga från mig). Då vore det förfärligt om man inte sparat på de prover som tagits i HDs fall.
Citera
2021-04-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ja precis. Därför skickades det till Österrike för mitokondriell us.

Jag är dock orolig för att försvaret kommer att använda det här på ett negativt sätt i HR. Samtidigt är det ju ingen nyhet. De har vetat om hårstrået sedan TR.

Frågan är varför det benämns som "ytligt" av NA? Jag läste först ytterligare ett hårstrå och trodde sen att det var en felskrivning. Så jag letade efter ytliga hårstrån i fup och läste mer om de som hittats på kroppen. Kollade inte provnumret (slarvigt), men såg efter ditt påpekande att det faktiskt handlar om provet från vagina.

Såg att det diskuterades om hur det benämns och vilka prover som tagits och då framkommer följande:

Tops från slida
Uppdragsgivarens beteckning: 5702/23383-18/S055

Fibertejpning på kroppen
Uppdragsgivarens beteckning: 5702/23383-18/S057

Vaginalprov på två tops
Uppdragsgivarens beteckning: 5702/23383-18/S060

Vaginalprov på en tops
Uppdragsgivarens beteckning: 5702/23383-18/S061
Citera
2021-04-07, 18:49
Medlem
Citat:
Det är så det ska gå till, att material slängs. Annars skulle det finnas en uppsjö av oskyldigas DNA, som sparats. Finns inte plats.
Det brukar kasseras, kan inte svära på det, men antagligen
Eftersom åklagaren måste följa alla regler kring bevisen och tester, så tror jag inte hon skulle gambla i detta fall.
Det är bara Davidssons som får ljuga.
Undrar om SD hade någon på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in