2021-04-07, 15:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan han det? Lagt kort ligger liksom. Sen är det väl mer tveksamt om hennes advokat vill ta upp det.
Men det hade varit dråpligt.

Det är nog så att "lagt kort ligger. Vad som vore dråpligt är om GL vore kallad som expertvittne. Det tror jag inte han är, men om han vore det så skulle jag nog ta mig dit för att få se...

Citera
2021-04-07, 15:50
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag har svarat så långt jag kan. Ingen annan verkar ju heller svara dig. I juridikforumet finns användare som har mer kunskap och kan ge dig mer utförliga svar på dina frågor.

Som jag tidigare sagt: brott ska beivras. Däri ligger svaret på din fråga.

Jag är smickrad över ditt intensiva intresse för min person, min posthistorik och mina åsikter. Puss!

Nej, du har aldrig någonsin gett en sammantagen bild av EA eller hennes inblandning i alla 3 målen.

Brott ska beivras är ju inte svar på frågan om din bild av EA's ansvar och inblandning i att frihetsberöva 3 oskyldiga män, samt försök att falskeligen döma dem for våldtäkt.

"Brott ska beivras" är endast en allmän floskel och säger absolut ingenting om din uppfattning.

Du har ju varit duktig på att försöka hitta fel och gräva om GL, så klart man blir nyfiken på din antagligen vassa åsikt om EA.

Citat:
Om Lambertz skulle på något sätt försöka dra tillbaka det dokument han skrev till MÄ kommer det att kasta en skugga på hela hans domargärning. Det kommer att ge hans kritiker rätt om honom. Och det kommer att ge nytt bränsle till skvaller om vad som egentligen hände under julhelgen.

Då kan väl Lambertz skriva någon sorts dokument till henne också för att visa att han inte är någon vindflöjel?

Uselt försök till att gaslighta.

Som att det är GL's fel att EA försöker snärja män till höger och vänster för våldtäkt. Nu även GL själv

Det är väldigt logiskt och sunt om GL drar tillbaka sitt dokument. Vore snarare på sin plats om han skriver ett utlåtande i favör för MÄ, då GL har upplevt EA på nära håll och kan således uttala sig både sakligt och juridiskt i saken.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-07 kl. 15:54.
Citera
2021-04-07, 15:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Sambandet kan ju vara att CW brukar agera i samband med den här typen av mål.
Att försörja sig kan CW skita i, hon är gift med en mångmiljonär.

Det är väl en försörjning det också...

Om man inte ska utgå från att det enbart handlar om kärlek och inte alls om pengar.

https://www.financialsamurai.com/how-to-get-a-rich-man-to-be-your-boyfriend-or-husband/

I det här sammanhanget tvivlar jag på att GL är ett klipp, men jag har inte kollat upp honom i taxeringskalendern.

Jag råkade också se detta, om CW, Avalanche Studios och Linus.

Men privat hänger hon sig åt ett lyxigt liv i överflöd.
Maken Linus är nämligen god för hundratals miljoner...

https://stoppapressarna.se/svenskt/cissi-wallins-okanda-lyxliv-som-miljonarshustru

Är det norm i FI-kretsarna med handväskor för 50000:-? Jag trodde FI var nära V, men vad vet jag om politik och handväskor...

Citera
2021-04-07, 16:11
Medlem
Citat:
Om Lambertz skulle på något sätt försöka dra tillbaka det dokument han skrev till MÄ kommer det att kasta en skugga på hela hans domargärning. Det kommer att ge hans kritiker rätt om honom. Och det kommer att ge nytt bränsle till skvaller om vad som egentligen hände under julhelgen.

Då kan väl Lambertz skriva någon sorts dokument till henne också för att visa att han inte är någon vindflöjel?
Du menar att om Lambertz återkallar ett intyg i vilket han försäkrar att EA är en trovärdig person så "kommer det att kasta en skugga på hela hans domargärning".
Vad tänker du med; röven eller?

Detta skriver bland annat Lambertz på sin blogg om EA:
ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit

Det syntes ju så tydligt i utredningen att EP ljugit ihop sin berättelse och manipulerat bevis.

Själv hade jag ju vetat hela tiden att hon ljög, men nu förstod tydligen alla. Utan om mångas syn på min resp. EP:s (hon som ljög) skuld.
http://goranlambertz.se

Om han inte återkallar intyget så är Göran sannolikt mer körd än han är idag,
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-07 kl. 16:14.
Citera
2021-04-07, 16:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du menar att om Lambertz återkallar ett intyg i vilket han försäkrar att EA är en trovärdig person så "kommer det att kasta en skugga på hela hans domargärning".
Vad tänker du med; röven eller?

Detta skriver blland annat Lambertz på sin blogg om EA:
ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit

Det syntes ju så tydligt i utredningen att EP ljugit ihop sin berättelse och manipulerat bevis.

Själv hade jag ju vetat hela tiden att hon ljög, men nu förstod tydligen alla. Utan om mångas syn på min resp. EP:s (hon som ljög) skuld.
http://goranlambertz.se

Om han inte återkallar intyget så är Göran sannolikt mer körd än han är idag,
En sak är säker. Om intyget tas upp i domstolen så kommer det att bli många gapskratt i publiken.
Citera
2021-04-07, 16:27
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Kan han det? Lagt kort ligger liksom. Sen är det väl mer tveksamt om hennes advokat vill ta upp det.
Men det hade varit dråpligt.

Troligtsvis så får han det, kanske till och med bör göra det då hans ursprungliga utlåtande kanske inte är enligt honom helt korrekt.
Citera
Medlem
Sandkakas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, du har aldrig någonsin gett en sammantagen bild av EA eller hennes inblandning i alla 3 målen.

Brott ska beivras är ju inte svar på frågan om din bild av EA's ansvar och inblandning i att frihetsberöva 3 oskyldiga män, samt försök att falskeligen döma dem for våldtäkt.

"Brott ska beivras" är endast en allmän floskel och säger absolut ingenting om din uppfattning.

Du har ju varit duktig på att försöka hitta fel och gräva om GL, så klart man blir nyfiken på din antagligen vassa åsikt om EA.
Jag kommer inte att posta någon analys av MÄ:s person. Du får helt enkelt dö nyfiken när det gäller min slutsatser om henne.

De enda dokument jag sett är häktningsframställan i Lambertz-målet och hovrättsdomen mot DU.
Det säger sig självt att det är omöjligt att bilda sig någon uppfattning om MÄ:s inblandning i "de tre målen" utifrån det underlaget.

Du får be någon förklara för dig vad "brott ska beivras " betyder eftersom du inte förstår innebörden av begreppet.
Citat:
Bra försök till att gaslighta.

Som att det är GL's fel att EA försöker snärja män till höger och vänster för våldtäkt. Nu även GL själv

Det är väldigt logiskt och sunt om GL drar tillbaka sitt dokument. Vore snarare på sin plats om han skriver ett utlåtande i favör för MÄ, då GL har upplevt EA på nära håll och kan således uttala sig både sakligt och juridiskt i saken.
Jag antar att Lambertz skrev någon sorts dokument i egenskap av en av landets ledande jurister på yttrandefrihetsfrågor och att dokumentet specifikt berör lagstiftningen kring förtal . Jag kan inte se hur Lambertz skulle ändra åsikt om just den aspekten av yttrandefrihet med anledning av hans personliga erfarenheter av MÄ.
Citera
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det man kan undra är om Göran har dragit tillbaka det intyg som han lär han skrivit till EA:s förmån i det stundande förtalsmålet.

Troligtvis har han gjort det
Citera
2021-04-07, 16:31
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
... Är det norm i FI-kretsarna med handväskor för 50000:-? Jag trodde FI var nära V, men vad vet jag om politik och handväskor...

Ja, vad vet man längre i uppochnedvända världen där vi har hundra kön men två lag. Jag hade säkert också fortfarande varit vänster - om jag hade haft råd.
Citera
2021-04-07, 16:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Om vi bortser från alla de "personer" i tråden som försöker få tråden att spåra iväg åt alla möjliga håll så står vi ju inför ett antal intressanta frågor.

1. Vad kan GL ha för bevis för sina påståenden? Bloggen tänkte jag på, att tillvägagångssättet är liknande som i tidigare fall.

2. Vad kan EA tänkas röra upp för mer dy inför förtalsmålet som hon står inför? Är hennes trovärdighet så skadad att det inte går att reparera inför den rättegången?

3. Varför är EA bara anmäld för förtal i PA-fallet, inte de andra?

4. Vem är väninnan som anmält?

5. Varför hade hon kontakt med sin ex.sambo, (enligt GL) på natten hos GL?

6. Varför lades anmälan om falsk tillvitelse ner direkt av åklagare? (GL vs EA)

Fler intressanta frågor?

Vem är polisen som ringde EA i 35 minuter?
Citera
2021-04-07, 16:39
Medlem
Motherships avatar
Om vi bortser från alla de "personer" i tråden som försöker få tråden att spåra iväg åt alla möjliga håll så står vi ju inför ett antal intressanta frågor.

1. Vad kan GL ha för bevis för sina påståenden? Bloggen tänkte jag på, att tillvägagångssättet är liknande som i tidigare fall.

2. Vad kan EA tänkas röra upp för mer dy inför förtalsmålet som hon står inför? Är hennes trovärdighet så skadad att det inte går att reparera inför den rättegången?

3. Varför är EA bara anmäld för förtal i PA-fallet, inte de andra?

4. Vem är väninnan som anmält?

5. Varför hade hon kontakt med sin ex.sambo, (enligt GL) på natten hos GL?

6. Varför lades anmälan om falsk tillvitelse ner direkt av åklagare? (GL vs EA)

7. Vem är polisen som ringde EA i 35 minuter?

Fler intressanta frågor?
Citera
2021-04-07, 16:40
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vem är polisen som ringde EA i 35 minuter?
Tack, la in det som ny post med ditt tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in