2021-04-07, 14:46
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det är komiskt paradoxalt att de som anser att GL och Soran inte har rätt att försvara sig medialt trots att de friades, många gånger är samma personer som stöttade Cissi Wallin som försvarade sig medialt, trots att hon fälldes.

En naken betraktelse av juridisk härdsmälta.
Varken Lambertz eller Ismael har friats. Eftersom de inte blev åtalade kommer de heller aldrig att bli friade, utan förundersökningarna kan komma att återupptas tills brotten de misstänktes för är preskriberade.

Jag tror att många gärna skulle höra målsägarnas berättelse också.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vänta bara till Cissi Wallin hamnar i fängelse, vilket hon sannolikt kommer att göra, då blir det pajkastning av den högre skolan.
Vad är det Cissi Wallin gjort/kommer att göra som du tror att hon kommer att hamna i fängelse för?
Citera
2021-04-07, 14:48
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag tycker att ni ska starta en tråd om denna aspekt på Lambertz-måiet i Juridikforumet om ni är intresserade av att få frågan om vad som är brottsligt resp inte brottsligt genomlyst.

Verkar svårt att svara på sakliga frågor?

Det är snarare så att du borde hålla dig till ämnet istället för att fantisera ihop fördelar och alternativa förklaringar till EA's favör.

En granskning av din historik i ämnet så är i princip alla av dina 187 poster antingen negativa mot GL eller direkt positiva mot EA. Lite faller bort med tanke på dina försök att gaslighta och skifta fokus helt från huvudfrågan.

Rätt udda beteende med tanke på info som finns.

Nåväl, imorgon bär det av i förtalsmålet mot EA. Jag tror det blir stortorsk som nämnt. Därefter följer antagligen flertal stämningar om falsk tillvitelse.

Låt säga att EA blir dömd för förtal och falsk tillvitelse i flera fall... Kommer du då fortsätta att uppenbarligen försvara henne?
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-07 kl. 14:51.
Citera
2021-04-07, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad är det Cissi Wallin gjort/kommer att göra som du tror att hon kommer att hamna i fängelse för?
Hon har en villkorlig dom för förtal & nu har hon ett nytt förtalsmål på sig, så om hon fälls lär det bli fängelse den här gången.
Men det är det hon vill. För att bli relevant igen.
Citera
2021-04-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Verkar bara vara anmält för falsk tillvitelse, rättar mitt inlägg
Det man kan undra är om Göran har dragit tillbaka det intyg som han lär han skrivit till EA:s förmån i det stundande förtalsmålet.
Citera
2021-04-07, 14:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det man kan undra är om Göran har dragit tillbaka det intyg som han lär han skrivit till EA:s förmån i det stundande förtalsmålet.
Kan han det? Lagt kort ligger liksom. Sen är det väl mer tveksamt om hennes advokat vill ta upp det.
Men det hade varit dråpligt.
Citera
2021-04-07, 15:12
Medlem
Citat:
Vänta bara till Cissi Wallin hamnar i fängelse, vilket hon sannolikt kommer att göra, då blir det pajkastning av den högre skolan.
Kanske lite OT, men vad fick CW för straff?
Citera
2021-04-07, 15:13
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Verkar svårt att svara på sakliga frågor?
Jag har svarat så långt jag kan. Ingen annan verkar ju heller svara dig. I juridikforumet finns användare som har mer kunskap och kan ge dig mer utförliga svar på dina frågor.

Citat:
Jag tycker att ni ska starta en tråd om denna aspekt på Lambertz-måiet i Juridikforumet om ni är intresserade av att få frågan om vad som är brottsligt resp inte brottsligt genomlyst.
Citat:
Det är snarare så att du borde hålla dig till ämnet istället för att fantisera fördelar och alternativa förklaringar till EA's favör.

En granskning av din historik i ämnet så är alla av dina 187 poster antingen negativa mot GL eller direkt positiva mot EA. Lite faller bort med tanke på dina försök att gaslighta och skifta fokus helt från huvudfrågan.

Rätt udda beteende med tanke på info som finns.

Nåväl, imorgon bär det av i förtalsmålet mot EA. Jag tror det blir stortorsk som nämnt. Därefter följer antagligen flertal stämningar om falsk tillvitelse.

Låt säga att EA blir dömd för förtal och falsk tillvitelse i flera fall... Kommer du då fortsätta att uppenbarligen försvara henne?
Som jag tidigare sagt: brott ska beivras. Däri ligger svaret på din fråga.

Jag är smickrad över ditt intensiva intresse för min person, min posthistorik och mina åsikter. Puss!
Citera
2021-04-07, 15:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kanske lite OT, men vad fick CW för straff?
Hon fick villkorligt i Virtanen-fallet, men hur länge vet jag inte. Men efter det har hon förtalat en kille till & det fallet har inte gått upp i rätten än.
Citera
2021-04-07, 15:19
Medlem
Citat:
Kan han det? Lagt kort ligger liksom. Sen är det väl mer tveksamt om hennes advokat vill ta upp det.
Haha!! Nat.vis så kan GL fritt ge in en BEVISUPPGIFT till sth Tr, i målet med falskanmälande EA i morgon.
Där han önskar komplettera den PERSONUTREDNING...som man får anta är gjord redan betr. EA?!
Citera
2021-04-07, 15:29
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Om Lambertz skulle på något sätt försöka dra tillbaka det dokument han skrev till MÄ kommer det att kasta en skugga på hela hans domargärning. Det kommer att ge hans kritiker rätt om honom. Och det kommer att ge nytt bränsle till skvaller om vad som egentligen hände under julhelgen.

Citat:
Hon har en villkorlig dom för förtal & nu har hon ett nytt förtalsmål på sig, så om hon fälls lär det bli fängelse den här gången.
Då kan väl Lambertz skriva någon sorts dokument till henne också för att visa att han inte är någon vindflöjel?
Citera
2021-04-07, 15:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Jag försöker få ihop det.
Är hon en mer eller mindre galen person som just har tagit det stora hoppet ner i rättshaveristgropen, eller kan man hitta någon annan förklaring till vad hon gör?

«Wallin dömdes den 9 december 2019 i tingsrätten för grovt förtal av Fredrik Virtanen. Påföljden bestämdes till villkorlig dom och 100 dagsböter à 50 kronor samt ett skadestånd till honom med sammanlagt 90 000 kronor. Båda två har överklagat domen.»

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cissi_Wallin

Har det varit uppe i hovrätten? Hur dömdes där? Eller tog dom inte upp fallet?

Nu har hon på eget förlag gett ut boken "Allt som var mitt" där hon i princip upprepar samma anklagelser mot FV som hon tidigare åtalats och dömts för. JK har inlett en förundesökning mot CW. Finns någon indikation på när fallet ska tas upp i rätten?

Är inte det troliga att hon nu får ett frihetsstraff där det tidigare utdömda villkorliga straffet läggs till?

Är hon inte också på väg att förlora möjligheten att försörja sig genom dom upprepade åtalen?

Det låter som att hon har chans att få tid att tänka över sina hyss. Om nu det hjälper...

CWs story kan ju tyckas off topic i den här tråden. Såvida hon inte följer någon agenda som antingen påverkar vad EA gör eller att det finns likheter mellan CWs agerande och EAs agerande. Finns det något tydligt samband?

CW sa ju till advokaten Björn Hurtig i "mötet" att han tillhör laget som våldtar, eftersom han är man.

https://www.svtplay.se/video/30709158/motet/motet-sasong-2-avsnitt-2

–
Citera
2021-04-07, 15:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag försöker få ihop det.
Är hon en mer eller mindre galen person som just har tagit det stora hoppet ner i rättshaveristgropen, eller kan man hitta någon annan förklaring till vad hon gör?

«Wallin dömdes den 9 december 2019 i tingsrätten för grovt förtal av Fredrik Virtanen. Påföljden bestämdes till villkorlig dom och 100 dagsböter à 50 kronor samt ett skadestånd till honom med sammanlagt 90 000 kronor. Båda två har överklagat domen.»

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cissi_Wallin

Har det varit uppe i hovrätten? Hur dömdes där? Eller tog dom inte upp fallet?

Nu har hon på eget förlag gett ut boken "Allt som var mitt" där hon i princip upprepar samma anklagelser mot FV som hon tidigare åtalats och dömts för. JK har inlett en förundesökning mot CW. Finns någon indikation på när fallet ska tas upp i rätten?

Är inte det troliga att hon nu får ett frihetsstraff där det tidigare utdömda villkorliga straffet läggs till?

Är hon inte också på väg att förlora möjligheten att försörja sig genom dom upprepade åtalen?

Det låter som att hon har chans att få tid att tänka över sina hyss. Om nu det hjälper...

CWs story kan ju tyckas off topic i den här tråden. Såvida hon inte följer någon agenda som antingen påverkar vad EA gör eller att det finns likheter mellan CWs agerande och EAs agerande. Finns det något tydligt samband?

CW sa ju till advokaten Björn Hurtig i "mötet" att han tillhör laget som våldtar, eftersom han är man.

https://www.svtplay.se/video/30709158/motet/motet-sasong-2-avsnitt-2

–
Sambandet kan ju vara att CW brukar agera i samband med den här typen av mål.
Att försörja sig kan CW skita i, hon är gift med en mångmiljonär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in