Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Tingsrättens bedömning var i mina ögon FEL.
MEN, den var inte helt kass.
Tingsrätten kom även fram till att det fanns en hel del som är besvärande För Stefan, men bevisningen inte riktigt nådde ända fram, men dom antydde nåt...... ett njaaaa.
Man kan väl säga att det blev stolpe ut istället för mål.
Nu har Åsa först plockat ut det som skall förtydligas och fokuserar endast på dom bitarna, och sen även kompletterat med ny bevisning.
Så istället för ett stolpe ut, så kanske det blir stolpe in.
Jag tror inte att det krävs så förbannat mycket för att det skall bli en fällande dom.
Ärligt talat så tror jag det räcker med att byta ut 1st jurist + 3st nämndemän till 3st jurister+ 2st nämndemän för att det skall bli en fällande dom.
Jag sätter min hundring på stolpe in.... Han kommer torska !!!
"Bevisningen nådde inte ända fram". Tack - den hade jag glömt. Och nu är det dessutom andra domare som skall utvärdera indiciekedjan. Hata slumpen, brukar jag säga.
Vi hoppas på det fetade nummer tvåf "Han kommer torska". Frågan är om han inser att det faktiskt kan bli så att han får krypa in på livstid - eller är han så arrogant att tanken inte ens slagit honom?
HD kommer definitivt inta ta upp fallet för prövning. Och en resningsansökan vid senare tillfälle, från hans sida, är enbart möjligt om det tillkommer sådana bevis att det utesluter honom som gärningsman om jag förstått rätt.