2021-04-07, 13:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det var något som SDs advokat nämnde för NA i ett tidigt skede. Och att de då skulle vänta lite med det där.

Jag förmodar att det var ett av SDs alla trick att försöka sig på att "ta över" och bestämma vad som var relevant, precis som han sedan gjorde med sin skrivelse. På det förslaget nappade förmodligen inte försvararna.

Jag har också en stark känsla av att det hänger ihop med något advokaten sa.
Och då stod det i tidningen: ”Advokaten säger att han vet att han är oskyldig” - och så tolkades det som att advokaten visste att SD var oskyldig, när det kunde ha formulerats så här: ”Advokaten säger att hans klient vet att han, klienten, är oskyldig.”
Typ.
Citera
2021-04-07, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Första gången igår jag hörde ”larmsamtalet” ang bakhållet också. Det diktade han upp samtidigt som han pratade med polisen typ.

Lät ju som han ringde in en pizzabeställning typ.

Hahaha, jag skrattar så linserna nästan trillar ut (brukar jag köra med numera. Härmar Lena).

Ja det är stelt och helt utan känslor. Fast det kanske kan vara svårt att avgöra sådär.
Citera
2021-04-07, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Stefan Hazianastasiou
I dag 13.38

– Vi skickade in kläderna på nytt till NFC efter tingsrättsförhandlingen, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-inleds-rattegangen-i-hjarstamordet-rapport-fran-platsen-senaste-nytt

Efter?
För nu går de igenom jackan och jackfickan.

Menar han inte inför?
Citera
2021-04-07, 13:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
"Profilbild för Stefan Hazianastasiou
Stefan Hazianastasiou
Läsarkommentar
I dag 13.28

– Det har även hittats ett ytligt blont hårstrå, säger Åsa Hiding.

Enligt NFC kan det inte uteslutas att hårstrået kommit dit under läkarundersökningen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-inleds-rattegangen-i-hjarstamordet-rapport-fran-platsen-senaste-nytt

Vad är det här för hårstrå?
Ytligt?
Ljust.

Tillägg:

Det är det hårstrå som man skickat till Österrike.

Det hade man väl kunnat kolla genom att testa dna mot personer som gjort läkarundersökningen?

För övrigt borde väl alla rättsläkare/obducenter etc per default ha sitt dna analyserat för de fall man råkar förorsaka en kontamination vid undersökning/obduktion av den avlidne.

Vad är det här för kling&klang-bevishantering egentligen
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-04-07 kl. 13:49.
Citera
2021-04-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tingsrättens bedömning var i mina ögon FEL.

MEN, den var inte helt kass.
Tingsrätten kom även fram till att det fanns en hel del som är besvärande För Stefan, men bevisningen inte riktigt nådde ända fram, men dom antydde nåt...... ett njaaaa.
Man kan väl säga att det blev stolpe ut istället för mål.

Nu har Åsa först plockat ut det som skall förtydligas och fokuserar endast på dom bitarna, och sen även kompletterat med ny bevisning.
Så istället för ett stolpe ut, så kanske det blir stolpe in.
Jag tror inte att det krävs så förbannat mycket för att det skall bli en fällande dom.
Ärligt talat så tror jag det räcker med att byta ut 1st jurist + 3st nämndemän till 3st jurister+ 2st nämndemän för att det skall bli en fällande dom.

Jag sätter min hundring på stolpe in.... Han kommer torska !!!
"Bevisningen nådde inte ända fram". Tack - den hade jag glömt. Och nu är det dessutom andra domare som skall utvärdera indiciekedjan. Hata slumpen, brukar jag säga.

Vi hoppas på det fetade nummer tvåf "Han kommer torska". Frågan är om han inser att det faktiskt kan bli så att han får krypa in på livstid - eller är han så arrogant att tanken inte ens slagit honom?

HD kommer definitivt inta ta upp fallet för prövning. Och en resningsansökan vid senare tillfälle, från hans sida, är enbart möjligt om det tillkommer sådana bevis att det utesluter honom som gärningsman om jag förstått rätt.
Citera
2021-04-07, 13:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
NA:

"Stefan Hazianastasiou
I dag 13.38

– Vi skickade in kläderna på nytt till NFC efter tingsrättsförhandlingen, säger Åsa Hiding.
"

Efter?
För nu går de igenom jackan och jackfickan.

Menar han inte inför?

Eftersom det framgår "på nytt" så gjorde de väl ett omtag efter TR-domen.
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-04-07 kl. 13:50.
Citera
2021-04-07, 13:49
Bannlyst
Citat:
"Profilbild för Stefan Hazianastasiou
Stefan Hazianastasiou
Läsarkommentar
I dag 13.28

– Det har även hittats ett ytligt blont hårstrå, säger Åsa Hiding.

Enligt NFC kan det inte uteslutas att hårstrået kommit dit under läkarundersökningen.
"

Vad är det här för hårstrå?
Ytligt?
Ljust.

Tillägg:

Det är det hårstrå som man skickat till Österrike.

Japp.
Men som bara prövades mot Stefan.

Tänk om dom hade prövat det mot Hanna... Om inte Hanna varit avskriven... Då kanske dom hade haft en matchning.
Citera
2021-04-07, 13:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Första gången igår jag hörde ”larmsamtalet” ang bakhållet också. Det diktade han upp samtidigt som han pratade med polisen typ.

Lät ju som han ringde in en pizzabeställning typ.

Och tänka sej att SD just denna kväll av alla kvällar glömt mobilen hemma.
Citera
2021-04-07, 13:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
46–åringen sitter med en dator framför sig. Han skriver något och söker på datorn, medan åklagaren går igenom bevisningen.

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-aklagaren-visar-nya-bilder-rapport-fran-domstolen

Läser på Flashback?

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera
2021-04-07, 13:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det hade man väl kunnat kolla genom att testa dna mot personer som gjort läkarundersökningen?

För övrigt borde väl alla rättsläkare/obducenter etc per default ha sitt dna analyserat för de fall man råkar förorsaka en kontamination vid undersökning/obduktion av den avlidne.

Vad är det här för kling&klang-bevishantering egentligen

Ja åklagaren måste väl ge någon form av förklaring till ett okänt hårstrå på BO. Försvaret har tydligen inte monopol på att framföra märklig argumentation.
Citera
2021-04-07, 13:54
Medlem
Citat:
Hahaha, jag skrattar så linserna nästan trillar ut (brukar jag köra med numera. Härmar Lena).

Ja det är stelt och helt utan känslor. Fast det kanske kan vara svårt att avgöra sådär.

Han ska föreställa nån form av vuxen människa. Bara patetiskt.

Men det samtalet ligger ju i lä jmfr med hur han använt polisens resurser annars här.
Citera
2021-04-07, 13:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eftersom det framgår "på nytt" så gjorde de väl ett omtag efter TR-domen.

Ja, du kan naturligtvis ha rätt. Reportern skriver ju bara det viktigaste, så det kan fattas logiskt resonemang till nästa inlägg.

Edit:
Tog bort citat.
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-07 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in