2021-04-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jaha, då vet jag att man inte bör lita på Thomas Nordegren.
I sin puff strax efter 12 nämnde han SVT-satsningarna på att dokumentera/dramatisera skeenden likt Knutby och den för våldtäkt utpekade Soran Ismael.
Programmet 'Nordegren & Epstein' som avslutades nyss tog bara upp dramadokumentären om Knutby. Soran Ismael nämndes inte med ett ord.

Då är liksom ordningen återställd: SR väljer att huka inför den jobbiga frågan om [ev] falskanklagelser om våldtäkt.
Beklagar att jag trodde att TN skulle vara lite modigare och att jag därför kanske vilseledde tråden.
Det kan vara den ansvariga utgivaren för programmet som har dragit i stoppsnöret?
En aktuell och personlig talkshow måndag till torsdag med Louise Epstein och Thomas Nordegren.
Ansvarig utgivare: Katarina Dahlgren Svanevik
https://podtail.com/en/podcast/nordegren-epstein-i-p1/
Citera
2021-04-06, 16:50
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Kanske var Knutby-dramatiseringen i sex avsnitt på nån betalkanal? Blir osäker i den delen.
Men SVT Play lär ha ett program om Soran Ismael och våldtäktsanklagelserna och länk finns publicerad idag i denna tråd.
Okej ska försöka kolla upp.
Citera
2021-04-06, 16:57
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Då är liksom ordningen återställd: SR väljer att huka inför den jobbiga frågan om [ev] falskanklagelser om våldtäkt.
Beklagar att jag trodde att TN skulle vara lite modigare och att jag därför kanske vilseledde tråden.
Och TN hukar mer än gärna för SR, han är en sån beta, det hörs tydligt när Epstein opponerar sig!
Dårhuset är noga med vilka man låter komma tals!
Citera
2021-04-06, 17:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Din skepticism gällande ambulansfärden är befogad.

Här har vi EA som, när "Göran är aspackad" på Julafton, hon själv är såpass opåverkad att hon kan föra en halvtimmeslång konversation med en allierad.
Vad som framkommit är väl att EA blir kvar till åtminstone Juldagen, dvs hon flyr inte ut i natten efter den påstådda våldtäkten.
Men blir EA kvar till Annandag Jul? Finns ingenting som tyder på det, utan den påstådda ambulansfärden skedde, om den ägt rum, från ett annat ställe än GL:s bostad i Uppsala.

Min fråga: Om -säger OM!- nån ambulansfärd öht skulle ha ägt rum, kanske efter en autointoxikation, varför skulle då EA meddela GL detta?

Min nästa fråga: Var det inte ungefär vid denna, autointoxikerade(?) tidpunkt, som GL i ett sms till EA skulle ha beskrivit sig som en "idiot" och hon i sin tur bett GL lova att han inte skulle ha sex med henne fortsättningsvis?

Min avslutande fråga: Ser inte detta väldigt riggat ut, alltihop?

Ja, varför skulle EA meddela GL om hon åkt ambulans och var inlagd? Gissningsvis för att kunna visa på "vad han egentligen har gjort mot henne"?, där vi utomstående gissar att det är grundpsykiatrin som är ledande i hela händelseförloppet. Och därpå svarar han som han gör? Han måste ha känt sig perplex.
Citera
2021-04-06, 17:02
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Här har vi EA som, när "Göran är aspackad" på Julafton, hon själv är såpass opåverkad att hon kan föra en halvtimmeslång konversation med en allierad.
Vad som framkommit är väl att EA blir kvar till åtminstone Juldagen, dvs hon flyr inte ut i natten efter den påstådda våldtäkten.
Men blir EA kvar till Annandag Jul? Finns ingenting som tyder på det, utan den påstådda ambulansfärden skedde, om den ägt rum, från ett annat ställe än GL:s bostad i Uppsala.

Min fråga: Om -säger OM!- nån ambulansfärd öht skulle ha ägt rum, kanske efter en autointoxikation, varför skulle då EA meddela GL detta?

Min nästa fråga: Var det inte ungefär vid denna, autointoxikerade(?) tidpunkt, som GL i ett sms till EA skulle ha beskrivit sig som en "idiot" och hon i sin tur bett GL lova att han inte skulle ha sex med henne fortsättningsvis?

Min avslutande fråga: Ser inte detta väldigt riggat ut, alltihop?

Helt enig. Det ser väldigt riggat ut att försöka få ett erkännande från sin våldtäktsman via sms, med allt annat i beaktning.

Det är ju ett rätt märkligt bevis om inte annat, i en riktig våldtäkt. GM vet att han gjort något fult och skulle givetvis inte erkänna detta i SMS.

Ett vanligt bevis i riktiga våldtäkter är väl någon form av våld och skador på MÄ?

Hyfsat udda att män skulle, eller behöver, våldta sina krogragg och dejter nu helt plötsligt. Det sker väl säkert, men måste vara väldigt ovanligt. Än mer ovanligt utan något fysiskt våld. En psykologisk våldtäkt eller vadå? Udda.

Speciellt i dessa tider med #metoo och allt vad det är så tror jag de flesta män är extremt försiktiga.
Citera
2021-04-06, 17:02
Medlem
Bacterials avatar
Citat:

(Medicinering fick jag googla. Sluta med löjligt svåra ord. )Två puckon ,varav den ena riktigt sjuk i hela huvudet och den andra oerhört korkad. Firar Jul i hop. Då blir det så här roligt! Många dagar av roligt läsande. Tack Elvira och Göran. Hoppas det var ett bra knull för er båda kåtgalna stollar!
Mv B
Citera
2021-04-06, 17:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Det tycks gå en våldtäktsvåg genom media. Tror att programmet varit uppe även i den här tråden. Det är främst de kvinnliga vittnesmålen som belyser nyanserna av övergrepp och här fastnade jag för att kontakta sin förövare.

"Du vet väl att jag anmälde dig hösten 2017. Jag tar kontakt med dig för att jag hoppas att vi kan prata om händelsen. Jag skulle uppskatta om vi kunde ses, gärna på en offentlig plats..."

https://www.svtplay.se/video/29786070/sex-eller-overgrepp?modalId=jzVY4Z5
Citera
2021-04-06, 17:38
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det tycks gå en våldtäktsvåg genom media. Tror att programmet varit uppe även i den här tråden. Det är främst de kvinnliga vittnesmålen som belyser nyanserna av övergrepp och här fastnade jag för att kontakta sin förövare.

"Du vet väl att jag anmälde dig hösten 2017. Jag tar kontakt med dig för att jag hoppas att vi kan prata om händelsen. Jag skulle uppskatta om vi kunde ses, gärna på en offentlig plats..."

https://www.svtplay.se/video/29786070/sex-eller-overgrepp?modalId=jzVY4Z5
Inte trovärdigt någonstans enligt mig. Bluff-tv för en agenda. Kvinnor har en egen vilja även när de druckit-allt annat är löjligt att tro.
Citera
2021-04-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, varför skulle EA meddela GL om hon åkt ambulans och var inlagd? Gissningsvis för att kunna visa på "vad han egentligen har gjort mot henne"?, där vi utomstående gissar att det är grundpsykiatrin som är ledande i hela händelseförloppet. Och därpå svarar han som han gör? Han måste ha känt sig perplex.
Ja, det var väl det som var avsikten från EA:s sida med att meddela GL att hon "tvingats åka ambulans"?
Hon inledde med den dramatiska delen (påstådda ambulansfärden, påstådda inläggningen) för att försätta GL i en psykologisk obalans, för att därefter förmå GL att lova att inte i framtiden ha sex med henne.

Jag ser detta som ett genomtänkt och väl genomfört bedrägeri.
Jag vill påstå att EA ljuger i detta med ambulansen! Om hon skulle ha slängt i sig en näve tabletter i suicidsyfte och verkligen hamnat på sjukhus, då skulle hennes första åtgärd efter att ha vaknat upp ur sin självframkallade förgiftning knappast ha varit att kontakta GL, sin våldtäktare.
Mer naturligt hade varit att ringa ännu ett halvtimmeslångt samtal till den där allierade från Julafton.

Ambulansfärden bedömer jag vara osann alt ett dramaqueen-scam
Lika osann som att hon, EA, skulle ha varit "däckad" på Julafton..
Citera
2021-04-06, 17:57
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nja, det är väl den bilden EA säkert kommer försöka måla upp nu i efterhand. Så att inte EA inte blir dömd för falsk tillvitelse.

Vad tänker du om EA's tidigare fall med DU och PO? Och nu GL?
Eftersom du trådar min posthistorik kan du se att jag besvarat den frågan. När det gäller just PO så vet jag ingenting om det ärendet.

Citat:
Det är väl ändå lite udda att spela in, klippa och därefter fabriksåterställa telefonen i åtminstone 2/3 våldtäktsmål?
Det är inte brottsligt att göra ljudinspelningar på det sättet som MÄ gjort. Flera användare i tråden har skrivit om att de funderar på att både göra ljud- och videoinspelningar i framtiden. Det sistnämnda är brottsligt om man gör det i smyg.

Det är naturligtvis fel att klippa och klistra i ljudfiler. Liksom det är fel att fabriksåterställa mobiler under en förundersökning. Men förmodligen inga brottsliga handlingar så som det beskrivits. Advokat Massi har inte lyckats få henne åtalad för hennes agerande i målet mot hans klient.

Citat:
Tror även polisen och åklagare begriper detta. EA kommer sannolikt bli dömd.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-06 kl. 18:01.
Citera
2021-04-06, 18:11
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Helt enig. Det ser väldigt riggat ut att försöka få ett erkännande från sin våldtäktsman via sms, med allt annat i beaktning.

Det är ju ett rätt märkligt bevis om inte annat, i en riktig våldtäkt. GM vet att han gjort något fult och skulle givetvis inte erkänna detta i SMS.

Ett vanligt bevis i riktiga våldtäkter är väl någon form av våld och skador på MÄ?

Hyfsat udda att män skulle, eller behöver, våldta sina krogragg och dejter nu helt plötsligt. Det sker väl säkert, men måste vara väldigt ovanligt. Än mer ovanligt utan något fysiskt våld. En psykologisk våldtäkt eller vadå? Udda.

Speciellt i dessa tider med #metoo och allt vad det är så tror jag de flesta män är extremt försiktiga.

Jag tror att det du skriver passar ganska bra ihop med det allmänna rättsmedvetandet, men så är det ju detta. Med hänsyn till vad lagen säger och hur den tillämpas.

– Hur ska det avgöras när en part befunnit sig i hjälplöst tillstånd?
– Hur ska man i efterhand bevisa om samtycke förelegat eller inte?
– Hur ska man se på att omvänd bevisbörda i praktiken tillämpas i allt fler våldtäktsfall?

Detta var IMO nära att göra att GL dömdes för våldtäkt. Om det inte hade dykt upp bevis för att EA inte var i hjälplöst tillstånd. Det var ju tur för GL, men hur många är det som inte har lika mycket tur och som blivit anklagade trots att dom inte våldtagit? Men inte kan bevisa att dom inte gjort det.

Citera
2021-04-06, 18:32
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Eftersom du trådar min posthistorik kan du se att jag besvarat den frågan. När det gäller just PO så vet jag ingenting om det ärendet.

Det är inte brottsligt att göra ljudinspelningar på det sättet som MÄ gjort. Flera användare i tråden har skrivit om att de funderar på att både göra ljud- och videoinspelningar i framtiden. Det sistnämnda är brottsligt om man gör det i smyg.

Det är naturligtvis fel att klippa och klistra i ljudfiler. Liksom det är fel att fabriksåterställa mobiler under en förundersökning. Men förmodligen inga brottsliga handlingar så som det beskrivits. Advokat Massi har inte lyckats få henne åtalad för hennes agerande i målet mot hans klient.

Nja, du har väl aldrig svarat sakligt på din sammantagna bild av EA och hennes ansvar i alla 3 falskeligen anmälda våldtäkter? Citera gärna, tack.

Mest ursäkter om att EA inte bär någon skuld från dig.

Okej. Vet vi om Advokat Massi ens prövat att processa falsk tillvitelse mot EA?

Jag tycker som nämnt att det uppenbarligen är brottsligt att försöka snärja män falskeligen för våldtäkt.

Tycker du förresten det vore bra om GL, DU och PO gick samman med en anmälan om falsk tillvitelse? Det skulle väl få lite tyngd då. Du som studerat juridik kanske har koll?
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-06 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in