2021-04-06, 14:06
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Ah , helt missat detta, då måste det vara där.
Men det ställe du pekade ut hade jag själv missat... Dock borde väl avspärrningen varit mer söderut om det var detta ställe som polisen var intresserade av
Citera
2021-04-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Men det ställe du pekade ut hade jag själv missat... Dock borde väl avspärrningen varit mer söderut om det var detta ställe som polisen var intresserade av

Okej :P ja den borde ju varit de tycker man ..
Citera
2021-04-06, 14:16
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag läste för flera dagar sen om någon som skrev om dykningar i sjön att det var en fickkniv som hittades, minns att jag blev förvånad över att de lyckades hitta en sån liten sak OCH att lyckas ta död på en människa med denna.. Vet dock inte om detta är sant, att det var en fickkniv...
Det ryktet kan vi nog ta med en stor skopa salt
Det misstänkta mordvapnet har man nog inte gått omkring och visat upp för omgivningen efter man hittat det, så vi får nog ge oss tills tåls innan mer trovärdig information så småningom dyker upp...
Citera
2021-04-06, 14:27
Medlem
Citat:
Okej :P ja den borde ju varit de tycker man ..

När det gäller platsen som var avspärrad i Tjuvaröd gällde det hela Ekoxevägen samt den sista delen av parallelvägen till vänster, sett från ovan. Mellan dessa vägar ses ett litet droppformat kärr - här kan det vara där man dykt då det var avspärrat under en längre tid.
Citera
2021-04-06, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmorbamse
När det gäller platsen som var avspärrad i Tjuvaröd gällde det hela Ekoxevägen samt den sista delen av parallelvägen till vänster, sett från ovan. Mellan dessa vägar ses ett litet droppformat kärr - här kan det vara där man dykt då det var avspärrat under en längre tid.

Ja förmodligen det kärret som dom hittade mordvapnet på. Det visades här i tråden för några inlägg sedan just det "droppformade" kärret
Citera
2021-04-06, 14:58
Medlem
Ur häktningsförhandlingen:

"PG är på sannolika skäl misstänkt för mord den 29 - 31 mars 2021 på Möllevägen 16, Höör, Höörs kommun."

Det måste väl betyda att mordet skedde på angiven adress?

Sedan kan kroppen ha flyttats men ser två alternativ:

1. Om kroppen flyttats kanske den hittades på det tredje avspärrade området. Dvs ena avspärrningen för mordplats, andra för fynd av mordvapen och tredje fyndplats för kroppen.

2. Att han inte lyckats förflytta kroppen och hon hittades i närheten av mordplaysen dvs nära adressen ovan.

Tror dock mest på alt 1.
Citera
2021-04-06, 15:08
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
2. Att han inte lyckats förflytta kroppen och hon hittades i närheten av mordplaysen dvs nära adressen ovan.
Själv lutar jag åt alt. 2 eftersom teknikerna jobbade länge på utrymmet mellan husbilen och husvagnen på tomtens bakre del, dessutom gjorde man en väldigt stor sak av att förhindra insyn från allmänheten just på denna plats...
Min gissning är att hon hittades under en mindre båt som låg uppochnedvänd just där.

Edit: Tillägg: När vi ändå gissar så tror jag att BO's mobiltelefon hittades i det andra avspärrade området (i närheten av Möllan?) och slutligen det misstänkta mordvapnet i en sjö i Tjuvaröd...
Senast redigerad av bitstream 2021-04-06 kl. 15:36.
Citera
2021-04-06, 16:50
Medlem
gingerladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Nu kan jag inte svara huruvida BO har en autism diagnos eller inte men det finns vissa särpräglade utseenden som de flesta autister brukar ha och BO har ett typiskt sådant. Lägg där till att dom kan ha specialintressen vilket BO tycks ha haft i form utav bilar och bilträffar.

Va vad är det för särpräglade utseenden som du pratar om? Jag har jobbat i massor av år med människor inom det spektrumet och har aldrig hört talas eller sett att de skulle ha några speciella drag faktiskt.
Citera
2021-04-06, 17:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Bott i höör i 25år+ och har aldrig hört talas om tjuvasjön? vet bara att det ligger ett litet kärr några 100 meter väster om tjuvarödsvägen?

Tjurasjö är stor DAMM
Den ligger som ligger i centrum ! Precis vid järnvägen!

https://www.expressen.se/kvallsposten/sorgen-i-hoor-hon-var-sa-alskad-av-sa-manga/
Citera
2021-04-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Själv lutar jag åt alt. 2 eftersom teknikerna jobbade länge på utrymmet mellan husbilen och husvagnen på tomtens bakre del, dessutom gjorde man en väldigt stor sak av att förhindra insyn från allmänheten just på denna plats...
Min gissning är att hon hittades under en mindre båt som låg uppochnedvänd just där.

Edit: Tillägg: När vi ändå gissar så tror jag att BO's mobiltelefon hittades i det andra avspärrade området (i närheten av Möllan?) och slutligen det misstänkta mordvapnet i en sjö i Tjuvaröd...

Hon hittades nedgrävd bakom husbilen.
Citera
2021-04-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack.
precis som du uppmärksammade så är det livsfarligt att skriva att det ÄR på ett visst sätt, utan att man är tydlig med vad man TROR.
"Jag tror att han är si eller så" "det borde vara si eller så" han kanske gjorde si eller så"
Annars blir det lätt en missuppfattning och en trådsanning som ältas till förbannelse.

Min uppfattning är också att han kanske inte är den smartaste i bygden och att hans intelligensnivå inte kommer ge honom ett yrke som kemi-ingenjör men att han skulle vara diagnosticerad med Downs, Aspberger eller nåt annat ser jag inte som troligt.
Med tanke på bil intresset som finns i familjen och säkert hos honom också så är han väl lika skol-begåvad som alla andra volvo-raggare eller EPA killar från wischan.... Dom flesta sket i skolan och det blev inte bättre.
Mer korkad än så tror jag inte att han är och jag har svårt att se mig honom som en Quiz-vinnare en ölkväll på O´Learys.

I min värld så ville han kanske ha sex med henne, men det ville inte hon. Han kanske ville ha ett förhållande men det ville inte hon. Han kanske våldtog henne och sen dödade henne.
Nåt åt det hållet är min gissning - Och många i tråden tro nog likadant.

De hade haft ett förhållande men Elin hade nyligen gjort slut.
Citera
2021-04-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LJ123
Jag bor i byn och kroppen hittades i PG:s trädgård på baksidan DÄR HUSBILEN STOD vad jag förstått det som förvarade han kroppen i garaget ( då ingen av dom som var ute och letade efter Elin under tisdagen blev insläppta där ) senare har han grävt ner kroppen på baksidan. Mordvapnet hittades i Tjuvasjön som ligger en bit bort ifrån möllevägen ca 1.2 km bort.

Korrekt.
Och han grävde inte ensam...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in