2021-04-06, 07:58
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Du får tro vad du vill och jag tror vad jag vill.

Studera satellitbilderna på Google maps, hitta, eniro. Hur kan man få in en husbil från framsidan eller baksidan? På Möllev 16.
På Hitta (satellit) ser man att det står husvagn/husbil/bråte i bakkanten av tomten, förmodligen används gångstigen för att köra dit/bort dem...
Citera
2021-04-06, 08:09
Medlem
Citat:
Läs de här artiklarna

Försvunnen kvinna hittad död* - ung man anhållen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvoKW/forsvunnen-kvinna-hittad-dod--ung-man-anhallen

Del av text

Polisens tekniker arbetar nu på fyndplatsen, som ligger i ett skogsområde.

Föräldrarna bor väl inte i ett skogsområde!

Vännerna letade hos misstänkte mannen: ”Han ville inte öppna skjulet”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3GBnJ/vannerna-letade-hos-misstankte-mannen-han-ville-inte-oppna-skjulet

Bild på husbilen
Polisens kriminaltekniker i arbete på platsen.

Vad säger den här bilden dig? Är det på förädrarnas tomt tycker du?

Mannen häktas för mordet på 18-åriga kvinnan i Höör
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Epe9v3/mannen-haktas-for-mordet-pa-18-ariga-kvinnan-i-hoor

Allt är inte sant vad som skrivs i media. Man får själv bilda sig en uppfattning utifrån att ha läst många artiklar samt studerat bilderna.

Bild på husbilen
En 18-årig kvinna som varit försvunnen i Höör har hittats död. En man i 25-årsåldern är anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord.

Vad säger den här bilden dig? Är det på föräldrarnas tomt tycker du?

Genom att läsa många artiklar om fallet och studera bilderna så kallat bildanalys kan man komma fram till en egen slutsats.

Jo det är stor tomt med träd mot en område med mer träd om du kollar fastigheten på nätet. Sedan är där en husvagn med som jag trodde var husbil. Eller?
Citera
2021-04-06, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack! "En karaff med mederitt i..." Haha, så sorgligt att han "skryter" om detta inslag, det största som hänt honom, tills nu
Säger han mederitt? Melodi väl. Är ju en sån spelande bil väl som folk köpte på 60-talet. Kanske tidigare, jag har sett den hos äldre folk :-)
Citera
2021-04-06, 08:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Säger han mederitt? Melodi väl. Är ju en sån spelande bil väl som folk köpte på 60-talet. Kanske tidigare, jag har sett den hos äldre folk :-)
Haha, nä det tror jag inte han sa - lyssnade flera gånger men hörde inte. Din förklaring är mer sannolik.
Citera
2021-04-06, 08:15
Medlem
Citat:
Familjen Grahn har ett viss ansvar i detta som har hänt.

Varför lät de PG bo i husbilen vid Tjuvaröd och samtidigt var han skriven på Möllevägen 16?
Han hade kunnat ha en posterestante adress. Bra underligt.

Man kan faktiskt inte göra hur som helst som förälder och förlita sig på sonen att det inte händer något någonsin.

Men nu gjorde det, tyvärr.

Man måste va skriven på en riktig adress.
Citera
2021-04-06, 08:18
Medlem
Citat:
Haha, nä det tror jag inte han sa - lyssnade flera gånger men hörde inte. Din förklaring är mer sannolik.

Det låter som du skrev 😜
Citera
2021-04-06, 08:56
Medlem
Citat:
Man måste va skriven på en riktig adress.

Nej, det går bra att vara skriven på en postbox.

Jag känner personer som är skrivna på postbox.
Citera
2021-04-06, 08:59
Medlem
Citat:
Jo det är stor tomt med träd mot en område med mer träd om du kollar fastigheten på nätet. Sedan är där en husvagn med som jag trodde var husbil. Eller?

PG står ägare på en husbil. Sedan kan man spekulera vad han hade den uppställd någonstans.
Citera
2021-04-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Japp - Det har vi redan rett ut, men man har fortfarande inte gått ut officiellt med på vilken av de tre avspärrade platserna som man fann kroppen. Media skrev i början att kroppen hittats i ett "svårtillgängligt skogsparti söder om järnvägen" men den artikeln försvann rätt snabbt. Jag tror personligen att kroppen inte flyttats så långt från platsen för dådet, men det får stå för mig

Edit: Förtydligande.
Jag bor i byn och kroppen hittades i PG:s trädgård på baksidan DÄR HUSBILEN STOD vad jag förstått det som förvarade han kroppen i garaget ( då ingen av dom som var ute och letade efter Elin under tisdagen blev insläppta där ) senare har han grävt ner kroppen på baksidan. Mordvapnet hittades i Tjuvasjön som ligger en bit bort ifrån möllevägen ca 1.2 km bort.
Citera
2021-04-06, 09:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tack! "En karaff med mederitt i..." Haha, så sorgligt att han "skryter" om detta inslag, det största som hänt honom, tills nu

En karass säger han väl?

Har han så grova talfel talar det för att han inte är normalt funtad, någon diagnos bör föreligga, frågan är vad?
Citera
2021-04-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En karass säger han väl?

Har han så grova talfel talar det för att han inte är normalt funtad, någon diagnos bör föreligga, frågan är vad?

Troligtvis Asperger eller Autism
Citera
2021-04-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LJ123
Jag bor i byn och kroppen hittades i PG:s trädgård på baksidan DÄR HUSBILEN STOD vad jag förstått det som förvarade han kroppen i garaget ( då ingen av dom som var ute och letade efter Elin under tisdagen blev insläppta där ) senare har han grävt ner kroppen på baksidan. Mordvapnet hittades i Tjuvasjön som ligger en bit bort ifrån möllevägen ca 1.2 km bort.

Bott i höör i 25år+ och har aldrig hört talas om tjuvasjön? vet bara att det ligger ett litet kärr några 100 meter väster om tjuvarödsvägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in