2021-04-06, 12:48
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

För att vara en downie, autistisk, aspberger eller en lite stökig grabb så "borde det" ha funnits nåt på honom. Han är ju ändå 26 år.
Nä jag tror han är en helt normal bonn-röv som lever ett stilla liv på wischan.
Kanske lite märklig, men inte värre än så.

Så enligt dig är de flesta med downs, Aspergers eller autism våldsamma brottslingar?
Citera
2021-04-06, 12:49
Bannlyst
2021-04-02 (Långfredagen) kl 14.00 - 14.35 hade man Häktningsförhandling i Lund med
Rådmannen Pet"er Krikst"röm.

Kammaråklagare är Kris"toffer Nord"ström
Misstänkt är Tommy PHILIP André GRAHN, 19940514-0071
Offentlig försvarare: Advokat Ma"ria Gros"skopf

Åtal ska väckas senast den 16 april 2021,kl. 11.00
Men det kommer nog att flyttas fram både 2 & 3 gånger.

Här är protokollet från häktningsförhandlingen.

https://docdro.id/plqbPgE
Citera
2021-04-06, 12:49
Medlem
Är det klarlagt vad det var som hittades i sjön av dykare? Kniv är väl en inte allt för vågad gissning.
Citera
2021-04-06, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Så enligt dig är de flesta med downs, Aspergers eller autism våldsamma brottslingar?

Nä.
Varför skulle dom vara det?
Behåll dina slutsatser för dig själv.

Jag tror INTE att han har nån diagnos.
Som jag skrev så tror jag att han är en helt vanlig bonn-pojk som kanske uppfattas lite märklig.
Citera
2021-04-06, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Fast tex Edvin Gyllensvaan hade också ett prickfritt register
Philip hade ju hotat någon lärare med någon yxa om jag minns/läst rätt , men ingen anmälan gjordes.

Ja, det finns massor med mördare som är helt prickfria.
Och sen finns det dom med ett jävla register men som aldrig mördar nån.
Både och. Vart vill du komma ?
Citera
2021-04-06, 13:00
Moderator
OYs avatar
Citat:

Avd.9 påstod väl inte det?

Citat:
så "borde det" ha funnits nåt på honom. Han är ju ändå 26 år.

Alla med diagnos blir inte kriminella, men många kriminella har en diagnos, det är ett annat sätt att se på saken.

Någon typ av funktionsnedsättning föreligger sannolikt, intelligensnivån når möjligtvis inte heller upp till något slags normalvärde.

Att MGM hade ihjäl BO kan tala för en diagnos, men behöver inte vara så. Dock har MGM hanterat fortsättningen på ett sätt som talar för att det saknas vissa proppar i skåpet.
Citera
2021-04-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nog Tjurasjön som avses gissar jag.

Okej , om det nu är Tjurasjö som mordvapnet hittades i så ligger detta väldigt centralt i byn.. borde vara detta kärret annars som det hittades i eftersom det var avspärrat här en bit in på tjuvarödsvägen där vägen gick från asfalt till grusväg och som sedan leder till detta kärr. ( 55°55'20.6"N 13°30'37.7"E )
Citera
2021-04-06, 13:29
Medlem
Citat:
Kunskapsnivån i tråden är rekordlåg dessvärre. Du ska nog inte förvänta dig ett konstruktivt svar här tyvär.
Citera
2021-04-06, 13:52
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Okej , om det nu är Tjurasjö som mordvapnet hittades i så ligger detta väldigt centralt i byn.. borde vara detta kärret annars som det hittades i eftersom det var avspärrat här en bit in på tjuvarödsvägen där vägen gick från asfalt till grusväg och som sedan leder till detta kärr. ( 55°55'20.6"N 13°30'37.7"E )
Eller varför inte denna sjö/damm/kärr/pöl: 55°55'36.6"N 13°31'10.3"E
Som dessutom ligger i ett "svårtillgängligt skogsparti"...
Senast redigerad av bitstream 2021-04-06 kl. 13:56.
Citera
2021-04-06, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Avd.9 påstod väl inte det?

Alla med diagnos blir inte kriminella, men många kriminella har en diagnos, det är ett annat sätt att se på saken.

Någon typ av funktionsnedsättning föreligger sannolikt, intelligensnivån når möjligtvis inte heller upp till något slags normalvärde.

Att MGM hade ihjäl BO kan tala för en diagnos, men behöver inte vara så. Dock har MGM hanterat fortsättningen på ett sätt som talar för att det saknas vissa proppar i skåpet.

Tack.
precis som du uppmärksammade så är det livsfarligt att skriva att det ÄR på ett visst sätt, utan att man är tydlig med vad man TROR.
"Jag tror att han är si eller så" "det borde vara si eller så" han kanske gjorde si eller så"
Annars blir det lätt en missuppfattning och en trådsanning som ältas till förbannelse.

Min uppfattning är också att han kanske inte är den smartaste i bygden och att hans intelligensnivå inte kommer ge honom ett yrke som kemi-ingenjör men att han skulle vara diagnosticerad med Downs, Aspberger eller nåt annat ser jag inte som troligt.
Med tanke på bil intresset som finns i familjen och säkert hos honom också så är han väl lika skol-begåvad som alla andra volvo-raggare eller EPA killar från wischan.... Dom flesta sket i skolan och det blev inte bättre.
Mer korkad än så tror jag inte att han är och jag har svårt att se mig honom som en Quiz-vinnare en ölkväll på O´Learys.

I min värld så ville han kanske ha sex med henne, men det ville inte hon. Han kanske ville ha ett förhållande men det ville inte hon. Han kanske våldtog henne och sen dödade henne.
Nåt åt det hållet är min gissning - Och många i tråden tro nog likadant.
Citera
2021-04-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Är det klarlagt vad det var som hittades i sjön av dykare? Kniv är väl en inte allt för vågad gissning.
Jag läste för flera dagar sen om någon som skrev om dykningar i sjön att det var en fickkniv som hittades, minns att jag blev förvånad över att de lyckades hitta en sån liten sak OCH att lyckas ta död på en människa med denna.. Vet dock inte om detta är sant, att det var en fickkniv...
Citera
2021-04-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Eller varför inte denna sjö/damm/kärr/pöl: 55°55'36.6"N 13°31'10.3"E
Som dessutom ligger i ett "svårtillgängligt skogsparti"...

Ah , helt missat detta, då måste det vara där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in