Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Avd.9 påstod väl inte det?
Alla med diagnos blir inte kriminella, men många kriminella har en diagnos, det är ett annat sätt att se på saken.
Någon typ av funktionsnedsättning föreligger sannolikt, intelligensnivån når möjligtvis inte heller upp till något slags normalvärde.
Att MGM hade ihjäl BO kan tala för en diagnos, men behöver inte vara så. Dock har MGM hanterat fortsättningen på ett sätt som talar för att det saknas vissa proppar i skåpet.
Tack.
precis som du uppmärksammade så är det livsfarligt att skriva att det ÄR på ett visst sätt, utan att man är tydlig med vad man TROR.
"Jag tror att han är si eller så" "det borde vara si eller så" han kanske gjorde si eller så"
Annars blir det lätt en missuppfattning och en trådsanning som ältas till förbannelse.
Min uppfattning är också att han kanske inte är den smartaste i bygden och att hans intelligensnivå inte kommer ge honom ett yrke som kemi-ingenjör men att han skulle vara diagnosticerad med Downs, Aspberger eller nåt annat ser jag inte som troligt.
Med tanke på bil intresset som finns i familjen och säkert hos honom också så är han väl lika skol-begåvad som alla andra volvo-raggare eller EPA killar från wischan.... Dom flesta sket i skolan och det blev inte bättre.
Mer korkad än så tror jag inte att han är och jag har svårt att se mig honom som en Quiz-vinnare en ölkväll på O´Learys.
I min värld så ville han kanske ha sex med henne, men det ville inte hon. Han kanske ville ha ett förhållande men det ville inte hon. Han kanske våldtog henne och sen dödade henne.
Nåt åt det hållet är min gissning - Och många i tråden tro nog likadant.