2021-04-06, 03:17
Medlem
-SchmergliN-s avatar
2021-04-06, 03:21
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
En sak jag reflekterat över, den hittade sprängtickan, känns märkligt då jag inte sett en enda björk (av det jag sett iaf), så hur tusan kan han hitta den? Har för mig han sa att han hittat den på backen dessutom, vilket är liten trolighet.
Jag blev inte riktigt klar över det där....fick lite intrycket att han kan ha haft den med sig som personligt ting....fast det var väl nåt annat kanske? Sen har vi ju verkligen inte sett vartenda träd på ön....

Hittade detta om den på Wikipedia:
Sprängtickan är en eftertraktad svamp som betingar bra betalning för den som har till försäljning. Den hör emellertid inte under allemansrätten, så den som plockar måste be om tillstånd först.
Så har han plockat den där så har han fått lov.....eller.....ja det är alltid nåt att undra över i dessa robinsonavsnitt

https://sv.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A4ngticka
Senast redigerad av kubun 2021-04-06 kl. 03:27.
2021-04-06, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
2021-04-06, 03:30
Medlem
Om man ska vara rimlig, kan det finnas ett gränsland i år? Vart då?
2021-04-06, 03:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
2021-04-06, 03:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Om man ska vara rimlig, kan det finnas ett gränsland i år? Vart då?
Verkar ju finnas gott om öar där så - ha ha kan tänka mig Dean o Hayes sitta o beklaga sig över resten av deras forna lagmedlemmar....o mullvadarna
2021-04-06, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Verkar ju finnas gott om öar där så - ha ha kan tänka mig Dean o Hayes sitta o beklaga sig över resten av deras forna lagmedlemmar....o mullvadarna
Nej. I så fall hade Anders pratat med dem efter deras utröstningar.
2021-04-06, 03:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Nej. I så fall hade Anders pratat med dem efter deras utröstningar.
Nja, inte så säkert. Kan ju vilja överraska oss TV-tittare.
2021-04-06, 05:46
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag såg inte den heller komma men de menar på att Haeys kunde bli en belastning om hans skador skulle gå upp/bli värre. Han skadade ju sig tidigt i första tävlingen väl? I att släpa säcken till sitt lags ring i sanden så fick han kraftiga skador i lårmusklerna och åkte till sjukhus något dygn. Så hans bägge ben kan han ju inte ta i med i tävlingarna.

Förstår. Men tror ändå dom gjorde ett idiotiskt val, hade röstat ut Viktoria i stället alla dar i veckan! Helt värdelös och gnäller som fan.
2021-04-06, 05:47
Medlem
orrecrists avatar
Röda laget har eld hela tiden?? Hörde något om att produktionen ansåg dom hade så lite mat ändå så dom gav tändaren till dom?? Stämmer detta? Vi har ju inte fått sett eller hört något, ser bara att det brinner hela tiden?? Trams.
2021-04-06, 07:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
2021-04-06, 08:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
I den amerikanska versionen får de en stor säck med ris som basföda och den brukar räcka hela säsongen.
Medans i den svenska versionen får de ingenting så folk blir ju sjuka av svält varenda säsong.

Jag har inte kollat annat än den svenska versionen av Robinson - men det är väl som du skriver. Dock undrar jag lite: Hur mycket näring är det i ris? Tror det mest är för att kunna känna mättnadskänsla men ngn direkt näring ger väl inte det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in