2021-04-05, 18:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyhane
Känns som att det borde dom redan gjort
Nja. Man har aktivt undvikit att granska Özz Nujens transaktioner, trots att det framkom att han betalt svarta pengar till terroristen Akilov. Så både polis & skatteverket har en tydligt politisk agenda. Hade det varit du & eller jag så hade vi redan suttit i fängelse.
Citera
2021-04-05, 19:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo. Vart i samhället hittar du flest psykopater tror du?

Jag antar att det är en retorisk fråga, eftersom du inte svarar, men jag blev ändå tvungen att tänka efter.

Fängelser antar jag?

Tyvärr tror jag att det finns ganska många psykopater ute i samhället också. Många tycks tycka att dom har en chef som är psykopat...

Det uppskattas att ca 1-2% är psykopater. Fler män än kvinnor.
1,5% av Sveriges befolkning blir ca 150 tusen.
Den första oktober 2019 fanns 4 834 intagna i fängelse.
Dom flesta psykopater finns i så fall ute i samhället.

Citat:
Det där är helt absurt faktiskt. Att hon ens har kvar jobbet idag....

"Man får vad man betalar för" brukar man säga.

Jag kollade lite och hittade detta (medellöner).

Grundutbildad sjuksköterska i offentlig sektor (SCB, 2019): 33 300 kr/mån

Polis: 33 400 kr/mån

Det talas ganska ofta om att sjuksköterskor har dåligt betalt, men inte så mycket om poliser. IOFS har väl sjuksköterskor en något längre utbildning. Tre år för sjuksköterskor och två år plus sex månaders praktik för poliser.

GL har väl mest kritiserat handläggare och inte så mycket pekat på brister i rättssystemet? Även det som beskrevs av Hanna-Wigh låter som klantighet.

–
Citera
2021-04-05, 19:23
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag antar att det är en retorisk fråga, eftersom du inte svarar, men jag blev ändå tvungen att tänka efter.

Fängelser antar jag?

Tyvärr tror jag att det finns ganska många psykopater ute i samhället också. Många tycks tycka att dom har en chef som är psykopat...

Det uppskattas att ca 1-2% är psykopater. Fler män än kvinnor.
1,5% av Sveriges befolkning blir ca 150 tusen.
Den första oktober 2019 fanns 4 834 intagna i fängelse.
Dom flesta psykopater finns i så fall ute i samhället.

"Man får vad man betalar för" brukar man säga.

Jag kollade lite och hittade detta (medellöner).

Grundutbildad sjuksköterska i offentlig sektor (SCB, 2019): 33 300 kr/mån

Polis: 33 400 kr/mån

Det talas ganska ofta om att sjuksköterskor har dåligt betalt, men inte så mycket om poliser. IOFS har väl sjuksköterskor en något längre utbildning. Tre år för sjuksköterskor och två år plus sex månaders praktik för poliser.

GL har väl mest kritiserat handläggare och inte så mycket pekat på brister i rättssystemet? Även det som beskrevs av Hanna-Wigh låter som klantighet.

–

Bra poäng. Det var en lite dåligt ställd (retorisk) fråga, så bjuder på det. Som du lyckats lista ut så syftar jag givetvis på att psykopater åker fast, då en förhållandevis stor del sitter eller har suttit i fängelse samt blivit straffade.
Citera
2021-04-05, 19:34
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
För mig är den svenska polisen mångt och mycket en Kling och Klang organisation när det gäller att handha våldtäktsanmälningar.

När de begär in EA mobiltelefonen 2018 så finns ingen begäran dokumenterad och den poliskvinna som gjorde begäran minns inte något av samtalet med EA, även om det pågick i 35 minuter - noll dokumentation.

Vid båda tillfällena 2018 samt 2021 när polisen gör begäran att få in EAs: mobiltelefon så har de inte rutinen att tala om för den de begär in mobiltelefonen av att ingen ändring får göras på den begärda mobiltelefonen.

Som sagt: Kling och Klang organisation är vår "våldstäktspolis".

Har du detaljkunskap om polisens arbete som vårdanställd?
Citera
2021-04-05, 19:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Bra poäng. Det var en lite dåligt ställd (retorisk) fråga, så bjuder på det. Som du lyckats lista ut så syftar jag givetvis på att psykopater åker fast, då en förhållandevis stor del sitter eller har suttit i fängelse samt blivit straffade.

Det är lurigt det där med statistik.

Hittade detta om USA, som ger dig rätt i den ursprungliga retoriska frågan.
93% av vuxna manliga psykopater sitter i fängelse (eller nästan)
«Psychopathy is a constellation of psychological symptoms that typically emerges early in childhood and affects all aspects of a sufferer’s life including relationships with family, friends, work, and school. The symptoms of psychopathy include shallow affect, lack of empathy, guilt and remorse, irresponsibility, and impulsivity (see Table 1 for a complete list of psychopathic symptoms). The best current estimate is that just less than 1% of all noninstitutionalized males age 18 and over are psychopaths. This translates to approximately 1,150,000 adult males who would meet the criteria for psychopathy in the United States today. And of the approximately 6,720,000 adult males that are in prison, jail, parole, or probation, 16%, or 1,075,000, are psychopaths. Thus, approximately 93% of adult male psychopaths in the United States are in prison, jail, parole, or probation.»

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4059069/
–
Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-05 kl. 19:40. Anledning: eller nästan...
Citera
2021-04-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så, då är väl i princip hela fadäsen avklarad nu, förutom ett ev. förtalsåtal mot kvinnan.

Avgörande beviset som friade Lambertz
https://www.friatider.se/avgorande-beviset-som-friade-lambertz

Vad gör kvinnan nu i dagarna tro? Är hon ens berörd av sitt smutsiga luderbeteende, eller har hon självmordstankar? Har hon borderline och någon psykopatisk störning så lär hon knappt bry sig.

Det var väl bara för några år sedan som någon borderlinebrud försökte sig på en liknande sak gällande Thorildsplans gymnasium? Hur gick det för den donnan?
Så hon har spelat in hela kvällen. Har hon kvar ljudfilen? Bara tanken att hon i så fall kan läcka den är ju lite kittlande
Citera
2021-04-05, 19:53
Medlem
Jag har försökt leta igenom tråden för att hitta vad EA står för. Vilken sida kan jag hitta det på?
Citera
2021-04-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Jag har försökt leta igenom tråden för att hitta vad EA står för. Vilken sida kan jag hitta det på?
Sekretess om brottsanmälerskan råder.
Kan det vara såå svårt....att förstå??
Citera
2021-04-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Sekretess om brottsanmälerskan råder.
Kan det vara såå svårt....att förstå??

Har dålig koll. Brukar alltid stå allt i de här trådarna.
Citera
2021-04-05, 20:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansgardenstore
Så hon har spelat in hela kvällen. Har hon kvar ljudfilen? Bara tanken att hon i så fall kan läcka den är ju lite kittlande

Hon har klippt i ljudfilerna. Men nu har polisen återställt allt material. Tydligen så visar den oklippta versionen inte vad henns klippta gör.

Oops.
Citera
2021-04-05, 20:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Har dålig koll. Brukar alltid stå allt i de här trådarna.

Du tycks även ha dålig koll på att det kan finnas ett moderatormeddelande i vyn Svara på ämne. I det aktuella fallet finns det ett sådant meddelande och hade du läst hade du haft koll.

Jag passar även på att påminna om att det finns en länk till forumets regler längst ned på den här sidan, kan vara bra att ha koll på den lilla detaljen.

/Mod
Citera
2021-04-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ansgardenstore

Uh wtf du vill lyssna på när de ligger? Eeewww
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in