2021-04-05, 14:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlight-Jr
Woodo-dockan är helt klart E-type!

- Rösten stämmer
- I den sista ledtråden var frågan ”vart han bor”, svaret: -”Jag bor någonstans med anknytning till det jag jobbar med”. Han bor på en gammal ”Vikinga-Ö” i Mälaren och driver en restaurang med Vikinga-tema!

Nej, det ÄR Hans Rosenfeldt. 💯%
Du citerar fel.
Voododockan säger att det han jobbar med nu är en del av det hans hemstad är känd för..
David Hellenius frågar ju också Var kommer du ifrån.
Hans kommer från textil och designstaden Borås och det är ju en designer som designat dessa masker exklusivt för varje deltagare. Maskerna är en stor del av programmet.
Dessutom har EType flyttat från sin Vikinga Ö.
Pernilla utbrast "vad LÅNG han är, han måste vara minst 2 meter" .
Hans är 2, 06 m Etype är "bara" 1, 89 m.
Etype kan absolut inte sjunga.

Hans säger att han inte blev en ny LeBronJames men gjort en succe med en del av honom tvserien Bron.

Hans sjöng Anita Lindblomlåtar och höll på med ett partyband som ung.
Citat:
Vi körde uteslutande covers och var ett renodlat partyband.
Citat:
men vi hade rutiga H&M-kavajer och spelade Bruce Springsteen, Anita Lindblom och Blues Brothers.
https://www.svd.se/rosenfeldt-har-hoga-ambitioner
Förutom att han var basketspelare på elitnivå och nära att komma in i ungdomslandslaget i basket.
Hans har varit med i radioprogrammet På Minuten.
Programledare i radioprogrammet Söndagsskolan
Varit med i Nationalteatern under flera år.
Varit med i Högsta beslutande församlingen =
Programledare för Parlamentet och Högsta Domstolen
Varit höjdare, han har varit nöjeschef på TV
Senast redigerad av cece123 2021-04-05 kl. 14:53.
Citera
2021-04-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Eller också Masked Singer, Singer är ju ett symaskinsmärke och Borås är textilstaden.

Ok. Det viste jag inte om Borås men det stämmer ju in också.
Citera
2021-04-05, 16:18
Medlem
Godisautomaten: Niklas Strömstedt.
Har varit DJ (disken), ekorre(gnagare) har sjungit om SD och "trollsvansen" (penntrollet), golddigger(när vi gräver guld).
Citera
2021-04-05, 17:40
Medlem
Var även uppgjort att Schelin skulle åka ut redan efter första avsnittet pga hon ville bara vara med ett avsnitt. Allt är dvs uppgjort. Röstningen funkar ej utan är juryn som bestämmer vem som ska få vara kvar.
Och ja jag har säkra källor på detta
Citera
2021-04-05, 17:47
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gohei65
Godisautomaten: Niklas Strömstedt.
Har varit DJ (disken), ekorre(gnagare) har sjungit om SD och "trollsvansen" (penntrollet), golddigger(när vi gräver guld).

Nej, det Är Daniel Norberg till 💯 %
Se föregående inlägg där det finns klara bevis på det, inga diffusa egna långsökta tolkningar.
Tävlingen går inte främst ut på att ha redan etablerade, ständigt aktuella artister.
Utan människor som är kändisar men som man inte ofta hör sjunga eller som kan ha blivit bortglömda som musikartister, det blir rätt tydligt i avsnitt 2.
Per Gessle, Lena Ph och Carola känns inte riktigt aktuella i detta programformat.
Senast redigerad av cece123 2021-04-05 kl. 18:01.
Citera
2021-04-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Var även uppgjort att Schelin skulle åka ut redan efter första avsnittet pga hon ville bara vara med ett avsnitt. Allt är dvs uppgjort. Röstningen funkar ej utan är juryn som bestämmer vem som ska få vara kvar.
Schelin har väl inte åkt ut?
Citera
2021-04-05, 18:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gohei65
Schelin har väl inte åkt ut?

Antar att Schollin avses
Citera
2021-04-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Antar att Schollin avses

Precis 👍
Citera
2021-04-05, 18:23
Medlem
Tilteds avatar
Hans Rosenfelt som Voodoodockan var ju rätt så uppenbar
Citera
2021-04-05, 18:50
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7

Misstänkte det med, eftersom det varit just de äldsta som åkt ut först. Sven Melander och Christina Schollin, jag förstår att de inte orkar vara med i flera avsnitt och hålla igång.

För mig spelar det ingen roll om det är röstning eller inte, förstår inte ens riktigt vad det ska röstas på. För mig hade det lika gärna fått vara en slumpgenerator vilka som går vidare, eftersom det inte känns som en tävling utan mer ett underhållande "lekprogram".
Citera
2021-04-05, 19:41
Medlem
Tilteds avatar
Största ledtråden med korpen är att han hoppar ner i en brunn i ett ledtrådsinslag. Brun på engelska = Well.

Dessutom sa han att livet inte bara är svart och vitt, vilket troligtvis är en referens till tangenterna på pianot.

Robert Wells, 110%
Citera
2021-04-05, 19:49
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Misstänkte det med, eftersom det varit just de äldsta som åkt ut först. Sven Melander och Christina Schollin, jag förstår att de inte orkar vara med i flera avsnitt och hålla igång.

För mig spelar det ingen roll om det är röstning eller inte, förstår inte ens riktigt vad det ska röstas på. För mig hade det lika gärna fått vara en slumpgenerator vilka som går vidare, eftersom det inte känns som en tävling utan mer ett underhållande "lekprogram".

Nja, både Sven och Christina var plågsamt dåliga. De förtjänade att åka ut.
Christina skakade så fruktansvärt mycket med sin ena arm att jag trodde hon skulle knappt klara pärsen att stå på scen. En enkel ledtråd för dottern att notera dessutom.
Det är dessvärre så i många program att äldre personer ofta åker först ut, tex i Lets Dance.
Såvida inte den äldre tävlaren blir en maskot, som jag misstänker Monstret är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in