2021-04-05, 10:56
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo den mänskliga hjärnan kan visst greppa att det är löjligt att betrakta ”andra” som hot.
Inte stora grupper. Enstaka individer ja men absolut inte stora grupper. Det kan ingen flock inte någonstans. Det kan du själv märka.
Citera
2021-04-05, 10:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Säger man att det enbart, helt och hållet, till 100%, utan några nyanser. Enbart alltså, kan handla om diskriminering så har man fel imo. Däremot har jag aldrig hört någon hävda det. Jag misstänker att det är lite av en vantolkning från din sida. Att missa nyanserna och dra saker till sin spets är lite av antifeministernas forte.
Nej, det finns inga misstolkningar. Tvärtom, jag har föreslagit en massa möjliga anledningar till att män generellt tjänar mer, tex skulle män kunna tänkas ta högre risker och det ger generellt högre avkastning.

Men det har avfärdats kategoriskt.

Det finns långa trådar om kvinnors löner. Du har säkert deltagit i några av dem.
Citera
2021-04-05, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är bara en självhjälpsbok för den som behöver hjälp.

Du gillar ju wikipedia?

Det är ju inte så många andra som brukar sitta och läsa självhjälpsböcker....

Jo, Wikipedia är fina grejer
Senast redigerad av enhalvboj 2021-04-05 kl. 11:04.
Citera
2021-04-05, 12:39
Avstängd
Citat:
Det är ju inte så många andra som brukar sitta och läsa självhjälpsböcker....

Jo, Wikipedia är fina grejer

Gissningsvis därför du felkategoriserar den , men det är nog som med det mesta i din tillvaro , någon annans fel.

Och det är väll hela påängen , som vanligt
Citera
2021-04-05, 12:46
Avstängd
Citat:
Gissningsvis därför du felkategoriserar den , men det är nog som med det mesta i din tillvaro , någon annans fel.

Och det är väll hela påängen , som vanligt

Jag har läst delar av den men tyckte den var överhypead. Vissa delar var bra men med rätt självklara saker som man hört 1000 gånger förut (och fått lära sig av sina föräldrar) och utöver det är det mest pladder. Vill du kalla det för levnadsguide eller nåt annat så go ahead, men det kan man kalla i princip alla andra självhjälpsböcker också.

Vad skulle du kalla en bok med 12 tips om hur man förbättrar sig själv och sitt liv, skriven av en psykolog?

Vad är det du tror att jag anser är någon annans fel?
Senast redigerad av enhalvboj 2021-04-05 kl. 13:16.
Citera
2021-04-05, 13:33
Avstängd
Citat:
Jag har läst delar av den men tyckte den var överhypead. Vissa delar var bra men med rätt självklara saker som man hört 1000 gånger förut (och fått lära sig av sina föräldrar) och utöver det är det mest pladder. Vill du kalla det för levnadsguide eller nåt annat så go ahead, men det kan man kalla i princip alla andra självhjälpsböcker också.

Tänker du på SCUM manifestet nu det är inte helt enkelt om ord för betyda litevadsomhelst?

Citat:
Vad skulle du kalla en bok med 12 tips om hur man förbättrar sig själv och sitt liv, skriven av en psykolog?

En bok om psykologi? Men visst att förbättra sitt liv är ju fint om man kan göra, det är väll endå en förutsättning för att kunna hjälpa andra.[/quote]

Citat:
Vad är det du tror att jag anser är någon annans fel?

Skrev jag inte det, regel 8, 9 o 10?
Citera
2021-04-05, 13:48
Avstängd
Citat:
Tänker du på SCUM manifestet nu det är inte helt enkelt om ord för betyda litevadsomhelst?

En bok om psykologi? Men visst att förbättra sitt liv är ju fint om man kan göra, det är väll endå en förutsättning för att kunna hjälpa andra.

Skrev jag inte det, regel 8, 9 o 10?

Är du full, gör du dig till eller har du på riktigt så här svårt med läsförståelsen? Eller var det en "har du läst den? Vilken då, höhö? Måste vara SCUM manifestet! " ?

Ja, absolut. Inget fel med självhjälpsböcker.

Vill du förklara mer ingående vad du menar eller vill du lämna det som en intetsägande oneliner?

Seså, lyd pappa Jordans 10:e regel nu och "Be precise with your speech"
Senast redigerad av enhalvboj 2021-04-05 kl. 14:05.
Citera
2021-04-05, 14:48
Avstängd
Citat:
Är du full, gör du dig till eller har du på riktigt så här svårt med läsförståelsen? Eller var det en "har du läst den? Vilken då, höhö? Måste vara SCUM manifestet! " ?

Ja, absolut. Inget fel med självhjälpsböcker.

Vill du förklara mer ingående vad du menar eller vill du lämna det som en intetsägande oneliner?

Seså, lyd pappa Jordans 10:e regel nu och "Be precise with your speech"

Det var jag
Citera
2021-04-05, 15:13
Avstängd
Citat:
Nä...

Det förvånar mig inte det är väll ditt normaltillstånd.

Du får väll läsa en gång till från början, till slutet....

(FB) När och hur påbörjades kvinnors förtryck av män i Sverige? (Historiskt)
Citera
2021-04-05, 15:35
Avstängd
Citat:
Det förvånar mig inte det är väll ditt normaltillstånd.

Du får väll läsa en gång till från början, till slutet....

(FB) När och hur påbörjades kvinnors förtryck av män i Sverige? (Historiskt)

Regel 6, 7, 9 och 10 på dig

Hejs svejs!
Citera
2021-04-05, 15:40
Avstängd
Citat:
Regel 6, 7, 9 och 10 på dig

Hejs svejs!

Hejdå.
Citera
2021-04-06, 23:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Är du helt korkad på riktigt?
Ser du inte själv vad du säger? Om vi skalar av det bara lite grann, så påstår du att allt våld inte är lika illa. Kvinnors våld mot män är inte lika illa som mäns våld mot kvinnor, säger du underförstått här.
Är kvinnor enskilda personer och män samhället, eller tvärtom här?
Det är en helt obegriplig syftning du gör.

Och du, varenda tråd kan omöjligt vara århundradets gnälltråd.
Jag tror att det bara är du som inte begriper, eller vill erkänna mänskliga rättigheter även till män och pojkar.

I din arma stackars lilla fågelhjärna är män redan avhumaniserade, tydligen.

Nej jag är inte korkad nej och jag är fullt medveten om vad jag säger. Jag ska upprepa mig så att det verkligen går in hos dig också.
Mäns våld mot kvinnor är en betydligt större fara än vad kvinnors våld mot män är. Skadorna blir större, ibland dödsfall. Kvinnors våld mot män må ha psykisk påverkan, men mannen riskerar i de flesta fall alltså inte att bli kraftigt misshandlad eller ihjälslagen. Detta vet alla.
Att du sen fortsätter gapa på om en massa nonsens får du väl göra, kan ju knappast hindra dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in