2021-04-05, 00:10
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det beror väl helt på vad skillnaden beror på? Anser du att skillnaden i alla andra åldersgrupper är diskriminering?
Jag har fått talat om för mig att skillnaden enbart kan bero på diskriminering. Enbart alltså. I väldigt tydliga ord.

Detta har feminister förklarat för mig inte bara en gång, utan oräkneligt antal gånger under ett helt decennium.

Menar du att feminister har fel?
Citera
2021-04-05, 04:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Denna tråd kan nog kvalificera in som årtiondets gnälltråd. Helt jädra sjukt vad man kan hitta på saker att gnälla om likt små barnungar.
Och detta totalt intelligensbefriade uttalandet "kvinnors våld är ett lika stort problem som mäns våld är", NEJ det är det inte. Om man verkligen inte ser skillnaden i skada på enskild person och samhället som stort i detta sammanhang då är man fan ta mig tappad. Riktigt tappad.
Skämmes på er, svenska män i denna tråd!
Är du helt korkad på riktigt?
Ser du inte själv vad du säger? Om vi skalar av det bara lite grann, så påstår du att allt våld inte är lika illa. Kvinnors våld mot män är inte lika illa som mäns våld mot kvinnor, säger du underförstått här.
Är kvinnor enskilda personer och män samhället, eller tvärtom här?
Det är en helt obegriplig syftning du gör.

Och du, varenda tråd kan omöjligt vara århundradets gnälltråd.
Jag tror att det bara är du som inte begriper, eller vill erkänna mänskliga rättigheter även till män och pojkar.

I din arma stackars lilla fågelhjärna är män redan avhumaniserade, tydligen.
Citera
2021-04-05, 07:00
Medlem
gorillaglues avatar
Vem är det som känner av kvinnors förtryck och på vilket sätt förtrycks män? Jag har då inte sett annat än att det skapas idiotier av både män och kvinnor. Om man ser historiskt så har inte kvinnor förtryckt män utan de har helt enkelt tagit sig fram till samma rättigheter som män (vilka historiskt har förtryckt kvinnor). Att det sedan finns extrema fall bland både män och kvinnor får vi väl leva med. Kvinnorna har dock en "ta om hand och hjälpa gen" som gör att godhet blir idioti, män har en "försvara och jaga gen" som gör att den egna flockens försvar blir idioti! Ni ser ju att det är lika tokigt eller bra åt båda könen. Varför inte enas och hjälpas åt? Att förtrycka sina likar är vansinne och bäddar för splittring oavsett var det sker. Blir man förtryckt av sina likar söker man sig automatiskt till något annat. Tänk nu efter lite, varför försvaras mena och allt annat skit av feministerna och varför försvarar dom inte sina likar? Kan ni själva se?
Citera
2021-04-05, 08:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag har fått talat om för mig att skillnaden enbart kan bero på diskriminering. Enbart alltså. I väldigt tydliga ord.

Detta har feminister förklarat för mig inte bara en gång, utan oräkneligt antal gånger under ett helt decennium.

Menar du att feminister har fel?

Säger man att det enbart, helt och hållet, till 100%, utan några nyanser. Enbart alltså, kan handla om diskriminering så har man fel imo. Däremot har jag aldrig hört någon hävda det. Jag misstänker att det är lite av en vantolkning från din sida. Att missa nyanserna och dra saker till sin spets är lite av antifeministernas forte.
Citera
2021-04-05, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Vem är det som känner av kvinnors förtryck och på vilket sätt förtrycks män? Jag har då inte sett annat än att det skapas idiotier av både män och kvinnor. Om man ser historiskt så har inte kvinnor förtryckt män utan de har helt enkelt tagit sig fram till samma rättigheter som män (vilka historiskt har förtryckt kvinnor). Att det sedan finns extrema fall bland både män och kvinnor får vi väl leva med. Kvinnorna har dock en "ta om hand och hjälpa gen" som gör att godhet blir idioti, män har en "försvara och jaga gen" som gör att den egna flockens försvar blir idioti! Ni ser ju att det är lika tokigt eller bra åt båda könen. Varför inte enas och hjälpas åt? Att förtrycka sina likar är vansinne och bäddar för splittring oavsett var det sker. Blir man förtryckt av sina likar söker man sig automatiskt till något annat. Tänk nu efter lite, varför försvaras mena och allt annat skit av feministerna och varför försvarar dom inte sina likar? Kan ni själva se?

Men att förtrycka sina ”olikar” det är bra eller?

Varför försvara patriarkalt och rasistiskt skit? För det är ju vad de patetiska snubbarna på fb sysslar med.
Citera
2021-04-05, 09:07
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men att förtrycka sina ”olikar” det är bra eller?

Varför försvara patriarkalt och rasistiskt skit? För det är ju vad de patetiska snubbarna på fb sysslar med.
Man är inte rasist för att man försvarar sin egen "flock" eller om man tar hand om sin egen "flock". Det är bland annat dessa "rasistiska snubbar" på fb som faktiskt försöker att försvara dig mot hotet som kommer utifrån. Naturligtvis kan man använda annat försvar än rasism men det är vad som händer när det är usel styrning i "flocken". "Patriarkalt" är inget ord som använda i en normalt fungerande "flock" eftersom alla hjälps åt med överlevnad och välmående, från gammal till ung från kvinna till man och den som är bäst satt att styra flocken tillåts göra det, inte med våld och hot utan med klokhet. Vi kan ju pröva att använda det som skiljer oss från djuren, exakt kommunikation och planering.
Citera
2021-04-05, 09:07
Avstängd
Citat:
Du är verkligen ett fan av att upprepa dig

Ingen har påstått att pengar kommer ur näsor. Jag har inte heller hävdat att en eftergymnasial utbildning är det som krävs för att kunna vara ett plus för välfärden. Du lägger ord i munnen och medvetet missförstår, som vanligt. Tröttsamt...

Jag håller med , regel 8,9 10, iochmed att dina föräldrar gjorde ett uselt jobb

https://sv.wikipedia.org/wiki/12_livsregler:_ett_motgift_mot_kaos
Citera
2021-04-05, 09:54
Medlem
Citat:
Man är inte rasist för att man försvarar sin egen "flock" eller om man tar hand om sin egen "flock". Det är bland annat dessa "rasistiska snubbar" på fb som faktiskt försöker att försvara dig mot hotet som kommer utifrån. Naturligtvis kan man använda annat försvar än rasism men det är vad som händer när det är usel styrning i "flocken". "Patriarkalt" är inget ord som använda i en normalt fungerande "flock" eftersom alla hjälps åt med överlevnad och välmående, från gammal till ung från kvinna till man och den som är bäst satt att styra flocken tillåts göra det, inte med våld och hot utan med klokhet. Vi kan ju pröva att använda det som skiljer oss från djuren, exakt kommunikation och planering.

Tycker nog att du finner just rasister i den där gruppen som ständigt ser sig hotade av ”andra”.

Och misogynister i den där gruppen som anser att män styr (= patriarkat) för att män är bäst ”satta att styra”.

Människan är en ”flock”.
Fattar du? Att 2000 fortsätta att betrakta mänskligheten som div. ”flockar” som ska strida mot varandra är exakt det tänket som riskerar total förödelse.

Och fb snubbarna skiter i regel i sexuellt våld mot kvinnor, det som intresserar dem är att se till att ingen ”annan” ska kunna ha sex med deras kvinnor.
Senast redigerad av Merapi 2021-04-05 kl. 10:05.
Citera
2021-04-05, 10:16
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker nog att du finner just rasister i den där gruppen som ständigt ser sig hotade av ”andra”.

Och misogynister i den där gruppen som anser att män styr (= patriarkat) för att män är bäst ”satta att styra”.

Människan är en ”flock”.
Fattar du? Att 2000 fortsätta att betrakta mänskligheten som div. ”flockar” som ska strida mot varandra är exakt det tänket som riskerar total förödelse.
Jag fattar mycket mer än du tror. Den mänskliga hjärnan kan inte hantera en flock på 9 miljarder. Den kan hantera en flock på 150 personer. För denna flock har det inte någon betydelse vad färg du har igentligen MEN du skall följa flockens oskrivna/skrivna regler. Se hur andra flockdjur fungerar men tänk på att de inte besitter samma förmåga i sin hjärna som vi har i vår hjärna. Höns, vargar, hästar, hundar - ja vad du vill för flock igentligen har samma beteende och av naturen skapad storlek på flocken. hästar 15-20 en ledare, hundar, varg 15-20 en ledare, höns 8-10 en ledare människor 120-150 en ledare. Ledaren i flocken behöver inte vara hane men är det oftast i djurriket eftersom de inte kan kommunicera med annat än muskler och styrka, du vet, starkaste styr, när vi människor kan välja den smartaste till ledare.
Senast redigerad av gorillaglue 2021-04-05 kl. 10:19.
Citera
2021-04-05, 10:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag håller med , regel 8,9 10, iochmed att dina föräldrar gjorde ett uselt jobb

https://sv.wikipedia.org/wiki/12_livsregler:_ett_motgift_mot_kaos

... säger han och länkar sin favorit bland självhjälpsböckerna
Citera
2021-04-05, 10:47
Medlem
Citat:
Jag fattar mycket mer än du tror. Den mänskliga hjärnan kan inte hantera en flock på 9 miljarder. Den kan hantera en flock på 150 personer. För denna flock har det inte någon betydelse vad färg du har igentligen MEN du skall följa flockens oskrivna/skrivna regler. Se hur andra flockdjur fungerar men tänk på att de inte besitter samma förmåga i sin hjärna som vi har i vår hjärna. Höns, vargar, hästar, hundar - ja vad du vill för flock igentligen har samma beteende och av naturen skapad storlek på flocken. hästar 15-20 en ledare, hundar, varg 15-20 en ledare, höns 8-10 en ledare människor 120-150 en ledare. Ledaren i flocken behöver inte vara hane men är det oftast i djurriket eftersom de inte kan kommunicera med annat än muskler och styrka, du vet, starkaste styr, när vi människor kan välja den smartaste till ledare.

Jo den mänskliga hjärnan kan visst greppa att det är löjligt att betrakta ”andra” som hot.
Citera
2021-04-05, 10:55
Avstängd
Citat:
... säger han och länkar sin favorit bland självhjälpsböckerna

Det är bara en självhjälpsbok för den som behöver hjälp.

Du gillar ju wikipedia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in