• 1
  • 2
2021-04-05, 12:25
Medlem
Hej,
Jag har senaste veckan skickat ut kanske 10 mail till olika personer. En del av dem har varit för arbetsansökningar (direkta mail till personer), inte till sådana där sidor. Även skickat ut en del andra mail.
Ingen av dem har svarat på mailen...

Alltså paranoian detta skapar. Varför svarar de inte. Har någon hackat min mailadress och skämt ut mig till alla jag kan tänkas maila?
Det är så ologiskt att ingen av dem svarat. De känner ju inte varandra.

Är det någon annan som upplevt detta? Det som är märkligt är att ingen (nästan, en har svarat) svarat av så många mail. Snart två veckor sedan jag skickade vissa av dem.
Citera
2021-04-05, 12:32
Medlem
holmiums avatar
- Det fel på din mail- prova att maila dig själv.
- Din mail är markerad som skräppost hos mottagarna och rensas bort.
- Dina mail saknar intresse för mottagarna så dessa lägger ingen tid på att svara.

Det finns säker hundratals andra anledningar till att du inte får svar, men ovanstående täcker nog det viktigaste.

Kan även tillägga att en del skräppostfilter rensar baserat på nyckelord i texten så du kanske utrycker dig olämpligt.
Jag har själv ställt in mitt skräppostfilter så att alla "undersökningar" papparskorgas detsamma gäller mail som innehåller meningslösa nyckelord som "klimatsmart" "hållbar" "CO2-neutral" "inkluderade" mfl liknade politiska floskler.
Senast redigerad av holmium 2021-04-05 kl. 12:37.
Citera
2021-04-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
- Det fel på din mail- prova att maila dig själv.
- Din mail är markerad som skräppost hos mottagarna och rensas bort.
- Dina mail saknar intresse för mottagarna så dessa lägger ingen tid på att svara.

Det finns säker hundratals andra anledningar till att du inte får svar, men ovanstående täcker nog det viktigaste.

Mailen funkar. Testade.
Varför skulle min mailadress vara markerad som skräppost hos så många olika personer som inte känner varandra?
Mina mail bör ju ha intresse då det bl. handlar om myndighetsanställda som skall svara alla, personer jag tidigare mailat med, nya kontakter osv.

Det är ju liksom inte logiskt att det är flera olika oberoende av varandra som ingen av dem svarat.
Var är den gemensamma faktorn liksom.
Struntar folk i mail just de senaste två veckorna av någon anledning osm jag inte känner till. Jag menar det är ju inte julledighet eller något sådant nu.
Citera
2021-04-05, 12:38
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Mailen funkar. Testade.
Varför skulle min mailadress vara markerad som skräppost hos så många olika personer som inte känner varandra?
Mina mail bör ju ha intresse då det bl. handlar om myndighetsanställda som skall svara alla, personer jag tidigare mailat med, nya kontakter osv.

Det är ju liksom inte logiskt att det är flera olika oberoende av varandra som ingen av dem svarat.
Var är den gemensamma faktorn liksom.
Struntar folk i mail just de senaste två veckorna av någon anledning osm jag inte känner till. Jag menar det är ju inte julledighet eller något sådant nu.

Kolla min redigering ovan
Citera
2021-04-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Kolla min redigering ovan

Japp, nä jag har inte använt några sådana ord. Mina mail är väldigt "organiskt" skrivna. Inte som en bot skrivit dem.
Jag har inte använt något av det lingo du nämnde eller liknande ord. Jag är inte en SJW.
Citera
2021-04-05, 12:41
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Hej,
Jag har senaste veckan skickat ut kanske 10 mail till olika personer. En del av dem har varit för arbetsansökningar (direkta mail till personer), inte till sådana där sidor. Även skickat ut en del andra mail.

Alltså paranoian detta skapar. Varför svarar de inte. Har någon hackat min mailadress och skämt ut mig till alla jag kan tänkas maila?

Är det någon annan som upplevt detta? Det som är märkligt är att ingen (nästan, en har svarat) svarat av så många mail. Snart två veckor sedan jag skickade vissa av dem.

Vad har du för mail adress?
Kuken_28_slak?

Sen kan det vara att dom du har skickat till har fått många mail. Samt att det har varit påsk
Citera
2021-04-05, 12:42
Medlem
MrMadoffs avatar
Det är påsk och folk har långledigt, särskilt dom med "låtsasjobb"..
Citera
2021-04-05, 12:44
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Ergo !
Citera
2021-04-05, 12:46
Medlem
isbiten123s avatar
kanske du har opassande mail som nämnt eller barnslig?

Sen kan du har en tråkig inledning som gör att du hamnar i korgen? Massa ordbajsande som "brinner för" "många bollar i luften" och annat trams?

Många sållar även bort arabklingande namn direkt.
Citera
2021-04-05, 12:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Hej,

Är det arbetsrelaterade mejl? Folk har ju Påsklov och kan vara bortresta ...
Citera
2021-04-05, 12:47
Medlem
Asmodeusvults avatar
Jag svarar aldrig på mail.

Mailen öppnas först om någon hör av sig på annat sätt och frågar om varför de inte fått ett svar, varpå jag söker efter mailet och om jag hittar det säger att det låg i skräpmailen.

Livet är cirkus hundra gånger mer avslappnat sedan denna strategi infördes för några år sedan.
Citera
2021-04-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vad har du för mail adress?
Kuken_28_slak?

Har en väldigt normal mailadress så det är inte det som avskräcker.

Sen kan det vara att dom du har skickat till har fått många mail. Samt att det har varit påsk

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Ja, det är påsk nu ja, men jag skickade mailen under de senaste 14 dagarna. Vissa av de som tar emot dem har inte situaitonen att de måste beta av mail.
Är det påsk samtidigt i hela världen samtidigt förresten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in