Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.FergemneE150D
Hej,
Hej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.FergemneE150D
Jag har senaste veckan skickat ut kanske 10 mail till olika personer.
Tio (10) är ingenting. Nada. Zero. Zil. Vi har själva återkommande, vanliga arbetsveckor mitt i höstsäsongen sänt 500+ e-post-brev i seriöst affärssammanhang
(ej kränga, ej bettla) och fått svar av ibland två (2), ibland ingen (0).
Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.FergemneE150D
Alltså paranoian detta skapar. Varför svarar de inte.
De är alla emot oss. De vill oss illa. Sänt åsido, de flesta är ansvarslösa på sina jobb. De deletar regelbundet e-posten de får för hinna dagdrömma, fika, kolla på film.
Citat:
Ursprungligen postat av
holmium
Jag har själv ställt in mitt skräppostfilter så att alla "undersökningar" papparskorgas detsamma gäller mail som innehåller meningslösa nyckelord som "klimatsmart" "hållbar" "CO2-neutral" "inkluderade" mfl liknade politiska floskler.
Som HRO, Human Resources Officer, så är istället
nyckelord som värdegrund, mångfald, B L M, antirasism, klimatsmart, miljösäkrad, hållbarhet de som beviljar en arbetssökande intervju.
Citat:
Ursprungligen postat av
Asmodeusvult
Jag svarar aldrig på mail.
Kung. Vi som svarar är lakej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Ibland är "Ärende" eller "Ämne" dåligt formulerat.
98,9% fixar inte formulera ärendemeningen. Vi har fått e-post ifrån näringslivstoppar som i subject line sett ut som ifrån Dagis. Svenskar lärs inte formuleringskonst i skolan. Det skulle ses som fascism.
Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Ibland är det helt ointressant att svara på massa mail från idioter
Visst är det så men idioterna är på Höga Poster och måste efterföljas med akuta brandkårsinsatser.
Citat:
Ursprungligen postat av
isbiten123
Kommer ihåg vi prankade en polares hotmail att ändra "avsändarenamn" till "Horan" eller liknande, det tog rätt lång tid innan han blev frågad varför han det stod så när hamn mailade.
Badass.
OnT: De som inte svarar idag är de som kommer glida i sprillans självkörande Räk-Tessla år 2030 när vi som fick göra jobbet själva i ullstol kränger digitala Situation Sthlm premmar vid reklamsponsrade ladd stationer.