2021-04-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack lasternassumma för det nedanstående, skrivet av Irena Pozar ("henne" i texten syftar på EA):

«På natten drömmer jag att vi beväpnar oss. För henne och för alla andra som fått sina liv söndertrasade av män. Revolutionen hägrar, men när jag vaknar känns benen tunga som bly. Vad ska vi ta oss till? Jag står inte ut med att vara kvinna längre.»

https://www.expressen.se/kronikorer/...kyddat-boende/

Måste medge att det här hade jag helt missat!
Irenas avslutande mening med att hon inte står ut med att vara kvinna längre är bland det mest korkade jag läst på länge.

Vart skall allt detta ta vägen?

Om man nu är född i Sarajevo -92 och drömmer om att beväpna sig får nog ses som en krigsskada. Ett handikapp hon fått under sina första 4 år. Kanske Hon borde söka terapi för detta trauma istället för att spy skit på papper som ingen (knappt) vill betala för längre. Är det inte bättre att hon flyttar tillbaks o trampar vindruvor?
Citera
2021-04-05, 10:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
"Cissi Wallin och hennes hangarounds gått ut och sagt att man ska komma och visa sitt stöd"
Hahaha jag dör vilken fars
Skulle fan betala pengar för o få höra vad som sägs dem emellan....vilken hjärntrust
Det där kan bli riktigt kul. Det var en riktig freakshow när dom demonstrerade utan för en domstol förra gången.

Sen vet jag inte om entusiasmnivån har sjunkit något bland månadsgivarna nu när Cissi helt skiter i "Gardet" & inte ens har förnyat domänregistreringen.
Citera
2021-04-05, 10:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag ville inte skriva det av hänsyn till henne, men min reaktion när jag läste det var:
– Kan den här människan vara riktigt frisk?

Så kan man ju fundera över hur redaktionen på Expressen fungerar som tycker att sådant ska publiceras. Tala om att dagspressen befinner sig på ett sluttande plan!

När feminism innebar strävan efter rättvisa mellan könen så var jag feminist. Om feminism innebär att män och kvinnor ska beväpna sig och skjuta varandra så förstår jag att det finns dom som skriver feminazism. Tror verkligen Irena att en sådan retorik som hon framför för utvecklingen framåt? Eller är hon inte riktigt frisk?

Vad skulle hända med Irenas retorik om hon fick veta att det var en kvinna som spelade en nyckelroll när det gällde att trasa sönder EAs liv? Skulle hon vilja ha skottpengar på kvinnor då?

Det finns naturligtvis onda män och kvinnor. Men om man tar dom onda som förevändning för att stigmatisera alla som tillhör ett kön, hur tänker man då?

Den sista frågan var såklart retorisk med det uppenbara svaret "inte alls".

–
Jag tror att dessa mediefeministers vurmande för EA mycket bygger på att hela "tredje vågens" feminister har rekryterats från samma höga nivå på galenhetsskalan som EA befinner sig på. En slags kollegial omtanke.
Citera
2021-04-05, 10:44
Medlem
Vaxads avatar
Här är en bra post som beskriver EA väl:

LUCIFER’S DAUGHTER - INTRODUCING THE FEMALE PSYCHOPATH

Lite axplock;

Citat:
Women with a type P empathy disorder are what I consider the crème de la crème, the quintessential epitome of the feminine psychopathic form. A high-functioning high IQ sadist, not the hapless histrionic borderline typically associated with female psychopathy. No, this woman is an apex predator who only casually adorns the clothing of sheep whenever such a thing appears to be the optimal strategy. She is a woman who runs rings around men, giving even male type P’s a magnificent run for their money.

Citat:
To such a woman, there is no sanctity in human life, for an inability to pair bond lends itself to a crisp capacity to dehumanise and objectify effortlessly. She uses people like consumptive items (a can of drink, a pack of gum) and once they carry out the functions imagined for them, they are disposed of. If she finds another (new) use for them, the cycle will repeat. If she cannot, she’s gone. A small frail psychopathic woman need not lift a weight nor a finger, for if her psychopathy is accompanied by physical beauty, she has all the power necessary to command those around her. Type P women are social predators drawn to those in positions of power, their sole aim to co-opt influence.

Citat:
Much like their male counterparts, female psychopaths possess a psychological plurality in who they decide to associate with. They are attracted to people who fall on the extremes of personality, not the average. For example, type P women are fond of the weak and naive. They love to make others instruments of their will, and the cognitively weak represent easy pickings for an intraspecies predator. Like any predator, whilst a battery of easy pickings is always necessary for hard times, the hunt is its own sport, a guilty pleasure for the bored psychopath. As such, the powerful are not just coveted for their influence, but likewise the challenge that they symbolise. She welcomes conflict, for prey that fights is the height of fun.

En hel del som stämmer in väldigt väl med just EA och GL-caset. EA är en sannerligen obehaglig person som förmodligen kan och kommer göra väldigt mycket skada, om hon inte blir inlåst under lång tid.
Citera
2021-04-05, 10:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Här är en bra post som beskriver EA väl:...
As such, the powerful are not just coveted for their influence, but likewise the challenge that they symbolise. She welcomes conflict, for prey that fights is the height of fun...

Nu vet vi ju inte... men mycket tyder på... och rättsväsendet är inte rustat för att möta dessa, där är psykiatrin så nära man kan komma men förändrar inte heller något på sikt. De kan ideligen fortgå i sin psykiatri och i sitt konfliktsökande, bli försörjda och bekräftade. Hela mitt väsen vänder sig emot dessa, just för att de behöver biroller för sitt leverne. De skadar och kostar.
Citera
2021-04-05, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Här är en bra post som beskriver EA väl:

LUCIFER’S DAUGHTER - INTRODUCING THE FEMALE PSYCHOPATH

Lite axplock;

En hel del som stämmer in väldigt väl med just EA och GL-caset. EA är en sannerligen obehaglig person som förmodligen kan och kommer göra väldigt mycket skada, om hon inte blir inlåst under lång tid.
Rättssystemet har länge klarat av att identifiera den manliga varianten av denna typ av människor. Det är dags för dem att lära sig identifiera den kvinnliga varianten.

Män behöver lära sig att hålla dessa kvinnor på avstånd och sky dem som pesten.
Kvinnor behöver lära sig att de finns och sluta upp med att stödja dem förbehållslöst.

Onda handlingar är inte könsfråga. Skit är skit, var det än kommer ifrån.

Hur jävla svårt kan det vara?
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-05 kl. 11:43.
Citera
2021-04-05, 11:06
Medlem
Kul inlägg i debatten:

https://youtu.be/xBr8Lyfk9Jo
Citera
2021-04-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Kul inlägg i debatten:

https://youtu.be/xBr8Lyfk9Jo

Lite små fyndig.
Men GL ska ha cred. Han skyller ju åtminstone inte på någon sjukdom, typ vikingasjukan som vissa andra män gjort.
Citera
2021-04-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Lite små fyndig.
Men GL ska ha cred. Han skyller ju åtminstone inte på någon sjukdom, typ vikingasjukan som vissa andra män gjort.

Absolut. Jag är på GLs sida till 100%. Av GLs facebooksida att tro tyckte han själv att det här var roligt
Citera
2021-04-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där kan bli riktigt kul. Det var en riktig freakshow när dom demonstrerade utan för en domstol förra gången.

Sen vet jag inte om entusiasmnivån har sjunkit något bland månadsgivarna nu när Cissi helt skiter i "Gardet" & inte ens har förnyat domänregistreringen.

Extra underhållande kan det bli på torsdag vid domstolen eftersom det inte är en huvudförhandling. Det är ett förberedande sammanträde i ett mindre sammanträdesrum. Har för mig att det dessutom bara var åklagaren, försvararen och målsägandebiträdet som har kallats att personligen närvara.
Citera
2021-04-05, 11:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det fetade: Könsbyte?

Den reflexionen är lite rolig...

Jag är så gammaldags och traditionell att jag i huvudsak anser att kön är något man föds med. Jag vet att det också finns den kanske lite mer "moderna" uppfattningen att könsidentitet är något man väljer. Man bör kanske ha med det perspektivet när man försöker förstå Irena Pozars formulering "Jag står inte ut med att vara kvinna längre."

Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Om man nu är född i Sarajevo -92 och drömmer om att beväpna sig får nog ses som en krigsskada. Ett handikapp hon fått under sina första 4 år. Kanske Hon borde söka terapi för detta trauma istället för att spy skit på papper som ingen (knappt) vill betala för längre. Är det inte bättre att hon flyttar tillbaks o trampar vindruvor?

Tack för att du lyfter fram Irena Pozars bakgrund. Född 1992 i Sarajevo och kom till Sverige 1993 som flykting. När jag skrev "Kan den här människan vara riktigt frisk?" borde jag nog ha skrivit att hon på något sätt är skadad. Ännu en trasig själ? I det perspektivet kan jag i så fall förstå hur hon identifierar sig med EA som också kan beskrivas som en trasig själ. I båda fallen som en följd av vedervärdigheter som inträffade för ganska länge sedan. En historik som jag tror att båda behöver hjälp med att komma till rätta med. En hjälp som dom inte fått. IMHO troligen mer som en följd av att dom själva ännu inte kommit till tillräcklig insikt om hur dom formats av sin bakgrund, än att vården och samhället misslyckats. Där dessa varit involverade. Bara IMHO...
«Belägringen av Sarajevo är den längsta belägringen i modern historia. Serbiska styrkor från Republika Srpska belägrade Sarajevo, Bosnien och Hercegovinas huvudstad, från den 5 april 1992 till den 29 februari 1996.»
...
«Omkring 20 000 människor dog under belägringen. Omkring 10 000 civila beräknats ha dödats, inklusive 1 500 barn. Ytterligare 56 000 sårades, inklusive 15 000 barn.»

https://sv.wikipedia.org/wiki/Belägringen_av_Sarajevo
Sarajevo är en stad av ungefär Göteborgs storlek.

–
Citera
2021-04-05, 12:58
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som redan påpekats råder ökad stramhet vad gäller fotografering resp ljud-/filmupptagning i svenska domstolsbyggnader. Jag tycker vi/man bör respektera gällande ordningsregler.

Ang det fetade:
"hennes kumpaner"?
Du vet väl att det bara är EA som är tilltalad i detta mål, det som äger rum 8 april?

Eller tänker du på att "hennes kumpaner" kommer att befinna sig på åhörarplats och där bli fotade?
Det där kan ju göra att den som planerat att gå dit kanske väljer att avstå för att inte bli beskriven som en av "hennes kumpaner".

Jag vill i alla fall inte bli fotad och utpekad som en av EA:s kumpaner. Bör jag, om jag går dit, ha en badge med texten "Jag gillar GL" för att inte bli förväxlad med nån ur EA:s gäng?

Nej, det behöver du inte. Det finns mycket bra igenkänningsprogram för ansikts-identifiering på nätet. Så du behöver inte ha en "badge" på dig.

Det kan vara intressant, inte minst ur ett "konsumentperspektiv" att allmänheten får veta vilka kvinnor som anser att om du är kvinna så står du över lagen, du begår inga fel och är alltid ett offer. Vi har hittills hört talas om "rasist-kortet", nu har vi också "fitt-kortet".

Det är intressant att någon hårdnackat tror en person blivit våldtagen då hon säger att hon varit utslagen och redlöst berusad, fastän teknisk bevisning visar att hon pratat i telefon med flera av sina vänner under tiden!

Fast det är klart, drar man "fitt-kortet" så trumfar det all teknisk bevisning och alla vittnen.

Det skall bli roligt att se Cissi Wallin med drabanter när de stödjer EA. Kommer de att ha sådana där roliga rosa mössor? Jag tror jag offrar en semesterdag och åker in till tingsrätten med min kamera med vidvinkelobjektiv dold under kavajen samt en fjärrutlösare dold i ärmen! Vi ses!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in