Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Som redan påpekats råder ökad stramhet vad gäller fotografering resp ljud-/filmupptagning i svenska domstolsbyggnader. Jag tycker vi/man bör respektera gällande ordningsregler.
Ang det fetade:
"hennes kumpaner"?
Du vet väl att det bara är EA som är tilltalad i detta mål, det som äger rum 8 april?
Eller tänker du på att "hennes kumpaner" kommer att befinna sig på åhörarplats och där bli fotade?
Det där kan ju göra att den som planerat att gå dit kanske väljer att avstå för att inte bli beskriven som en av "hennes kumpaner".
Jag vill i alla fall inte bli fotad och utpekad som en av EA:s kumpaner. Bör jag, om jag går dit, ha en badge med texten "Jag gillar GL" för att inte bli förväxlad med nån ur EA:s gäng?
Nej, det behöver du inte. Det finns mycket bra igenkänningsprogram för ansikts-identifiering på nätet. Så du behöver inte ha en "badge" på dig.
Det kan vara intressant, inte minst ur ett "konsumentperspektiv" att allmänheten får veta vilka kvinnor som anser att om du är kvinna så står du över lagen, du begår inga fel och är alltid ett offer. Vi har hittills hört talas om "rasist-kortet", nu har vi också "fitt-kortet".
Det är intressant att någon hårdnackat tror en person blivit våldtagen då hon säger att hon varit utslagen och redlöst berusad, fastän teknisk bevisning visar att hon pratat i telefon med flera av sina vänner under tiden!
Fast det är klart, drar man "fitt-kortet" så trumfar det all teknisk bevisning och alla vittnen.
Det skall bli roligt att se Cissi Wallin med drabanter när de stödjer EA. Kommer de att ha sådana där roliga rosa mössor? Jag tror jag offrar en semesterdag och åker in till tingsrätten med min kamera med vidvinkelobjektiv dold under kavajen samt en fjärrutlösare dold i ärmen! Vi ses!