2021-04-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmorbamse
(Japp, jag skapade kontot bara för att kunna skriva här...)

Familjen som PG tillhör har alltid varit speciella. Aldrig speciella ur ett uppenbart dåligt perspektiv såsom stökiga ungar och skräniga föräldrar - precis tvärtom, som redan nämnts i tråden. Tillbakadragna, inneslutna och har inte passat in i ramen. Därav kan det mycket väl vara så att sociala insatser inte blivit aktuella mer än på skolnivå såsom skolsköterska/kurator/skolvärdar osv. Där är två ungar i klanen som lever tillsynes normala liv och i synnerhet systern som är en fantastisk individ, både på arbetsplatser och som förälder. Där trillade äpplet långt ifrån, så att säga.

Kunde inte skrivit det bättre själv. Har gått i skolan med en av de äldre bröder i många år och redan då var dom väldigt speciella men trevliga.
Citera
2021-04-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hej!

Hur många syskon har PG?

Fem syskon totalt till PG om jag har räknat rätt. De är ohyggligt utspridda i ålder. Vi tyckte det var anmärkningsvärt när det kom en sladdis på 90-talet, men de var tydligen inte klara då heller...
Citera
2021-04-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Kunde inte skrivit det bättre själv. Har gått i skolan med en av de äldre bröder i många år och redan då var dom väldigt speciella men trevliga.

Så är det verkligen! Trevliga, vänliga och hjälpsamma. Men sökande. Skulle nog sammanfatta det hela med att det blev sökare av alla barnen, svårt för de att hitta ett sammanhang och passa in.
Citera
2021-04-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Här är en jättefin bild på Elin.
https://imgur.com/TxWYl8D
Inte ser jag några downsdrag.
Jag håller med att minnesfilmen inte var så smickrande, men det var väll partajbilder och några kilo till. So what!
Den bild jag fått av Elin är en snäll, glad, sprallig och kanske lite för gränslös och naiv tjej.
Hon verkade bry sig om andra.
Jättefina egenskaper ❤️
Instämmer, på den bilden blir det tydligt att hon inte har Downs.
Citera
2021-04-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Instämmer, på den bilden blir det tydligt att hon inte har Downs.
Men vad har ev DS med topic att göra? Varken BO el GM hade det. F ö finns inget som helt aggressivt eller ont i de människor som är födda med DS. Byt ämne till något som faktiskt har.med trådens ämne att göra. Mord eller vållande? Dråp?
Citera
2021-04-05, 11:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Ja på tomten blev hon hittad fast nergrävd. Jag kände nämligen Elin och hennes familj i 15 år därför vet jag hur hon hittades.
Hon hittades i husbilen, "undangömd "
Citera
2021-04-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men vad har ev DS med topic att göra? Varken BO el GM hade det. F ö finns inget som helt aggressivt eller ont i de människor som är födda med DS. Byt ämne till något som faktiskt har.med trådens ämne att göra. Mord eller vållande? Dråp?
Du får fråga dem som tog upp det varför det skulle ha betydelse. Gällande DS är vi överens, det finns sällan något aggressivt eller ont i de människorna, även om det givetvis förekommer.

Om det handlar om mord eller dråp är ju svårt att sida om när man inte vet ett dugg om vad som hänt eller varför. Det man troligen kan vara säker på är väl att det inte handlar om någon olycka eller något oavsiktligt vållande. När det gäller GM så är det ju lite dubbla budskap i tråden. En del beskriver honom som problematisk sen tidigare, i andra inlägg verkar han ha varit lugn, tillbakadragen och lite udda men en snäll typ. Jag antar att vi inte kommer få någon klar bild förrän förundersökningen släpps.
Citera
2021-04-05, 11:50
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hon hittades i husbilen, "undangömd "
I så fall arbetade teknikerna på fel sida av husbilen eftersom dörren är på den högra sidan och man satte upp insynsskydd och pysslade på den vänstra...
Citera
2021-04-05, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Bestrider inte det. Men en handling som man aldrig kunde föreställa sig bragd livet på någon gör dig inte till en mördare. Som vissa verkar vilja tro är sant här.

Exempel; En fylla spårar ur och nån dör, GM minns knappt hälften dagen efter. Hur straffar man det? GM kände inte personen och är allmänt känslokall. När/Hur blir GM flyttad från Dråp till Mord? Och vilka bestämmer det? Bevisligen menade GM inte att döda någon, men GM bryr sig inte efter fakta, då GM inte menade att döda någon och inte fejkar skuldkänslor?

Knepigt det där.

Försöker man dölja kroppen och vilseleda polis så är man i mina ögon en mördare, annars skulle han ringt in själv till 112 om det var en olycka. Förvisso tänker folk inte rationellt vid påtaligt stressiga situationer.
Citera
2021-04-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Nu börjar jag också luta åt att kroppen hittades på tomten, eller så hittade man något annat mycket intressant där.
Man kan se ett gult större föremål på marken som man sedan flyttar tältet till (från gångvägen). Kan det vara så enkelt att kroppen gömts under det föremålet? (BILD)
När tältet flyttats dit: (BILD)
Det gula föremålet, efter att husbilen flyttats? (BILD)
Det gula, är det inte en upp o ner vänd båt som man tagit upp för säsongen/när vintern närmar sig?
Citera
2021-04-05, 12:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
I så fall arbetade teknikerna på fel sida av husbilen eftersom dörren är på den högra sidan och man satte upp insynsskydd och pysslade på den vänstra...

Mordplats och fyndplats kan ju vara olika.

Hon kan ju ha flytt och blivit upphunnen där.
Citera
2021-04-05, 12:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Det gula, är det inte en upp o ner vänd båt som man tagit upp för säsongen/när vintern närmar sig?

Nej, det är en folkracebil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in