2021-04-04, 20:27
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hon ser hyfsat bra ut!

Absolut!
Citera
2021-04-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Nu börjar jag också luta åt att kroppen hittades på tomten, eller så hittade man något annat mycket intressant där.
Man kan se ett gult större föremål på marken som man sedan flyttar tältet till (från gångvägen). Kan det vara så enkelt att kroppen gömts under det föremålet? (BILD)
När tältet flyttats dit: (BILD)
Det gula föremålet, efter att husbilen flyttats? (BILD)

Det är inte det lättaste att gräva i en gräsmatta mitt i natten och tar en stund om du ska gräva så djupt att en kropp får plats.
Citera
2021-04-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Nej hon hittades inte i skjulet. Det var bla mina vänner som var på tomten och pratade med han. Dom fick titta i husbilen samt husvagnen men inte i skjulet för där fanns hänglås som han påstod inte fanns nån nyckel till. Vi misstänker Elin var därinne och att han sen grävde ner henne när det blivit mörkt.
Ok. Jag tror att hon blev hittad på tomten i alla fall, eftersom det är där som det först sker kontroller och han sedan anhålls ganska snabbt.
Citera
2021-04-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Ok. Jag tror att hon blev hittad på tomten i alla fall, eftersom det är där som det först sker kontroller och han sedan anhålls ganska snabbt.

Ja på tomten blev hon hittad fast nergrävd. Jag kände nämligen Elin och hennes familj i 15 år därför vet jag hur hon hittades.
Citera
2021-04-04, 20:40
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det är inte det lättaste att gräva i en gräsmatta mitt i natten och tar en stund om du ska gräva så djupt att en kropp får plats.

Funderar över hans föräldrar, de bodde väll i huset?
Hela byn visste Elin varit i husvagnen innan hon försvann.
Natten efter gräver han en grav på tomten, borde de inte ifrågasatt honom under dagen, och haft honom under uppsikt så nära inpå försvinnandet? De borde märkt beteendeförändringar, kanske bjudit in han och sova i huset. Föräldrarna borde anta att han var förtvivlad över att hans vän försvunnit eller ännu värre orsakat försvinnandet. Så skulle jag tänka om min son bodde i en husvagn på min tomt.
Citera
2021-04-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Natten efter gräver han en grav på tomten, borde de inte ifrågasatt honom under dagen, och haft honom under uppsikt så nära inpå försvinnandet? De borde märkt beteendeförändringar, kanske bjudit in han och sova i huset. Föräldrarna borde anta att han var förtvivlad över att hans vän försvunnit eller ännu värre orsakat försvinnandet. Så skulle jag tänka om min son bodde i en husvagn på min tomt.

Jag skulle nog tro att det är föräldrar som inte är jättenärvarande fast de bor i huset och han i en husbil på gården, kommer säkert endast in när han behöver gå på toa och ska äta.
Citera
2021-04-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar

Ja hans föräldrar bor i huset.
Citera
2021-04-04, 20:52
Medlem
Var Elins föräldrar ute och letade?
Citera
2021-04-04, 20:54
Medlem
Citat:

De kan nog inte bo kvar
Citera
2021-04-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Spekulerar här utefter det lilla vi vet men skulle bli förvånad om förövaren blir dömd till något annat än mord. Om han t ex (spekulation) har knuffat till henne kraftigt eller slagit till henne så hon har fallit så illa att hon har blivit medvetslös av det så är det i sig visserligen illa nog men om han sedan (fortfarande spekulation) har använt ytterligare våld med tillhygge så att hon har avlidit så är min tro att han i så fall inte "kommer undan" med en dråpdom. Men vad vet väl jag.

Ingenting är omöjligt. En man lyckades ”lura” domstolen att han råkade skjuta sin flickvän i huvudet med en pistol. Han blev inte dömd för mord..
men vi kan ju hoppas att denna man blir dömd för just mord.
Citera
2021-04-04, 21:02
Medlem
Jafattars avatar
Citat:

Jävligt märkligt, själv skulle jag vara som en hök och orolig över sonen, de lär ju inte missat att en karavan Epa kommer förbi exempelvis.
De måste fattat vad som hänt!
Men knappast delaktiga, så pantade att man gräver ner liket där hon senast setts i liv tror jag inte hela familjen tycker var en bra idé.
Citera
2021-04-04, 21:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Nu börjar jag också luta åt att kroppen hittades på tomten, eller så hittade man något annat mycket intressant där.
Man kan se ett gult större föremål på marken som man sedan flyttar tältet till (från gångvägen). Kan det vara så enkelt att kroppen gömts under det föremålet? (BILD)
När tältet flyttats dit: (BILD)
Det gula föremålet, efter att husbilen flyttats? (BILD)

En bäddsoffa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in