2021-04-05, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon verkar ju helt pantad på ett sätt men lömsk och listig på ett annat.
Hennes inbitna och rent infantila dröm om kärnfamiljen är bara för mycket. Hon t.o.m biter sig fast med tänderna i nån låtsasvärld.

Hur kan hon ens vilja ha med honom att göra, efter allt som har hänt? Svikaren. Knölen. Manipulatören. Kontrollfreaket. Svinet. Allt han har ställt till med? Utsatt henne för?

Gaslightad eller ej: nu har hon vaknat till lite och har chansen att slippa honom för gott. Vare sig han blir dömd i HR eller (gud förbjude) frias även där.

Det enda jag kan tänka mig håller henne tillbaka är att SD har någon svår hållhake på henne (såsom han tycks ha skaffat på även andra personer) - och att hon därför spelar hans spel, är att hon själv på något sätt är inblandad i mordet.
Ja, det är nåt jag inte gillar hos henne alls, hon är utstuderad och mer slipad än att sorteras in i ett fack som helt bortkollrad och styrd av SD.
Hon har vassare klor än så och hon har vaknat.
Det är en sak att ha varit under isen, men är det nån som sätter regler så är det hon. Mer misstänksam 2015, sen förändras hon över tid och antar en helt annan roll.

Hon styr honom sofistikerat, hon vet hur han ska hanteras, han är extremt speciell.
Att hon är bedragen är ett faktum men hon är inte sen att anta offerrollen och surfa på vågen. Den passar henne så hon kan få spy galla över LW och snyfta inför SD et al.
Hon fullkomligt avskyr LW, är överfixerad, vill få henne att framstå som ett labilt psykfall.
Det syns hur gränslöst hennes hat är i förhör då LW är försvunnen. Varken i ett sånt läge eller på jobbet kan hon behärska sig. Hoppas hon är död är helt sjukt.

Hon avskyr LW så hon blir rent sjuk av att vara vid hennes cacher enigt JS.
Att sen gå hennes wig och skriva drömskt om hur annorlunda livet skulle kunna se ut 6 dagar innan mord är rent obehagligt och det är absurt att logga om cacherna kort efter LWs död. Hon känns rakt inte frisk.
Senast redigerad av develi 2021-04-05 kl. 00:10.
Citera
2021-04-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det skulle inte förvåna mej.
Det har dock varit så mycket tjat i tråden om det där himla mailet och hur elak LW var som ens skrev det, att jag, som sagt, nästan tyckt att det hade varit skönt om det hade blivit sänt.
Då skulle inte ens HD kunna upprätthålla fasaden och låtsas utåt att allt var frid och fröjd i Lyckliga Familjen.
Det hade också kunnat resultera i ett år mindre av otrohet.

Precis. Man får väl skriva vad fan man vill. Man kan ju inte bli anklagad för vad man tänker och skriver på sin kammare. Men det är om man skickar det som obehagliga kränkande situationer kan uppstå.

Men nu skickade hon ju inte brevet, så jag fattar inte varför någon blir upprörd över det. Förmodligen skulle det heller aldrig bli sänt. Att vi vet om innehållet beror på att Lena är död och alla hennes hemligheter blottas för att söka hitta motiv och mördare.
(Hemligheter som alla har i större eller mindre grad)

Tänk så mycket saker de som skriver dagbok berättar enbart f ö r dagboken - och aldrig skulle komma på tanken att skicka.
Citera
2021-04-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är den sprayad med Luminol?
Ja. Den framträder och sen iakttas den visuellt.
Inte tvärtom oavsett vad som ses i FUP.

Såg de den dess innan? Tydligen inte.

Så man kan inte se en röd fläck och kolla den med Bluestar/Luminol för att utesluta att det är nåt annat än blod? Och isf fotografera/dokumentera den röda fläcken innan Luminolundersökningen eller hur tänker du?

Den ser väldigt röd ut fläcken.

Sen kan väl den här bilden funka som diskussionsunderlag då luminol ofta fotograferas som flourescerande blått:

https://www.bildtagg.se/bild/hxog9axtsjttpskc14tl3vv

Fläcken i SD:s tvättstuga som jämförelse:

https://www.bildtagg.se/bild/jrgyb0jon57slsu7onjwk14

Jag har hyfsad koll på hur man fotograferar ”Luminolupptäckter” rent tekniskt och jag tycker bortsett från det att bilden i fup avviker från de resultat jag sett.

(Kuriosa: blod kan upptäckas med Luminol även om det målats över med ett par lager färg)
Citera
2021-04-05, 01:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
På nåt sätt känns det som om det kanske hade varit en barmhärtighetsgärning om LW skickat det famösa icke-sända mailet till HD. Kanske hade fjällen fallit från hennes ögon och hon sett vilken gris SD är?
Det är med blandade känslor jag lyssnar på förhör med HD. När hon får frågan från försvaret om SD har ryggproblem och brukar promenera så svarar hon raskt och glatt att johodå, han promenerar jättemycket och jätteofta och jätte-mitt-i-natten. Detta är då för att betona att det är så självklart att han är ute och träffar exempelvis Mållgan, Mållgan och Mållgan. Inget konstigt med det.
HD verkar inte koppla att under hur många som helst av dessa promenader träffar SD säkert LW...

Ja, då kunde HD ha blivit som ett tomt skal igen och LW hade äntligen fått SD för sig själv. Det hade väl varit bäst?
Citera
2021-04-05, 01:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så man kan inte se en röd fläck och kolla den med Bluestar/Luminol för att utesluta att det är nåt annat än blod? Och isf fotografera/dokumentera den röda fläcken innan Luminolundersökningen eller hur tänker du?

Den ser väldigt röd ut fläcken.

Sen kan väl den här bilden funka som diskussionsunderlag då luminol ofta fotograferas som flourescerande blått:

https://www.bildtagg.se/bild/hxog9axtsjttpskc14tl3vv

Fläcken i SD:s tvättstuga som jämförelse:

https://www.bildtagg.se/bild/jrgyb0jon57slsu7onjwk14

Jag har hyfsad koll på hur man fotograferar ”Luminolupptäckter” rent tekniskt och jag tycker bortsett från det att bilden i fup avviker från de resultat jag sett.

(Kuriosa: blod kan upptäckas med Luminol även om det målats över med ett par lager färg)
Han säger i förhör att de testade hundratals platser med Luminol.
Flertal var missvisande i mörkret pga tvättmedel. Sen fick de reagens på tvättmaskinen på två ställen.

Jag tror nog de gått direkt och topsat den röda tydliga fläcken på klassiskt manér. Utan Luminol.
Om den vore så tydlig som den ser ut i FUP.

En rejäl svabb med topsen som gett NFC den visuella looken de vill ha. Rejält med blod.

Så var tydligen inte fallet.
Citera
2021-04-05, 01:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja, då kunde HD ha blivit som ett tomt skal igen och LW hade äntligen fått SD för sig själv. Det hade väl varit bäst?
Eller så hade HD tagit sitt förnuft till fånga och inte fortsatt att bli bedragen?
Inte vet jag vad som är värst, att bli bedragen eller att bli av med den otrogne uslingen.
Jag tror för all del inte att HD var så svag 2017 att hon skulle ha gått tillbaka till skal-stadiet.
Men, det är av akademiskt intresse för LW skrev av sej UTAN att skicka mailet till HD.
Citera
2021-04-05, 01:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
I brottssammanhang är nog inte fläcken liten. Trots den usla bildkvaliteten syns den klart och tydligt.

Så varför såg inte SD den och torkade bort den?
Citera
2021-04-05, 01:34
Medlem
Citat:
Så varför såg inte SD den och torkade bort den?

Eftersom jag inte kan se in i hans eller någon annans hjärna så kan jag inte svara på det.
Citera
2021-04-05, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon är insatt på Quetiapin, sin antipsykotika, sen senaste psykbrytet.
Så det behöver du nog inte bekymra dig om.
Det är preventivt för bipolär depression.

Grubblande och vemodig ena dagen, speedad som en iller på amfetamin nästa dag och loggar orgasmiskt. Helt bryter det nog inte topparna och dalarna men nåt skalbolag kan du glömma.
Citera
2021-04-05, 01:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Att den inte upptäcktes vid den bristfälliga avbrutna husisen första gången beror säkert på att den faktiskt inte fanns där då.

? När tror du att den hamnade där då?
Citera
2021-04-05, 01:47
Medlem
develis avatar
Citat:
? När tror du att den hamnade där då?
När HD kom till SD och de skulle packa.
Citera
2021-04-05, 01:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När HD kom till SD och de skulle packa.

Så var var det blodiga plagget (?) under husrannsakan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in