Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Hon verkar ju helt pantad på ett sätt men lömsk och listig på ett annat.
Hennes inbitna och rent infantila dröm om kärnfamiljen är bara för mycket. Hon t.o.m biter sig fast med tänderna i nån låtsasvärld.
Hur kan hon ens vilja ha med honom att göra, efter allt som har hänt? Svikaren. Knölen. Manipulatören. Kontrollfreaket. Svinet. Allt han har ställt till med? Utsatt henne för?
Gaslightad eller ej: nu har hon vaknat till lite och har chansen att slippa honom för gott. Vare sig han blir dömd i HR eller (gud förbjude) frias även där.
Det enda jag kan tänka mig håller henne tillbaka är att SD har någon svår hållhake på henne (såsom han tycks ha skaffat på även andra personer) - och att hon därför spelar hans spel, är att hon själv på något sätt är inblandad i mordet.
Ja, det är nåt jag inte gillar hos henne alls, hon är utstuderad och mer slipad än att sorteras in i ett fack som helt bortkollrad och styrd av SD.
Hon har vassare klor än så och hon har vaknat.
Det är en sak att ha varit under isen, men är det nån som sätter regler så är det hon. Mer misstänksam 2015, sen förändras hon över tid och antar en helt annan roll.
Hon styr honom sofistikerat, hon vet hur han ska hanteras, han är extremt speciell.
Att hon är bedragen är ett faktum men hon är inte sen att anta offerrollen och surfa på vågen. Den passar henne så hon kan få spy galla över LW och snyfta inför SD et al.
Hon fullkomligt avskyr LW, är överfixerad, vill få henne att framstå som ett labilt psykfall.
Det syns hur gränslöst hennes hat är i förhör då LW är försvunnen. Varken i ett sånt läge eller på jobbet kan hon behärska sig. Hoppas hon är död är helt sjukt.
Hon avskyr LW så hon blir rent sjuk av att vara vid hennes cacher enigt JS.
Att sen gå hennes wig och skriva drömskt om hur annorlunda livet skulle kunna se ut 6 dagar innan mord är rent obehagligt och det är absurt att logga om cacherna kort efter LWs död. Hon känns rakt inte frisk.