2021-04-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vet du hur de ska ta upp frågan om jävsinvändningen mot BL?

Den biten har jag tyvärr rätt dålig koll på. Det var nåt on nån anställning va men det är väl överspelat. Samtidigt som det verkade lite ”stelt” i förhandlingssalen mellan åklagarna och BL emellanåt.

Jag tror han har gjort dem en tjänst genom att belysa bristerna även om man kanske inte håller med om hur alla ”bevis” prövats.

Det som jag har främsta fokus är det faktum att han och de andra ”domarna” lyft fram att det finns för många ”osäkerhetsmoment” kring den inloggning som sker 05:23 morgonen efter mordet.
Varför åklagarna inte ”lyssnat” på denna ”hint” från rätten är fortfarande en gåta. Det naturliga är att göra en djupare analys.

Jag har koll på lite kunnigt folk lite här och där som jag tänkte skulle få kika på ett neutraliserat material från fupen gällande en del digitala händelser.

Det kan ta tid att få fram nåt vettigt ur dem men kan bli intressant med en ”second opinion” och kanske t o m kan kasta nåt nytt ljus över nån detalj.
Mina ”råd” ska dock ha räckt men ändå.
Citera
2021-04-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har aldrig påstått att det är OK att slå ihjäl en annan människa!
Jag har inte påstått att det är rätt att mörda. Jag tycker inte att det är OK att misshandla någon ö h t.

De flesta människor märker när man går för långt och behöver backa. LW verkar inte haft förmåga att märka det. Hon går bara på och kräver och hotar. Utan någon hänsyn till någon annan än sig själv. Frågan är hur många andra hon gjorde lika dant emot? Hur många som var på gränsen att bryta ihop p.g.a. hennes "tortyr".

Vad är det hon hotar SD med enligt dig? HD kände redan till förhållandet. Även att det fortsatte.
Så vad hotar Lena med?
Ok, tror jag vet: hon hotar att avslöja paret D som usla fuskare för hela geo-gänget?
Och det var alltså värt att mörda en 3-barnsmamma för? För ett fritidsintresse, som hade blivit på liv och död för "stjärnparet" D? Kan det vara så simpelt?
Vad tror Du? Vad vet du?
Citera
2021-04-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ursäkta, bilden. Sensmoralen är dock den samma.

Om den är före eller efter Luminol, att mätsticka saknas kan bero att den är extremt liten.
Det lär väl vara enkelt att utreda med följdfrågor om nu rätten undrar.

Att titta på en tvättmaskin lär vara rätt basic då det är en klassiker att tvätta efter mord.
Den ser ut som att lysa som en skylt i rött neon i FUP och vara stor som ett reglage - vilket jag då undrar iom brottsplattsundersökning, metod att spraya Luminol och innan de ens kan fånga fläcken visuellt.

I brottssammanhang är nog inte fläcken liten. Trots den usla bildkvaliteten syns den klart och tydligt.
Citera
2021-04-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag behöver inte googla om varken narcissism eller den narcissism som ingår ibla psykopati och NPD.

Det finns nog inte en person som anser att de har en sund relation. Den är absurd.

Det är hennes beteende att efterapa SD på ett mycket märkligt sätt jag diskuterar - varav "jag kan också" är nåt som är mer i parite ang just det signifikanta jag lyfter upp.

Att hon vill visa att hon minsann också är attraktiv framgår med all tydlighet i dialogen med JS dagarna efter hon börjat att logga LWs cacher.
Hon är rent självhävdande, pratar om att JS fick nåt betydligt bättre än LW och lyckas även dra in beholder som enbart kontaktar henne och frågar hur helgen varit.

Att JS är en språngbräda vore mycket möjligt.
Så ser inte mönstret ut från HDs håll mer än initialt. Otrogen i några månader, skiljer sig och flyttar.

Han skiljer sig likaväl och lever på hoppet, väntar månad ut och månad in och gör som HD säger. Han anpassar sig och hållet sig dold.
Han lyssnar på hennes eviga ältande om HD kan vara med LW.

Att ta ut skilsmässa och ställa krav på SD är mycket märkligt beteende.

Det är HD som vill åka till USA men SD vill inte.

Han fortsätter krångla ända till strax innan mordet varav hon säger två ggr att det hänger på honom hur deras relation ska se ut framöver och hur den ska utvecklas.
Hon ställer krav och pressar honom.

Traumabindning är att isoleras. Det är att åka som en emotionell berg- och dalbana mellan löften och svek, gaslighting och hjärntvätt.
Falska löften och det går hur lätt som helst att applicera på LW.

Det är HD som är drivande och aktiv snarare än att vara kuvad och borta med vinden via teorier om traumabindning.

Hon må vara ute efter SD på samma sätt som LW, de jagar samma psyko, men den HD som ses på slutet är inte den HD som accepterade att han fick ha sex med LW, nåt som hon tyckte var rent bekvämt.
Det är inte den HD som låg platt i djupa depressioner för flera år sen.
Hon är absolut inte i SDs grepp, det är snarare han som inte vet vart han har henne.

Fortsättningsvis härmar hon SD identiskt och hon håller honom på halster.
Jag vet vad traumabindning innebär och jag anser inte att HD är fullt applicerbar ur den aspekten.

När det gäller HD och hennes beteende så tycker jag ändå nötis och zilvereko gör klockrena analyser gång på gång.

Av de bitar jag läst ut fup så framstår HD närmast ett skolboksexempel på hur en kvinna i en våldsam relation agerar. (Våldsam relation fysiskt eller psykiskt) och har absolut en traumatisk bindning till SD.

Och är det nån som gaslightats rejält är det ju HD. LW reagerar ju på det i mailet som hon skrev (men inte postade).

HDs agerande med JS, och fladdrandet tillbaka till SD, tycker jag inte heller är särskilt anmärkningsvärt.

Efterapandet kan man tolka som att gör henne till en narcissistic flea. Men naturligtvis är det mer komplext än så.

Jag tror som sagt inte att hon är ärlig när hon säger att sexandet med LW inte berörde henne.
Baserat på hur hon agerar innan och efter mordet

En försvarsmekanism att ljuga om det, kan vara smärtsamt att erkänna ens för sig själv.

Hon måste bra på en enorm vrede. Dels berättigad, pga hur hon behandlas.
Men också ett patologiskt hat, uppbringat av SDs triangulering.

Hade det inte varit för allt vi vet om SD hade jag trott att HD gjort en Christine Schürrer mot LW.

Edit. Felstavningar pga autocorrect
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-04 kl. 20:54.
Citera
2021-04-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan du strukturera det hela lite?
Vilka var det nu du tänker kan vara GM? Någon av hennes ”kända och okända älskare”? Eller deras fruar?
De kända, vilka är det nu då? Hur långt tillbaka i tiden ska man gå?
AL? ML? JS? PN? TT? JD? JJ? KJ tveksamt. JH?
Fler kända? ”Janne” som lämnade henne? Vilka av dessa hade en fru/sambo då de hade relation med LW? De jag har lyssnat på har inte pratat om sin fru/sambo. Det som nämns är ”min fd”, ”efter min separation” etc. Men du kanske vet mer än jag?

Och de okända då? Tror du inte att ”de” skulle ha lämnat avtryck någonstans i något kommunikations-forum? Eller är det ”göteborgaren” du menar, han är åtminstone nämnd i chatt.

Av de (för mig) ”kända” så är alla utom PN hörda under rättegången. PN verkar ha varit på förhör (kanske finns i AB 156, en av de sekretessade bilagorna).

Jag kan inte förstå vilken av de ovan nämnda som skulle vara GM. Ingen av dem verkar ha varit särskilt intresserad av att ha ett fast förhållande med LW, förutom kanske ML då. De flesta verkar ha varit nöjda med den relation de hade med LW. Då LW mördades var en i Umeå (JJ), en med kompis och cacha (JH samt även ML) etc. De verkar dessutom ha vetat att LW hade andra relationer (inte minst med SD) och inte varit särskilt nyfikna på det.

Vem misstänker du? Är det JS? Tyvärr vet vi inget om vad han gjorde förutom att han var hemma och packade, samt att polisen kollat av hans mobil/stegräknare. Om han var på BP och mobilen i hans hem så måste i så fall han ha haft en medhjälpare som vankat omkring lite lagom med mobilen där.

Har du hittat hot från LW till någon av de ovanstående? Att hon pressat dem till att umgås mer med henne? Eller hotat att berätta om förhållandet för (eventuell) fru/sambo?

Var det inte en av Lenas forne älskare som var hemma och packade, då han skulle till Polen 15/5? Kanske hade han en skum polack i resväskan?
Citera
2021-04-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag antar att han var rädd för att HD skulle bli sjuk igen ifall LW skickade sitt mail till henne.

Lena Wesström
Förstår detta verkligen inte kommer uppfattas som positivt. Vill ändå berätta, trots att jag förstår det
kommer slå tillbaka på mig, stenhårt. Märker du litar på honom. Som jag gjort. Och nu blir jag så
sjukt sviken och kastad på dynghögen, använd och utnyttjad så länge han hade tråkigt hemma.
Vill du ska veta han sviker dig också nu. Kanske ett ännu större svek, eftersom han nu låtsas vara
helt ärlig, att du nu kan lita på honom. Han har aldrig slutat ha kontakt med mig. Ljuger och bedrar
fortfarande. Chattar i smyg, hela tiden. Pratar i telefon. Träffas. Cyklat tillsammans. Promenerat flera
gånger. Hållit i handen, pussats. När du ringde häromkvällen var vi vid Greta Adrians väg. Jag gick
bredvid när han sa att han var själv och frågade om han skulle springa hem till dig. Föreslagit mig att
registrera nytt, fejkat endomondokonto så vi kan vara endovänner i alla fall.
Berättar vad ni pratar om, vad ni gör, hur du mår. Att du först skulle köpa ny säng och måla om
sovrummet. Att du sedan nöjt dig med madrass och nu sover där igen. Att du är så ofattbart positiv.
Du skjuter det onda åt sidan, väljer att bortse och tro på honom nu, framåt. Eftersom allt verkar bli
bra nu. Siktar på att ta det som är kvar av Sverige, för att det är kul, men också som upprättelse för
dig. Men han är som han är. Har inte svarat så sanningsenligt som han ger sken av när du frågat
saker. Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, i bakluckan. Och ja, vi har haft det
även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. I naturen, vid cacher, vartsomhelst. Jag
var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig".
Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i
mig nu, i sängen.
Han säger han verkligen ville vara med mig, att han var så nära att lämna dig. Men att han nu, när
du blivit friskare, vill vara med dig, att han älskar dig. Vad är det för kärlek? Som gör så här mot dig?
Nu kommer han såklart straffa mig hårt och stänga av kontakten. Kanske utfärda nya hot. Kanske
ge film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån. Den finns nånstans hemma hos
er. Han blir säkert trogen nu ett tag. Bygger allt han kan på er relation. Men när börjar han ljuga och
bedra igen? Med nån ny. Eller kanske gammal. Han kanske har bedragit även mig under tiden.
Hans hot mot mig är total exkommunicering och att visa utåt (så jag ser) hur bra ni har det. Han har
sagt vad hans version till polisen ska vara. Håller verkligen inte. Att jag skulle snubblat på väg ur
bilen. Och att jag skulle gjort mig illa på handbromsen. Som om rättsväsendet vore dumma i huvet.
Allt hörs på ljudupptagningen. Vet, han kanske aldrig kommer dömas, det är långt ned på
straffskalan och det finns sannolikt Inga vittnen. Och svenska rättsväsendet ger starkt skydd till
misstänkta, allt måste vara extremt välbevisat, annars går man fri. Men han kan aldrig komma
undan att det är uppenbart han GJORT det.
Bara att han upprepat ger sig på mig och demonstrerar sitt fysiska övertag och att han är beredd att
använda det om det behövs, uttrycker grova dödshot mot mig och barnen ... Det säger allt om hur
ruttet han förstår han betett sig, att det till varje pris inte får komma ut. Det handlar inte om sex, det
år minst sagt sekundärt. Det handlar om sveket, om hur han lämnat ut dig, hur han konsekvent och
utstuderat ljugit dig rakt i ansiktet och gått raka vågen från din sängkant hem till mig. Är han
verkligen värd ditt nya förtroende?
6 apr 2017 10:47

Aktbilaga 164 s 2884

Eller rädd att hon bara skulle säga bye boy och dra på event och hotellnätter med JS eller nån annan och lämna Steffe med lång näsa, svartsjuk och med barn och hem att passa. Så tråkigt!

Märker du hur inget SD gör är av kärlek och omsorg för HD utan alltid för sin egen bekvämlighet och nöje?
Citera
2021-04-04, 20:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var det inte en av Lenas forne älskare som var hemma och packade, då han skulle till Polen 15/5? Kanske hade han en skum polack i resväskan?

Ja, det är JS (JoSj).
Hua, polacken ja.
Citera
2021-04-04, 20:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är precis så jag också uppfattar det. Men jag tolkar det som att hela hennes beteende är helt styrt av, och inriktat på att få SD att vilja ha henne, och visa det.

Det är inte hon som har kontrollen, det är fortfarande SD, fast det verkar som om hon kör sitt eget race.
Sillen utnyttjades bara, inte för att hon var intresserad av honom, utan för att få SD att reagera.
Glömde det här mönstret förut.

Är det rävspel, då har man kontroll. Han vet som sagt fortfarande inte fullt var han har henne i senare förhör.

2017 förfasas hon och drar med sig JG in i tystnadspakt och officiellt regelverk om hur LW ska förpassas ut i kylan.
Det är mycket drama på ett bräde plötsligt och LW är syndabock över en natt.

Men;
själv säger hon att hon vetat om det länge, hon nämner år i förhör. Det var rätt bekvämt till och med att han låg med LW.

Same same but a year later:

Vad han inte vet är att HD redan vet om att han och LW har kontakt, det har hon berättat för chefen, det är startskott till skilsmässan.
KH beskriver att redan på hösten såg HD nåt som LW skickat till SD och det bryter ut gräl mellan paret. Högst troligt inbillar han sig att han pratar omkull henne.
Han tror att han är slug, att han är in charge.

Hon har dock VM-guld i båda grenarna - dels att snoka och bevaka otrohet och hon är nog väldigt medveten om hur han reagerar som stressat kontrollfreak efter över 20 år.

Precis som förra gången 2017 låtsas hon inför SD och ljuger lika friskt.
Den här gången kör hon dock ovetandekortet.

Hon jiddrar istället om brist på förtroende och hon ställer krav på SD innan resan.
Rent tekniskt lär hon behöva dölja sitt liggande med JS om hon ska åberopa brist på tillit, annars blir kortet rätt overksamt. Hon kan föga dramatisera mot SD om hon inte är bättre själv.

Samtidigt ses då ett mönster av att SD får smaka på sina egna beska droppar.

Who's fooling Who.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 21:07.
Citera
2021-04-04, 21:02
Medlem
Citat:
Men han ska väl inte vara med i HR? (Men det kanske inte är vad saken handlar om...)
Aktbilaga 223, missnöjesanmälan/överklagande mot B Linden
Aktbilaga 226 beslut om att åklagarna i rätt tid anmält missnöje mot beslutet och överklagat.
Tingsrätten anser att förekommer anledning till att frågan prövas av hovrätten. Vid sådant förhållande ska målet jämlikt 49 kap. 11§ första stycket rättegångsbalken vila till dess att överklagandet prövats.
Citera
2021-04-04, 21:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I brottssammanhang är nog inte fläcken liten. Trots den usla bildkvaliteten syns den klart och tydligt.
Är den sprayad med Luminol?
Ja. Den framträder och sen iakttas den visuellt.
Inte tvärtom oavsett vad som ses i FUP.

Såg de den dess innan? Tydligen inte.
Citera
2021-04-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vet du hur de ska ta upp frågan om jävsinvändningen mot BL?

Det handlade om att han hade tagit beslut om tvångsåtgärder (avlyssning och husrannsakan hos HD) tidigare i utredningen och därför satt på mer info än den som skulle tas upp i TR. ÅH ville ha prövat om det därför kunde föreligga jäv och fick svar nej. Hon överklagade för att vara säker på att ingen invändning skulle komma mot jäv under eller efter rättegången, och även överklagan avslogs - så det får nog anses som utrett och avslutat. Det är inget som kommer att tas upp nu i HR.

Edit: 2020-02-21 Aktbilaga 275 Beslut från Göta hovrätt (finns ej med bland de handlingar som lagts upp i tråden).
Senast redigerad av piastrone 2021-04-04 kl. 21:15.
Citera
2021-04-04, 21:08
Medlem
Citat:
Men han ska väl inte vara med i HR? (Men det kanske inte är vad saken handlar om...)

Vi får verkligen hoppas att man inte är så aningslösa att man skickar BL till HR! Iaf torde ÅH protestera vilt mot det i såfall. Om hennes jävprotest går igenom.
Och AnSt och de förhör hon höll/lyssnade på i medhörningsrum/satte på pränt är väl strukna? Någon nämnde det i tråden härom dagen.

Ingenting får gå fel nu. Måste vara vattentätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in