2021-04-04, 21:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
På nåt sätt känns det som om det kanske hade varit en barmhärtighetsgärning om LW skickat det famösa icke-sända mailet till HD. Kanske hade fjällen fallit från hennes ögon och hon sett vilken gris SD är?
Det är med blandade känslor jag lyssnar på förhör med HD. När hon får frågan från försvaret om SD har ryggproblem och brukar promenera så svarar hon raskt och glatt att johodå, han promenerar jättemycket och jätteofta och jätte-mitt-i-natten. Detta är då för att betona att det är så självklart att han är ute och träffar exempelvis Mållgan, Mållgan och Mållgan. Inget konstigt med det.
HD verkar inte koppla att under hur många som helst av dessa promenader träffar SD säkert LW...
Citera
2021-04-04, 21:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Aktbilaga 223, missnöjesanmälan/överklagande mot B Linden
Aktbilaga 226 beslut om att åklagarna i rätt tid anmält missnöje mot beslutet och överklagat.
Tingsrätten anser att förekommer anledning till att frågan prövas av hovrätten. Vid sådant förhållande ska målet jämlikt 49 kap. 11§ första stycket rättegångsbalken vila till dess att överklagandet prövats.
Aha, tack.
Citera
2021-04-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aha, tack.

2020-02-21 Aktbilaga 275 Beslut från Göta hovrätt

Det ÄR beslutat sedan länge... och inget som påverkar kommande rättegång.
Citera
2021-04-04, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
På nåt sätt känns det som om det kanske hade varit en barmhärtighetsgärning om LW skickat det famösa icke-sända mailet till HD. Kanske hade fjällen fallit från hennes ögon och hon sett vilken gris SD är?
Det är med blandade känslor jag lyssnar på förhör med HD. När hon får frågan från försvaret om SD har ryggproblem och brukar promenera så svarar hon raskt och glatt att johodå, han promenerar jättemycket och jätteofta och jätte-mitt-i-natten. Detta är då för att betona att det är så självklart att han är ute och träffar exempelvis Mållgan, Mållgan och Mållgan. Inget konstigt med det.
HD verkar inte koppla att under hur många som helst av dessa promenader träffar SD säkert LW...
Really?

Redan 2015 kopplar hon upp honom via endomondo och förbjuder kvälls- och nattäventyr med LW.
Det ses även då han gnäller över kallt hotell och hon förbjuder honom gå ut och leka med LW samma år.

Hon är fullt medveten om att han bedrar henne redan innan 2017, berättat i förhör att hon har vetat om det i år och inte månader.

Hon är sen fullt medveten om att han inte hållit sitt löfte om "livslångt kontaktförbud" som hennes kontrakt bestod av, och hon hotade med skilsmässa redan 2017.

2018 gör hon slag i saken. Berättat för sin chef att hon vet om kontakter.

Att hon sen sitter i rätten och jiddrar är inte värst förvånande.
För övrigt vill hon gärna ljuga för sig själv i sitt feta självbedrägeri och skylla allt på LW.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 21:40.
Citera
2021-04-04, 21:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Ja, det låter logiskt eftersom rättegången drar igång på onsdag.
Citera
2021-04-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Ok, finns inte den aktbilagan med?
Citera
2021-04-04, 21:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Really?

Redan 2015 kopplar hon upp honom via endomondo och förbjuder kvälls- och nattäventyr med LW.
Det ses även samma år då han gnäller över kallt hotell och hon förbjuder honom gå ut och leka med LW.

Hon är fullt medveten om att han bedrar henne redan innan 2017, berättat i förhör.

Hon är sen fullt medveten om att han inte hållit sitt löfte om "livslångt kontaktförbud" som hennes kontrakt bestod av.
Hon hotade med skilsmässa 2017 och 2018 gör hon slag i saken. Berättat för sin chef.

Att hon sen sitter i rätten och jiddrar är inte värst förvånande.
För övrigt vill hon ljuga för sig själv i sitt feta självbedrägeri och skylla allt på LW.

Hon verkar faktiskt inte alls fatta hur illa det stämmer det hon säger.
Just med det glada tonfallet - och sen att åhörarna tänker att ”jodu, de där justa diskbråcken hade han nytta av under lång tid.”
I alla fall tänker jag det när jag hör henne svamla på.

Jag tror att hon tänker att hon är i trygga händer när det är försvaret som frågar henne, och därför släpper hon garden lite. Och säger mer än vad som behövs.
Citera
2021-04-04, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon verkar faktiskt inte alls fatta hur illa det stämmer det hon säger.
Just med det glada tonfallet - och sen att åhörarna tänker att ”jodu, de där justa diskbråcken hade han nytta av under lång tid.”
I alla fall tänker jag det när jag hör henne svamla på.

Jag tror att hon tänker att hon är i trygga händer när det är försvaret som frågar henne, och därför släpper hon garden lite. Och säger mer än vad som behövs.
Hon är manipulativ när man tittar på hela biten i FUP.
Hon svänger i tonfallet mellan bitch i TR till lämpligt dement och kvittrar som en fågel dess emellan till hans försvarsadvokat.
Skyddar SD så det är inte förvånande att hon blir mer len på rösten.
Citera
2021-04-04, 21:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Kan du strukturera det hela lite?
Vilka var det nu du tänker kan vara GM? Någon av hennes ”kända och okända älskare”? Eller deras fruar?
De kända, vilka är det nu då? Hur långt tillbaka i tiden ska man gå?
AL? ML? JS? PN? TT? JD? JJ? KJ tveksamt. JH?
Fler kända? ”Janne” som lämnade henne? Vilka av dessa hade en fru/sambo då de hade relation med LW? De jag har lyssnat på har inte pratat om sin fru/sambo. Det som nämns är ”min fd”, ”efter min separation” etc. Men du kanske vet mer än jag?

Och de okända då? Tror du inte att ”de” skulle ha lämnat avtryck någonstans i något kommunikations-forum? Eller är det ”göteborgaren” du menar, han är åtminstone nämnd i chatt.

Av de (för mig) ”kända” så är alla utom PN hörda under rättegången. PN verkar ha varit på förhör (kanske finns i AB 156, en av de sekretessade bilagorna).

Jag kan inte förstå vilken av de ovan nämnda som skulle vara GM. Ingen av dem verkar ha varit särskilt intresserad av att ha ett fast förhållande med LW, förutom kanske ML då. De flesta verkar ha varit nöjda med den relation de hade med LW. Då LW mördades var en i Umeå (JJ), en med kompis och cacha (JH samt även ML) etc. De verkar dessutom ha vetat att LW hade andra relationer (inte minst med SD) och inte varit särskilt nyfikna på det.

Vem misstänker du? Är det JS? Tyvärr vet vi inget om vad han gjorde förutom att han var hemma och packade, samt att polisen kollat av hans mobil/stegräknare. Om han var på BP och mobilen i hans hem så måste i så fall han ha haft en medhjälpare som vankat omkring lite lagom med mobilen där.

Har du hittat hot från LW till någon av de ovanstående? Att hon pressat dem till att umgås mer med henne? Eller hotat att berätta om förhållandet för (eventuell) fru/sambo?

TT hade enligt LW en "tokig" X. Han verkade inte nöjd med upplägget eftersom han gjorde slut via messenger.

Tommy Theoren
Jag blir inte riktigt klok på det här att träffa dig ibland, tänker att det är bättre att vi fortsätter med
våra lite olika liv utan att träffas, vad·tänker du?
15 maj 2018 16:07

Ganska makabert med tanke på att hon var död då.
"fortsätter med våra lite olika liv utan att träffas"

Citat:
Tror du inte att ”de” skulle ha lämnat avtryck någonstans i något kommunikations-forum?

Det kan finnas forum som polisen missat. kallamigberndt hade haft kontakt med henne utan att polisen kontaktat honom.

Citat:
Har du hittat hot från LW till någon av de ovanstående? Att hon pressat dem till att umgås mer med henne? Eller hotat att berätta om förhållandet för (eventuell) fru/sambo?

Citat:
Ursprungligen postat av kallamigberndt
Hej,

det är svårt att veta både varför jag vill skriva och vad jag vill skriva. Som synes är mitt konto helt nytt, och skälet är så enkelt som att jag är helt öppen med min identitet i några andra trådar om helt andra ämnen. Jag vill inte bli inblandad i utredningen av flera skäl, och eftersom jag inte har något att bidra med till polisen så ligger jag lågt.

För ca 15-16 år sedan hade jag och Lena en relation bakom ryggen på min fru och hennes man. Båda våra äktenskap var i princip slut och vi kände kärlek och lust till varandra. Efter några månader avtog mitt intresse för Lena. Hon var en underbar vän, men jag blev alltmer tveksam till en relation. Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig. Vi fick tillbaka en vänskaplig kontakt och hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas. Hon blev i någon mån lycklig igen, men vi gled ändå isär. Mitt äktenskap tog slut och frun vet om att jag gick bakom ryggen på henne i slutet.

Jag vill inte säga riktigt när, men mellan oktober 17 och mars 18, hade jag en period i Örebro under några veckor, och jag träffade Lena en hel del. Hon var ju skild och vi hade mycket kul ihop framför allt i skogen. Men vi hade också en sexuell relation, och nu var den alldeles magisk måste jag säga. En del kvinnor blir bara bättre med åren! Hon berättade om flera killar hon träffat, och jag förstår nu i efterhand att den hon pratade mest om var Stefan. Jag har sedan sökt kontakt med Lena på det sätt hon och jag brukar göra, men har inte fått svar under lång tid, och det har varit rätt besvikna tankar från mig mot henne. Men så i somras fick jag veta att hon mördats! Herre så jag skäms och lider! Den jäveln som har gjort detta vill jag ha ett "enskilt samtal" med.

Ledsen att det här bara blev tomma ord.

PJ säger emot sig själv om sitt alibi. Om han fick veta hur LW lurat honom om att hon inte ville ha någon man så vet man inte hur han skulle ha tagit det. Han har häftigt humör och kan vara våldsam.

JS - gick han omkring med mobilen på sig medan han packade?
Citera
2021-04-04, 21:42
Medlem
Citat:
Glömde det här mönstret förut.

Är det rävspel, då har man kontroll. Han vet som sagt fortfarande inte fullt var han har henne i senare förhör.

2017 förfasas hon och drar med sig JG in i tystnadspakt och officiellt regelverk om hur LW ska förpassas ut i kylan.
Det är mycket drama på ett bräde plötsligt och LW är syndabock över en natt.

Men;
själv säger hon att hon vetat om det länge, hon nämner år i förhör. Det var rätt bekvämt till och med att han låg med LW.

Same same but a year later:

Vad han inte vet är att HD redan vet om att han och LW har kontakt, det har hon berättat för chefen, det är startskott till skilsmässan.
KH beskriver att redan på hösten såg HD nåt som LW skickat till SD och det bryter ut gräl mellan paret. Högst troligt inbillar han sig att han pratar omkull henne.
Han tror att han är slug, att han är in charge.

Hon har dock VM-guld i båda grenarna - dels att snoka och bevaka otrohet och hon är nog väldigt medveten om hur han reagerar som stressat kontrollfreak efter över 20 år.

Precis som förra gången 2017 låtsas hon inför SD och ljuger lika friskt.
Den här gången kör hon dock ovetandekortet.

Hon jiddrar istället om brist på förtroende och hon ställer krav på SD innan resan.
Rent tekniskt lär hon behöva dölja sitt liggande med JS om hon ska åberopa brist på tillit, annars blir kortet rätt overksamt. Hon kan föga dramatisera mot SD om hon inte är bättre själv.

Samtidigt ses då ett mönster av att SD får smaka på sina egna beska droppar.

Who's fooling Who.

Helt klart så nära sanningen det bara g å r att komma.
HD har fattat hela tiden. Inte när hon var som sjukast, kanske. Men när hon började må lite bättre och öppnade ögonen lite mot omvärlden - sen dess har hon vetat. Strateg, ja. SD trodde väl att han själv var den stora strategen, men HD var bra mycket listigare. Trots att hon säkert gaslightades men hon kan ha fattat men höll god min.

(Off topic men ändå inte: Hade själv en passiv/aggressiv svägerska under 25 års tid, så jag vet hur såna fungerar. Även om min svägerska var en mkt sympatisk person. Sjuksköterska...)
Citera
2021-04-04, 21:45
Medlem
Citat:

Tror du har fel. Hon har vetat hela tiden, utom i början då hon var som allra sjukast.
Hon spelar bara dum i rätten.
Citera
2021-04-04, 21:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Hon är manipulativ när man tittar på hela biten i FUP.
Hon svänger i tonfallet mellan bitch i TR till lämpligt dement och kvittrar som en fågel dess emellan till hans försvarsadvokat.
Skyddar SD så det är inte förvånande att hon blir mer len på rösten.

Bäst är ändå när hon berättar för målsägarbiträdet apropå om och vad och i så fall när SD berättat saker och ting. ”Nej, för att jag ville komma ihåg mina egna uppgifter”.
Jepp. Sure. Det gick ju bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in