Citat:
Jag är 50+ och de som åkt och dejtat är också det, viket förvånade mig. Dina invektiv biter inte på mig. Långt ifrån alla ändrade sitt beteende i en avgörande riktning, hade de gjort det hade det varit över nu. Antar att du lyssnat på MSB och deras kantar-sifo undersökningar i våras då folk sa att de ändrade beteende till viss del, det är en sak att säga något en annan att verkligen göra något. MSB ville förmedla en bild, du gick på det, bra jobbat imbecill! Att försöka skriva om historien är en riktigt usel strategi, men det är så regimtrogna opererar. Nu på slutet har Sverige faktiskt gjort något, men du är väl sur över det också.
MEN HERREGUD människa! Tror du på allvar att en pandemi försvinner för att folk följer restriktionerna?
Du vet ju uppenbarligen inte vad en pandemi är för någonting.
50 år säger du? Då är det OFATTBART hur lite du förstått såhär 460 dagar in i en pandemi.
90% förändrade sitt beteende på ett eller annat sätt och gör det garanterat fortfarande. Har du problem med det?
Sverige har gjort något både nu och då. Hela tiden.
Men rent praktiskt så var ju Sverige långt mer nedstängt i våras än vad det är nu. Nu skiter de flesta i rekommendationerna. Med all rätt.
Det viktiga är ju faktiskt vad folk gör och inte vad någon säger åt dem att göra.
Att du som 50 åring sitter med ditt pubertala skitsnack om "regimtrogen" och ditten och datten är ju bara barnsligt.
Du sitter och ljuger och verkar bli fly förbannad när någon påpekar detta? Varför då? Vad har du för agenda i detta?
Totalt sett har Sverige klarat pandemin bra. Bättre och bättre för var vecka som går i förhållande till övriga Europa. En av de lägsta överdödligheterna i hela Europa under 2020.
Och detta utan att göra nånting som du hävdar?
Då blir ju frågan varför man ska göra något om det går så bra utan restriktioner?