Citat:
Ursprungligen postat av
GreenForest
Jag skulle vilja få klarhet i detta.
Elin lämnar PG 02.00 natten mot tisdagen.
Hon anmäls försvunnen - misstänkt människorov, som senare rubriceras som misstänkt mord.
Stora sökinsatser görs, PG delar på Facebook att Elin är försvunnen.
Klockan 13.00 på tisdagen grips PG, samma tid som Elin skulle träffat sin väninna, som sitter och väntar på Elin i flera timmar, samt ringer henne 6 ggr.
Hon får inte vetskap om att Elin är borta förrän på kvällen när hennes pappa visar henne en artikel i mobilen.
Med detta undrar jag, VEM anmälde Elin försvunnen, och NÄR/TID? Hade Elin en tid att passa då hon skulle vara hemma, och då hon inte dök upp sa PG att hon gått därifrån kl. 02.00 (vilket hon säkert inte gjort). Hade föräldrarna ringt och pratat med PG som sagt att hon gått?
Hur kommer det sig att hennes väninna inte visste att Elin var försvunnen, med det stora pådraget?
Och är det vanligt att det blir så stort pådrag efter så ”kort” tid för vad Elin varit borta, jag menar, hon var myndig, 18 år, fanns det tidigare händelser/hot från PG, som gjorde att sökinsatser sattes in så fort?
Och stämmer det att någon sett Elin kl. 07.00 på tisdagsmorgonen, och isf var?
Ja det är vanligt med pådrag fort.
Vännerna åkte i sju bilar till kvarteret där den misstänkte bor, dom åkte dit flera gånger. Han satt och drack sprit och sa att hon gick klockan 02.
Det där med artikeln hon visades av pappan var väl att Elin var död och inte försvunnen? För vännerna hade ju åkt runt och letat henne hela tisdagen så hon lär ha vetat att hon var försvunnen innan några artiklar ens fanns.
Att hon setts kl 07 stämmer inte. Troligen uppgifter som mgm kommit med för att vilseleda.