2021-04-04, 13:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hur som helst så tar jag det inte som en omöjlighet att någonting hände i samband med att dom två spelade sanning och konsekvens. Det fanns om jag inte minns fel en snapchat där det framgick att de två spelade sanning och konsekvens ?

Ja, så har det sagts någonstans.
Citera
2021-04-04, 14:02
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Domstolar tycker inte likadant som du.
Tycker. ha ha. Det äe så lagen är. Jo domstolar dömer efter lagen. Finns massor med domar som bekräftar detta. Du kan inte ha läst många.
Citera
2021-04-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Efter att ha sett videon till BOs minne så undrar jag om hon hade downs?

Det ser du väl själv att hon inte har, är du blind eller försöker du bara göra folk irriterade?
Citera
2021-04-04, 14:59
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Efter att ha sett videon till BOs minne så undrar jag om hon hade downs?

Länk?
Citera
2021-04-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det är inte offentligt än vad jag har förstått.

Eftersom jag är god vän till BO och hennes familj kan jag säga att han grävde ner henne i sin trädgård nära husbilen 😡😢
Citera
2021-04-04, 15:08
Medlem
Lite bakgrundshistoria om Höör då och den miljön som den här misstänka gärningsmannen kommer från.

https://mobile.twitter.com/martinjordo/status/1377676952128086024?s=21&fbclid=IwAR0LvhDsfdNmJcQc DG-xDeaeyP5bxOBKR38oFfh2qzsb9IECzEk5Luf7w6c
Citera
2021-04-04, 15:11
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Har följt tråden sporadiskt och har inte fått någon ordentlig beskrivning av hans utbildning. Enligt uppgift misslyckades han i grundskolan,men klarade av gymnasiet. Det var kanske särskola i både grund- och gymnasieskolan. Det finns fordonsutbildning i gymnasiesärskolan.

Men jag begriper inte hur i hela fridens namn han klarade av en utbildning till undersköterska.
Citera
2021-04-04, 15:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Det ser du väl själv att hon inte har, är du blind eller försöker du bara göra folk irriterade?

Jag tyckte mig då se motsatsen, det var liksom hela bakgrunden till min fråga. Man kan tycka att till och med du borde ha fattat åtminstone det, även om du nu är så blind att du inte ser de rätt uppenbara tecknen i videon.
Citera
2021-04-04, 15:17
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Domstolar tycker inte likadant som du.

Hur planerat tror du t.ex Tony Alldens mord av Carolin var? På en rastplats i ödemarken. Dom var främlingar för varandra. Finns massa exempel. Han fick livstids fängelse. Så det kan mycket väl vara mord även i detta fall, speciellt när ett vapen hittats. Om han varit likgiltig för att hon kan dö av det han gjorde så är likgiltighetsuppsåtet uppfyllt och det är ett mord.
Citera
2021-04-04, 15:17
Medlem
Jag skulle vilja få klarhet i detta.

Elin lämnar PG 02.00 natten mot tisdagen.
Hon anmäls försvunnen - misstänkt människorov, som senare rubriceras som misstänkt mord.
Stora sökinsatser görs, PG delar på Facebook att Elin är försvunnen.
Klockan 13.00 på tisdagen grips PG, samma tid som Elin skulle träffat sin väninna, som sitter och väntar på Elin i flera timmar, samt ringer henne 6 ggr.
Hon får inte vetskap om att Elin är borta förrän på kvällen när hennes pappa visar henne en artikel i mobilen.

Med detta undrar jag, VEM anmälde Elin försvunnen, och NÄR/TID? Hade Elin en tid att passa då hon skulle vara hemma, och då hon inte dök upp sa PG att hon gått därifrån kl. 02.00 (vilket hon säkert inte gjort). Hade föräldrarna ringt och pratat med PG som sagt att hon gått?

Hur kommer det sig att hennes väninna inte visste att Elin var försvunnen, med det stora pådraget?

Och är det vanligt att det blir så stort pådrag efter så ”kort” tid för vad Elin varit borta, jag menar, hon var myndig, 18 år, fanns det tidigare händelser/hot från PG, som gjorde att sökinsatser sattes in så fort?

Och stämmer det att någon sett Elin kl. 07.00 på tisdagsmorgonen, och isf var?
Citera
2021-04-04, 15:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Länk?

Minnesvideo

Kolla från mitten och framåt.

https://dl9.volafile.org/get/ENN72bZNEUASw/68bb85a7d2df496b12a2bb7b5d83908e.mp4
Citera
2021-04-04, 15:20
Medlem
Citat:
Jag tyckte mig då se motsatsen, det var liksom hela bakgrunden till min fråga. Man kan tycka att till och med du borde ha fattat åtminstone det, även om du nu är så blind att du inte ser de rätt uppenbara tecknen i videon.

Kan säga dig att hon definitivt INTE hade downs. Kände henne i många år!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in