2021-04-04, 15:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Eftersom jag är god vän till BO och hennes familj kan jag säga att han grävde ner henne i sin trädgård nära husbilen 😡😢

Hur har du fått den informationen?
Citera
2021-04-04, 15:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Kan säga dig att hon definitivt INTE hade downs. Kände henne i många år!!!!

Ok. Tack. Jag fick starka sådana vibbar av videon bara.
Citera
2021-04-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hur har du fått den informationen?

Om du läser högre upp känner jag hennes familj och har gjort i 15 år.
Citera
2021-04-04, 15:24
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Jag skulle vilja få klarhet i detta.

Elin lämnar PG 02.00 natten mot tisdagen.
Hon anmäls försvunnen - misstänkt människorov, som senare rubriceras som misstänkt mord.
Stora sökinsatser görs, PG delar på Facebook att Elin är försvunnen.
Klockan 13.00 på tisdagen grips PG, samma tid som Elin skulle träffat sin väninna, som sitter och väntar på Elin i flera timmar, samt ringer henne 6 ggr.
Hon får inte vetskap om att Elin är borta förrän på kvällen när hennes pappa visar henne en artikel i mobilen.

Med detta undrar jag, VEM anmälde Elin försvunnen, och NÄR/TID? Hade Elin en tid att passa då hon skulle vara hemma, och då hon inte dök upp sa PG att hon gått därifrån kl. 02.00 (vilket hon säkert inte gjort). Hade föräldrarna ringt och pratat med PG som sagt att hon gått?

Hur kommer det sig att hennes väninna inte visste att Elin var försvunnen, med det stora pådraget?

Och är det vanligt att det blir så stort pådrag efter så ”kort” tid för vad Elin varit borta, jag menar, hon var myndig, 18 år, fanns det tidigare händelser/hot från PG, som gjorde att sökinsatser sattes in så fort?

Och stämmer det att någon sett Elin kl. 07.00 på tisdagsmorgonen, och isf var?

Ja det är vanligt med pådrag fort.

Vännerna åkte i sju bilar till kvarteret där den misstänkte bor, dom åkte dit flera gånger. Han satt och drack sprit och sa att hon gick klockan 02.

Det där med artikeln hon visades av pappan var väl att Elin var död och inte försvunnen? För vännerna hade ju åkt runt och letat henne hela tisdagen så hon lär ha vetat att hon var försvunnen innan några artiklar ens fanns.

Att hon setts kl 07 stämmer inte. Troligen uppgifter som mgm kommit med för att vilseleda.
Citera
2021-04-04, 15:31
Medlem
Citat:
Eftersom jag är god vän till BO och hennes familj kan jag säga att han grävde ner henne i sin trädgård nära husbilen 😡😢

Men fy fan 😡
Kan du berätta mer om vad som hände Elin? Och vad är PG för en människa, vad har han gjort i sitt liv?
Citera
2021-04-04, 15:31
Medlem
Philip Grahn, 19940514-0071. Längtar tills nya säsongen av Svenska Fall kommer. Ju fler döda desto mer avsnitt! Bra jobbat
Citera
2021-04-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
GW uttalar sig om att en kniv, ett skjutvapen eller slagvapen förmodligen har använts vid brottet. Han är riktigt skarp den där GW. Värsta Sherlock Holmes.

Verkligen! Vilken tur att vi har GW, som säger det som vi aldrig skulle kunna förstå själva. Själv gick jag runt och trodde att mordet hade skett med såg eller kaststjärna.
Citera
2021-04-04, 15:37
Medlem
Citat:
Fast kroppen hittades intill järnvägen väl enligt media i ett skogsområde
Citera
2021-04-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja det är vanligt med pådrag fort.

Vännerna åkte i sju bilar till kvarteret där den misstänkte bor, dom åkte dit flera gånger. Han satt och drack sprit och sa att hon gick klockan 02.

Det där med artikeln hon visades av pappan var väl att Elin var död och inte försvunnen? För vännerna hade ju åkt runt och letat henne hela tisdagen så hon lär ha vetat att hon var försvunnen innan några artiklar ens fanns.

Att hon setts kl 07 stämmer inte. Troligen uppgifter som mgm kommit med för att vilseleda.

Okej, tack 👍
Men då återstår frågan. Vid 00.00 hade Elin pratat med sin väninna och bestämt tid inför tisdagen. Vad händer då på natten som gör att hon blir anmäld försvunnen - misstänkt människorov? För som jag fattar det så börjar sökinsatserna redan på natten?
Citera
2021-04-04, 15:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Om du läser högre upp känner jag hennes familj och har gjort i 15 år.

Så du menar att polisen har berättat för familjen, som har berättat för dig, som berättar för oss?
Citera
2021-04-04, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Domstolar tycker inte likadant som du.
Det har ingen betydelse för bedömningen av om det är ett mord eller inte som begåtts på vilket sätt offret dödats, att exempelvis skrämma ihjäl någon kan lika gärna vara mord som att hugga ihjäl någon med yxa. Gärningsmannen behöver inte heller ha avsikt att döda, det räcker med ett indirekt uppsåt eller ett så kallat likgiltighetsuppsåt. Det innebär att det räcker att gärningsmannen insåg att handlingen skulle kunna innebära att offret dog och var likgiltig inför detta.
Citera
2021-04-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så du menar att polisen har berättat för familjen, som har berättat för dig, som berättar för oss?
Eftersom det är förundersökningssekretess så tvivlar jag på att det är ngt annat än ett rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in