Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Om man anser att någon är påträngande så kan man avfärda denna med ord. "Det blir inget mer mellan oss. Det är slut". Räcker inte det och man anser sig förföljd så kan man polisanmäla. Men SD ville inte att det skulle vara slut. Han ville ha det som det var = ha både HD och Lena.
Allt pekar på att det var SD som hotade, hatade tvingade lockade ljög om en gemensam framtid. Manipulerade och kontrollerade.
Det är bara att läsa FUPen så begriper man det. Du läser väl deras korrespondens?
Att Lena trodde på hans fagra ord är sorgligt. Hon hade offrat 6år av vad som kunde ha varit hennes bästa år i livet. På en lögnare och bedragare.
När hon äntligen förstod att han var en bluff - då ville hon dra sig ur. Prata ut och få någon slags ursäkt. Men en sådan skulle hon aldrig få. Tvärtom så blev hans kontroll över henne allt starkare och starkare. Hon hotades när hon ville offentliggöra att de hade en relation och hade så haft under alla dessa år.
När kräket SD insåg att han började tappa kontrollen över henne och att HD också var på väg bort från honom (HD visste redan att otroheten hade fortsatt) HD ville skiljas och hade träffat Sillen och Lena skulle resa till Norge - då blev han ursinnig, lade all skuld på Lena och mördade henne.
Att du inte begriper detta är i allra högsta grad förvånande. Samt att du verkar ta det hela personligt. Det är ganska uppenbart.
En normal person hade vänt LW ryggen och han borde givetvis gjort slut.
Det är i huvudsak han som är problemet i ett triangeldrama eftersom han är gift.
Problemet med otroheten är att han inte vill avsluta en sexuell relation.
Han vill äta kakan och ha den kvar som den mansgris han är.
Han inleder direkt med nya vägar att gå bakom ryggen på HD och fortsätter träffa LW.
Enda skillnaden från och med mars 2017 är att han är mer bekymrad och startar upp sitt Rt.
Han är mer bekymrad pga HD och hennes krav.
Därav blir han mer nitisk mot LW, hans personlighet som kontrollfreak framträder betydligt mer markant. HD kräver livslångt kontaktförbud och hotar med skilsmässa.
Han är sonika orolig att tappa HD och hon i sin tur inbillar sig att allt beror på LW, projicerar all skuld på henne.
När HD höjer insatsen ännu ett snäpp via att markera med skilsmässa är han på betydligt tunnare is.
För honom innebär hon stabilitet som han behöver. Hon medlar, tonar ner, fjäskar och och preparerar marken när han får sina psykbryt.
Hon säger även ifrån men är alldeles för överseende med hans egenheter.
HD har givetvis betytt nåt för honom, hon har en förmåga att neutralisera honom som om hon snarare vore personlig assistent än en fru.
Hon blundar likaväl för det som är rent bedrövligt.
De hade aldrig varit ihop i över 20 år om hon inte antagit den rollen och hon vill hålla ihop till vilket pris som helst.
Han beskyddar henne likaväl, det är allt från sjuka tankar om att döda jobbigt barn som hon inte knyter an, ingen av dem är klok i den frågan.
Han är gravt oroad att LW ska sätta honom mer i skiten.
Ju mer hon glider bort, ju större hotbild utgör hon gällande HD.
Problemet är fortfarande den dubbelbottnade SD.
Han har ingen anledning att inte gå all-in med LW när han väl skiljt sig och de har separerat.
När han sen väljer att resa iväg med HD så blir det mer uppenbart, LW börjar inse att hon satsat på fel häst i åratal.
Han är en fet bluff och genuin mansgris och har ingenting mer att skylla på.
Resan är kritisk. Dess innan har han köpt sig tid; att LW ska vara foglig och ligga lågt till efter sommaren.
Det nämns ett datum i förhör och det är 26 augusti. Det nämns att hon inte ska logga bla Nordsjön innan dess likaväl (som hon även nämner mordkvällen).
Se citat längst ner.
Betänketiden går ut strax efter detta, den 19 februari slängde hon pappret på bordet, och han "vill inte göra H ledsen" vilket nog snarare rör att han vill bida tiden och se om brist-på-tillit-Hanna kan ändra sig...
Att inte göra H ledsen är nog vad han kör mot LW, på samma sätt som HD kör samma sak ang JS.
Versionen de båda kör mot sina parallellpartners. Det är intriger utan dess like från båda men i grunden berör det att kärnfamiljspakten ska återförenas. De håller eg varandra på halster.
HD medvetet och SD är en inkompetent pajas i frågan både ang sociala koder och att läsa av folk samt emotionellt tappad.
HD vet betydligt mer än han begriper och LW är ett stort hot i hans värld.
LW är i sin tur förbannad och hon pressar SD men hon har ingen aning om hur farlig situationen är.
Så ja, hon har påbörjat en resa bort från SD men hon är likaväl bitter över förlorade år i skuggan. Hon har fått anpassa sig, vänta, acceptera, foga sig, lyda, bete sig ditten och datten officiellt.
Regler som egentligen utgår från HD (gränssättning) och via SD som styrt henne med falska löften.
Löften hon inser inte kommer uppfyllas, löften som dock en gång i tiden var på väg att uppfyllas men då reste sig HD varje gång.
För hon slogs om samma karl.
När SD går mot HD tycker hon väl att hon inte har nån anledning att stå på stand-by längre och dansa efter deras pipa.
SD är som sagt extremt stressad att LW ska lägga korten på bordet relaterat till HD.
T: Ja tidigast. .. så det var liksom en förhandling .. som slutade augusti.
FLJ: Mm.
SD: Jag tror till och med vi hade ett visst datum i augusti.
FL 1: Jasså? Vad var det för datum då?
SD: Jag har ett svagt minne av 26 augusti.
FL 1: Ja .. mm vad är det för dag?
SD: Ingen jävla aning.
FL 1: Nej varför blev det ( skrattar till)
SD: Det var .. det var nog typ .. ett halvår från nånting eller två månader från nått .. jag vet inte
det..
FL I: Jaha det var nånting som hade betydelse mellan er två eller?
SD: Nej det tror jag absolut inte det var .. ah .. om tre månader .. in .. ingen aning.
FLJ: Ja.
SD: Men jag tror det var 26:e ..
FL I: Hade ni några planer att ni skulle göra nånting där? Som ni hade planerat nått ihop?
SD: Nej. men vi gjorde ju saker ihop.
FLJ: Mm . .ja .. det vet jag.
SD: Mm .. och så .. berätta vi inte det för folk .. så vi loggade inte burkar på nätet och sådär så
ingen skulle liksom se att vi var ute och ..
FL 1: Varför gjorde ni inte det för?
SD: Därför att jag var intresserad av att det inte kom ut att vi hade kontakt med varandra ..
för jag ville inte göra Hanna ledsen."