2021-04-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var LW som var andrahandsvalet. Medan HD var sjuk. När SD tvingades välja så valde han alltid HD. Synd att LW vägrade fatta och acceptera det. Man kan inte hota till sig närhet och sex utan att den andra personen börjar hata en.

Om han kände sig så hotad och tvingad borde han väl vara lättad och överlycklig när LW hade en ny karl på gång.
Inte smygfotografera dem genom hennes fönster och skriva att hon svikit honom och att han ska smyga på dem sex gånger den dagen? Va? Smokey?

Han borde väl tackat sin lyckliga stjärna och gjort allt för att inte stå i vägen för LWs nya spirande relation m. Skickat lyckönskningar om något.

Men visst, LW var hans andrahandsval. Men det var knappast vad han fick henne att tro de första åren. Och säkert inte sen heller.
Citera
2021-04-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hittar inte!

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/polis-sparkas-saekerhetsrisk.NOkNaOpZx?utm_source=share-btn
Citera
2021-04-04, 14:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Om han kände sig så hotad och tvingad borde han väl vara lättad och överlycklig när LW hade en ny karl på gång.
Inte smygfotografera dem genom hennes fönster och skriva att hon svikit honom och att han ska smyga på dem sex gånger den dagen? Va? Smokey?

Han borde väl tackat sin lyckliga stjärna och gjort allt för att inte stå i vägen för LWs nya spirande relation m. Skickat lyckönskningar om något.

Men visst, LW var hans andrahandsval. Men det var knappast vad han fick henne att tro de första åren. Och säkert inte sen heller.

Smygfotograferingen skedde hösten -16. Innan HD avslöjat dem. Då gällde LWs hot att berätta för HD om deras relation för att tvinga fram en skilsmässa.

Efter HDs avslöjande så gällde LWs hot att han inte fick dumpa henne. Då skulle hon berätta ännu mer för HD så att hon skulle ta ut skilsmässa och också "gå vidare med polisanmälan". Vilket var en lögn. Hon försökte gå vidare med polisanmälan men ÅK hade lagt ner undersökningen och det hjälpte inte att LW överklagade det.
Citera
2021-04-04, 14:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det fetade gör att ser jag ännu större orsak att gräva vidare.
Det borde finnas en dom om skadeståndet eller kan det vara ett sådant fall där de delvis erkänner och bara får ett föreläggande.
(det förfarandet som används för att torskar ska klara sig undan åtal ibland)
Har de dömts till skadestånd måste domen eller föreläggandet finnas dokumenterat.
Vilka var de ansvariga i ÖrebroKompaniet?

Att inte göra offentliga upphandlingar brukar ofta bero på att man anlitar kompisar istället.
Att arrangörerna av geotouren inte fick något arvode betyder inte mycket.
De kan ha (måste ha) fått en projektsumma för att täcka sina utgifter.
Knappast var det så att de lämnade in räkningar och fick betalt på något slags "löpande faktura".

Hur många projekt inom projektet "The Heart of Sweden" var det som fick dela på de 13,9 miljonerna?
Det skulle i alla fall kunna ge en liten idé om hur mycket varje projekt fick.

Det finns en dom beslutad hos förvaltningsrätten i Karlstad angående ÖK:s miss med offentlig upphandling, men det har inte med mordet på Len* att göra.
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebrokompaniet-far-bota-for-otillaten-upphandling

Som sagt många gånger tidigare tror jag inte hot om avslöjande av otroheten ensamt ligger till grund för mordet. I arbetet med THOS GT blev LW utfryst av SD, HD och JG. Det grävde nog djupa sår i henne och särskilt som hon slitit med att hjälpa SD ro projektet i hamn när HD var sjukskriven. Plötsligt reste sig HD och tog äran för LW:s arbete vid Release nr 2.

De här s k vuxna människorna betedde sig som omogna rovdjur i sin iver att jaga coins och statistik i touren. Cacher blev förstörda och fuskloggningar av de ansvariga är inte fair play. Det mest magstarka är HD:s tilltag att logga tillbaka de borttagna fuskcacherna efter mordet för att svitstatistiken inte skulle vara bruten touren avslutades. Hemskt!
Citera
2021-04-04, 14:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Min gissning är att det kanske inte försnillats några medel, men att den misstänkte snarare gett sina båda kvinnor ersättning ur egen ficka för att hålla dem på gott humör och ge ett intryck att ha goda kontakter med HQ. När sedan konflikten eskalerar så går det heller inte riktigt enkelt att förklara varifrån de extra pengarna kommit och varför de nu är slut.

De ersättningar till Groundspeak som kan tänkas borde väl vara i storleksordningen 25.000 $ om man antar en startavgift på 10-15.000 $, ett par årsavgifter på 2.500 $ och coins för kanske 5.000 $. Till detta kommer då kostnader för ett par event (banderoller mm) samt trycksaker till turistnäringen som hanteras lokalt. Dessa kostnader bör vara rimligt väl redovisade och bör inte ha förmedlats av arrangörerna. Bidrag till cachebehållare bör vara en låg summa, förmodligen mest bara för att man vill ha enhetliga behållare och någon gemensam logotyp på lock och loggremsor för hela GeoTouren.

Problemet för åtalet är att om konflikterna mellan de inblandade inte beskrivs så saknas motivbilden, konflikten med de raderade loggarna behöver inte bero enbart på "regeltolkningar" eller våld i samband med separation utan kan även förklaras med de konflikter som uppstod genom GeoTouren.

Jag tror du har rätt här.
Citera
2021-04-04, 14:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Kolla in bild nr 19 från SDs garage. Bredvid skrivbordet, bakom stavarna, ser det ut som ett metallskaft med rött handtag? Kolla noga
Tror inte det är sammac borrmaskin, Lenas ser mer grön ut, Stefans är blå

Borrmaskinen på Len*s bord kan vara en av alla presenter från SD. Min point är mer att SD har med sig något verktyg för att hjälpa henne den kommande cachen HSH, lämna present till Ar*n och kanske lite snabbsex.

Bild 19 har två borrmaskiner och ingen av dem ser ut som den på Len*s bord, men VAD ligger under spermahandduken? Till höger ser det ut att sticka ut ett svart gummiskaft och på andra sidan sticker det ut något böjt rött cylinderformat rör?. Finns det fler och bättre bilder på föremålet under handduken?

Föremålet du ser bakom stavarna ser ut att vara ett grått cylinderformat smalt rör.
Citera
2021-04-04, 15:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om man anser att någon är påträngande så kan man avfärda denna med ord. "Det blir inget mer mellan oss. Det är slut". Räcker inte det och man anser sig förföljd så kan man polisanmäla. Men SD ville inte att det skulle vara slut. Han ville ha det som det var = ha både HD och Lena.

Allt pekar på att det var SD som hotade, hatade tvingade lockade ljög om en gemensam framtid. Manipulerade och kontrollerade.

Det är bara att läsa FUPen så begriper man det. Du läser väl deras korrespondens?

Att Lena trodde på hans fagra ord är sorgligt. Hon hade offrat 6år av vad som kunde ha varit hennes bästa år i livet. På en lögnare och bedragare.

När hon äntligen förstod att han var en bluff - då ville hon dra sig ur. Prata ut och få någon slags ursäkt. Men en sådan skulle hon aldrig få. Tvärtom så blev hans kontroll över henne allt starkare och starkare. Hon hotades när hon ville offentliggöra att de hade en relation och hade så haft under alla dessa år.

När kräket SD insåg att han började tappa kontrollen över henne och att HD också var på väg bort från honom (HD visste redan att otroheten hade fortsatt) HD ville skiljas och hade träffat Sillen och Lena skulle resa till Norge - då blev han ursinnig, lade all skuld på Lena och mördade henne.

Att du inte begriper detta är i allra högsta grad förvånande. Samt att du verkar ta det hela personligt. Det är ganska uppenbart.
En normal person hade vänt LW ryggen och han borde givetvis gjort slut.
Det är i huvudsak han som är problemet i ett triangeldrama eftersom han är gift.

Problemet med otroheten är att han inte vill avsluta en sexuell relation.
Han vill äta kakan och ha den kvar som den mansgris han är.

Han inleder direkt med nya vägar att gå bakom ryggen på HD och fortsätter träffa LW.

Enda skillnaden från och med mars 2017 är att han är mer bekymrad och startar upp sitt Rt.
Han är mer bekymrad pga HD och hennes krav.

Därav blir han mer nitisk mot LW, hans personlighet som kontrollfreak framträder betydligt mer markant. HD kräver livslångt kontaktförbud och hotar med skilsmässa.

Han är sonika orolig att tappa HD och hon i sin tur inbillar sig att allt beror på LW, projicerar all skuld på henne.

När HD höjer insatsen ännu ett snäpp via att markera med skilsmässa är han på betydligt tunnare is.

För honom innebär hon stabilitet som han behöver. Hon medlar, tonar ner, fjäskar och och preparerar marken när han får sina psykbryt.
Hon säger även ifrån men är alldeles för överseende med hans egenheter.
HD har givetvis betytt nåt för honom, hon har en förmåga att neutralisera honom som om hon snarare vore personlig assistent än en fru.
Hon blundar likaväl för det som är rent bedrövligt.
De hade aldrig varit ihop i över 20 år om hon inte antagit den rollen och hon vill hålla ihop till vilket pris som helst.

Han beskyddar henne likaväl, det är allt från sjuka tankar om att döda jobbigt barn som hon inte knyter an, ingen av dem är klok i den frågan.

Han är gravt oroad att LW ska sätta honom mer i skiten.
Ju mer hon glider bort, ju större hotbild utgör hon gällande HD.

Problemet är fortfarande den dubbelbottnade SD.

Han har ingen anledning att inte gå all-in med LW när han väl skiljt sig och de har separerat.

När han sen väljer att resa iväg med HD så blir det mer uppenbart, LW börjar inse att hon satsat på fel häst i åratal.
Han är en fet bluff och genuin mansgris och har ingenting mer att skylla på.

Resan är kritisk. Dess innan har han köpt sig tid; att LW ska vara foglig och ligga lågt till efter sommaren.
Det nämns ett datum i förhör och det är 26 augusti. Det nämns att hon inte ska logga bla Nordsjön innan dess likaväl (som hon även nämner mordkvällen).
Se citat längst ner.

Betänketiden går ut strax efter detta, den 19 februari slängde hon pappret på bordet, och han "vill inte göra H ledsen" vilket nog snarare rör att han vill bida tiden och se om brist-på-tillit-Hanna kan ändra sig...
Att inte göra H ledsen är nog vad han kör mot LW, på samma sätt som HD kör samma sak ang JS.
Versionen de båda kör mot sina parallellpartners. Det är intriger utan dess like från båda men i grunden berör det att kärnfamiljspakten ska återförenas. De håller eg varandra på halster.
HD medvetet och SD är en inkompetent pajas i frågan både ang sociala koder och att läsa av folk samt emotionellt tappad.

HD vet betydligt mer än han begriper och LW är ett stort hot i hans värld.

LW är i sin tur förbannad och hon pressar SD men hon har ingen aning om hur farlig situationen är.
Så ja, hon har påbörjat en resa bort från SD men hon är likaväl bitter över förlorade år i skuggan. Hon har fått anpassa sig, vänta, acceptera, foga sig, lyda, bete sig ditten och datten officiellt.
Regler som egentligen utgår från HD (gränssättning) och via SD som styrt henne med falska löften.
Löften hon inser inte kommer uppfyllas, löften som dock en gång i tiden var på väg att uppfyllas men då reste sig HD varje gång.
För hon slogs om samma karl.

När SD går mot HD tycker hon väl att hon inte har nån anledning att stå på stand-by längre och dansa efter deras pipa.
SD är som sagt extremt stressad att LW ska lägga korten på bordet relaterat till HD.

T: Ja tidigast. .. så det var liksom en förhandling .. som slutade augusti.
FLJ: Mm.
SD: Jag tror till och med vi hade ett visst datum i augusti.
FL 1: Jasså? Vad var det för datum då?
SD: Jag har ett svagt minne av 26 augusti.
FL 1: Ja .. mm vad är det för dag?
SD: Ingen jävla aning.
FL 1: Nej varför blev det ( skrattar till)
SD: Det var .. det var nog typ .. ett halvår från nånting eller två månader från nått .. jag vet inte
det..
FL I: Jaha det var nånting som hade betydelse mellan er två eller?
SD: Nej det tror jag absolut inte det var .. ah .. om tre månader .. in .. ingen aning.
FLJ: Ja.
SD: Men jag tror det var 26:e ..
FL I: Hade ni några planer att ni skulle göra nånting där? Som ni hade planerat nått ihop?
SD: Nej. men vi gjorde ju saker ihop.
FLJ: Mm . .ja .. det vet jag.
SD: Mm .. och så .. berätta vi inte det för folk .. så vi loggade inte burkar på nätet och sådär så
ingen skulle liksom se att vi var ute och ..
FL 1: Varför gjorde ni inte det för?
SD: Därför att jag var intresserad av att det inte kom ut att vi hade kontakt med varandra ..
för jag ville inte göra Hanna ledsen."
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 15:13.
Citera
2021-04-04, 15:05
Medlem
Citat:
Att någon blir mördad gör dem inte automatiskt till en underbar, perfekt människa. Som inte får ifrågasättas .

Jag försöker hitta motiv och alternativa GMs ifall SD blir friad i HR. Om hon betedde sig på samma sätt som mot SD mot andra människor, med krav och hot, så kan det finnas fler med motiv. Som gått under radarn eftersom allt ljus varit på SD.

Kanske någon som lämnat ett 14 cm långt hårstrå efter sig. Hur SD ska kunna bli dömd, utan att det är utrett vems hårstrå det är, förstår jag inte. Om SD och LW hade sex på fredagen så borde väl hårstrået sköljts ut?
Eftersom det fanns sperma efter honom i LWs trosor så antar jag att de inte använde kondom. Hur vågade de? Var de inte rädda för sjukdomar?

Problemet är väl att du befinner dig på ruta ett och arbetar med tunnelseende mot att fria SD. Det hade kanske fungerar innan FUP fanns men nu är allt för många i tråden ganska väl insatta i fallet. Jag har tidigare föreslagit att du också borde läsa den och inte enbart klippa in osammanhängande texter som du sedan bombarderar tråden med.

Utredningen och kartläggning runt LW har varit omfattande och noggrann. Allt finns inte med i FUP. Ska du presentera en alternativ teori på ett seriöst sätt så får du komma med lite mer än tiosekundersanalyser och förhoppningar som du endast kastade in i tråden. Hade ditt polska spår tex också lånat domkraft utav SD:s boss?

Att alla skulle höja LW till skyarna här inne är bara dravel. Tvärtom tycker nog många att hon kunde handlar på ett bättre sätt. Men ingen verkar tycka att hon förtjänade att bli mördad. Så din offerkofta ihop med gripande utav halmstrån blir en ganska ointressant utstyrsel. Vidare så är det rätt uppenbart att du i första hand vill älta, ta upp och gång på gång upprepa misstag och mindre smickrande handlingar som LW gjort. Därför blir dina inlägg ofta ignorerade och ej lästa.
Citera
2021-04-04, 15:09
Medlem
Citat:
Smygfotograferingen skedde hösten -16. Innan HD avslöjat dem. Då gällde LWs hot att berätta för HD om deras relation för att tvinga fram en skilsmässa.

Efter HDs avslöjande så gällde LWs hot att han inte fick dumpa henne. Då skulle hon berätta ännu mer för HD så att hon skulle ta ut skilsmässa och också "gå vidare med polisanmälan". Vilket var en lögn. Hon försökte gå vidare med polisanmälan men ÅK hade lagt ner undersökningen och det hjälpte inte att LW överklagade det.

Fast du svarar ju inte på frågan.
Oavsett om det gällde hösten 17 så kvarstår ju faktum att han fortsatte träffa LW frivilligt.
Även efter det att HD fått veta och förlåtit honom.
Hur förklarar du att han inte i det läget var öppen för HD om det nu var så att LW var den enda som sökte kontakt för sex, småprat via olika kanaler samt andra aktiviteter? Vad hindrade honom att säga ”H jag vet inte vad jag ska göra, L söker kontakt och försöker tvinga mig till sex. Annars ska hon berätta X. Så jag vill lägga alla kort på bordet för dig nu”
Citera
2021-04-04, 15:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det finns en dom beslutad hos förvaltningsrätten i Karlstad angående ÖK:s miss med offentlig upphandling, men det har inte med mordet på Len* att göra.
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebrokompaniet-far-bota-for-otillaten-upphandling

Som sagt många gånger tidigare tror jag inte hot om avslöjande av otroheten ensamt ligger till grund för mordet. I arbetet med THOS GT blev LW utfryst av SD, HD och JG. Det grävde nog djupa sår i henne och särskilt som hon slitit med att hjälpa SD ro projektet i hamn när HD var sjukskriven. Plötsligt reste sig HD och tog äran för LW:s arbete vid Release nr 2.

De här s k vuxna människorna betedde sig som omogna rovdjur i sin iver att jaga coins och statistik i touren. Cacher blev förstörda och fuskloggningar av de ansvariga är inte fair play. Det mest magstarka är HD:s tilltag att logga tillbaka de borttagna fuskcacherna efter mordet för att svitstatistiken inte skulle vara bruten touren avslutades. Hemskt!
Citat:
och särskilt som hon slitit med att hjälpa SD ro projektet i hamn när HD var sjukskriven. Plötsligt reste sig HD och tog äran för LW:s arbete vid Release nr 2.

LW var väl också sjukskriven då? När hon hjälpte SD?

Citat:
De här s k vuxna människorna betedde sig som omogna rovdjur i sin iver att jaga coins och statistik i touren.

Jag antar att du räknar in LW bland de s k vuxna människorna?
Citera
2021-04-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det fetade gör att ser jag ännu större orsak att gräva vidare.
Det borde finnas en dom om skadeståndet eller kan det vara ett sådant fall där de delvis erkänner och bara får ett föreläggande.
(det förfarandet som används för att torskar ska klara sig undan åtal ibland)
Har de dömts till skadestånd måste domen eller föreläggandet finnas dokumenterat.
Vilka var de ansvariga i ÖrebroKompaniet?

Att inte göra offentliga upphandlingar brukar ofta bero på att man anlitar kompisar istället.
Att arrangörerna av geotouren inte fick något arvode betyder inte mycket.
De kan ha (måste ha) fått en projektsumma för att täcka sina utgifter.
Knappast var det så att de lämnade in räkningar och fick betalt på något slags "löpande faktura".

Hur många projekt inom projektet "The Heart of Sweden" var det som fick dela på de 13,9 miljonerna?
Det skulle i alla fall kunna ge en liten idé om hur mycket varje projekt fick.

Kanske kände Lena till de här oegentligheterna och att det var detta som utgjorde det omtalade hotet mot SD? Det skulle tillintetgöra hans anseende i geo kretsar. Plus då en del geofusk av honom och HD. Skulle inte förvåna mig det minsta om det var motivet eller delmotivet. Bara tanken på att döda för nåt sånt är absurd.

Undrar vad annat som Lena kunde hota SD med. Smoky skriver mycket om att Lena hotade SD. Men med vad? Den pågående otroheten kände ju HD redan till, så det måste alltså vara något annat.

Mycket intressant.
Citera
2021-04-04, 15:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Kolla in bild nr 19 från SDs garage. Bredvid skrivbordet, bakom stavarna, ser det ut som ett metallskaft med rött handtag? Kolla noga
Tror inte det är sammac borrmaskin, Lenas ser mer grön ut, Stefans är blå

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Borrmaskinen på Len*s bord kan vara en av alla presenter från SD. Min point är mer att SD har med sig något verktyg för att hjälpa henne den kommande cachen HSH, lämna present till Ar*n och kanske lite snabbsex.

Bild 19 har två borrmaskiner och ingen av dem ser ut som den på Len*s bord, men VAD ligger under spermahandduken? Till höger ser det ut att sticka ut ett svart gummiskaft och på andra sidan sticker det ut något böjt rött cylinderformat rör?. Finns det fler och bättre bilder på föremålet under handduken?

Föremålet du ser bakom stavarna ser ut att vara ett grått cylinderformat smalt rör.

Föremålet bakom stavarna påminner om en pumpvev (modell i helt utfällt skick) till domkraft, typ rallardomkraft eller liknande, lutad mot väggen med den runda delen nedåt.

Jämför formen med exempelvis denna (titta på båda produktbilderna):

https://prcsweden.com/shop/sparverktyg-lyftredskap/sparverktyg/sparverktyg-pumpvev-till-domkraft/
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-04-04 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in