Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Lena Wesström
Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa? Jag har ju handlat på
frimodigt. Skulle inte gjort det om jag vetat. Ska jag sålla bland kvittona? Varför kan det inte tas från
annan post? Ni behöver väl inte vara ädla?
21 maj 2017 19:03
"Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa?"
Len* var inte ensam om att vilja höra om ekonomin från touren. Trots att hon fick ta hand om HD:s uppgifter, kommunicera cachare via tour-mailen (innan HD tog bort hennes inlogg/ändrade lösenord) och bidrog med ett stort antal cacher så fick varken hon eller andra insyn i ekonomin som borde funnit på ett separat konto och inte ha blandats med paret D-sons egna kassa.
Varför var Stef*n så hemlig om det ekonomiska kring touren? Kan det ha varit så att D-sons "lånat" pengar till privata kostnader?
Det fanns cachare som bidragit till tourens runt 90-tal cacher som inte ens visste att de kunde begära ersättning för utlägg.
LW skötte HD:s uppgifter och gjorde det väldigt bra enligt vittnet JBE som arbetade med touren för Region Örebro. När HD vaknade från sin dvala efter hon avslöjat otroheten blev LW helt utestängd från den inre kretsen. HD tog över och allt blev (enligt källor) till det sämre vad det gäller återkopplingar och information till deltagarna.
Flera vittnar om att SD/HD inte har redovisat det ekonomiska. Vid frågor om ekonomin kring touren på GC-facebooksida svarar Stef*n något liknande som "det vill du inte veta..."
Tystnaden i tråden kanske vittnar om att inga utom paret D-son vet hur det ligger till?
-----
Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192