2021-04-01, 17:07
Medlem
Mer.info.007s avatar
Tydligen är det bara desperata personer som hör av sig till EA
Citera
2021-04-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo, visst är det delvis så. En advokat som är säker på sin klients skuld gör kanske inte alltid det bästa jobbet dock.

Nu har vi ju inte FUP så det är svårt att säga just gällande EA-fallet.

Clea Sangborn hade dock gjort bäst i att hålla truten i media, särskilt när utredningen och åtal blev nedlagt.

Det kan lätt bli så att man ser dum ut annars.

Ur din och många andras synvinkel absolut, men utgångspunkten för ombudets agerande är ju inte bara ren PR utan har mer att göra med ombudets relation till klienten och klientens önskemål. Man kan lätt föreställa sig att det var ett naturligt handlingssätt, om exempelvis klienten uppgav sig vara ifrågasatt, utsatt för hot m.m.
Citera
2021-04-01, 17:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Hur du gör med dina telefoner är ju fullständigt irrelevant.
Det är väl inte helt irrelevant???

Jag, som exempel, har haft mobiltelefoner sen januari 1995. Otaliga modeller och märken, gissar på 5 Samsung, 5-10 Nokia, några Motorola och kanske 5 övriga. Har aldrig behövt fabriksåterställa.

(Däremot 2012 när jag hade en tidig superplatta som kanske lanserats lite för tidigt, den fick jag fabriksåterställa. Men förmodligen av helt andra anledningar än EA.)
Citera
2021-04-01, 17:24
Medlem
Inte första gången han gör bort sig. Kolla valfri video med honom och känn pinsamheten i rummet.
Möjligt att han kanske inte brutalt våldtagit någon. Men efterspelet visar ju vilken nolla han är
Men har gör ju bort sig gång på gång på gång..
Citera
2021-04-01, 17:30
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Ur din och många andras synvinkel absolut, men utgångspunkten för ombudets agerande är ju inte bara ren PR utan har mer att göra med ombudets relation till klienten och klientens önskemål. Man kan lätt föreställa sig att det var ett naturligt handlingssätt, om exempelvis klienten uppgav sig vara ifrågasatt, utsatt för hot m.m.

Jo jo, absolut. Jag begriper givetvis Clea Sangborns utgångsläge även efteråt. Det blir dock lite magstarkt i just det här fallet, med just den klienten (EA) att uttala sig så starkt i media, när utredning och åtal är nedlagt.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-01 kl. 17:41.
Citera
2021-04-01, 17:59
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nej

Udda.

Någon som har tingsrättens dom gällande DU?

Jag förmodar givetvis att amatoll snackar skit som vanligt. EA har sannolikt fått 100-200k utbetalt i samband med att DU blev dömd och satt fängslad i 9 månader.
Citera
2021-04-01, 18:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Inte första gången han gör bort sig. Kolla valfri video med honom och känn pinsamheten i rummet.
Möjligt att han kanske inte brutalt våldtagit någon. Men efterspelet visar ju vilken nolla han är
Men har gör ju bort sig gång på gång på gång..
Berätta lite om Lambertz' grodor för oss oinvigda!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-04-01 kl. 18:07.
Citera
2021-04-01, 18:02
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Udda.

Jag förmodar givetvis att amatoll snackar skit som vanligt. EA har sannolikt fått 100-200k utbetalt i samband med att DU blev dömd och satt fängslad i 9 månader.

Om han inte betalade själv utan brottsoffermyndigheten så krävs väl lagakraftvunnen dom på skadestånd för utbetalning?
Citera
2021-04-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Om han inte betalade själv utan brottsoffermyndigheten så krävs väl lagakraftvunnen dom på skadestånd för utbetalning?

Domen överklagades och DU friades i hovrätten
Citera
2021-04-01, 18:08
Medlem
Citat:
Udda.

Se första post i följande tråd:
(FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April

Edit: Tingrättens dom överklagades och underkändes av Hovrätten.
För att skadestånd skall utbetalas så måste domen nå laga kraft, vilket den inte gjorde

Källa: https://lawline.se/answers/vad-hander-med-skadestandet-nar-en-dom-overklagas
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-01 kl. 18:17.
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft

Ja, men jag skriver ju att pengarna utbetaldes. Sen att EA redan är kraftigt skuldsatt och verkar ge fan i det är en annan sak.

Citat:

Ja, efter 9 månader som dömd. Dvs. EA har garanterat fått pengar in på kontot under den tiden. Sannolikt omgående då domen i tingsrätten föll, möjligtvis tidigare.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Ja, och innan laga kraft betalas väl inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in