2021-04-03, 03:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns inget som tyder på strid vare sig i hemmet eller på brottsplatsen.

Inga tecken som visar på våldtäkt.

På kroppen syns tydliga tecken att hon plötsligt blivit överfallen, avvärjningsskador på fingrar med flera frakturer.

Allt våld har skett inom ett begränsat område (3x3 m) där det mesta av blodstänken syns på en låg höjd, vilket indikerar att Lena varit på knä eller legat ner under våldet.

Det finns ingen sperma i vare sig slida, trosor eller i munhåla. Kläderna satt på intakt. Trosor på.

Tror inte alls att det är en våldtäkt det handlar om.

Så vems är hårstrået? Varför är det inte inttessant att utreda när det inte är SDs?
Citera
2021-04-03, 03:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Får jag använda en poker term här så gick han "All in" där bakom planket och han var nog ganska tömd på krafter efter mordet både kroppsligt och psykiskt och det är nog mycket möjligt att han fick en ofrivillig utlösning där direkt efter mordet. Och med facit på hand så hade SD en satans tur timmarna och dagarna efter mordet, en tur som få mördare är förunnat.

Spermafläcken kan ha kommit dit vid ett annat tillfälle.
Citera
2021-04-03, 03:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HR skall besöka området för att just se hur korta avstånd det är mellan de inblandade parternas bostäder. Och BP. Sker allt oftare nu med att rätten gör platsbesök, vilket jag tror är bra.

Det är ändå inte logiskt att HD skulle ha sprungit till SDs garage och hämtat handtaget och sedan tillbaka. Vart? Hur skulle hon kunna veta vart de tagit vägen?
Citera
2021-04-03, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kom med nåt briljant själv.

Här är nåt som nån kan pyssla med om den vill och finns i närheten av Örebro på tal om nytt.

Nu är jag väldigt långt från Örebro men SD kan ha tre övervakningskameror vid en snabb titt.

En är en D-Link DCS-8000LH som heter DCS-8000LH-1683.
Den har MAC-adress b0:c5:54:55:16:83
Det är deras diskreta minsta modell:
https://www.bildtagg.se/bild/2kulfmqr9fwm5ny5rl1ng7b4

Produktinfo:
https://eu.dlink.com/se/sv/products/dcs-8000lh-mini-hd-wifi-camera

Sen kan det finns två enheter till som även de har MAC-adresser som har D-links prefix b0:c5:54.
De enheterna heter b0:c5:54:55:12:8a respektive b0:c5:54:55:8b.

Från akt 150 väninna TB angående SD:s evtl planer med kameror(han pratar även om att sätta upp kameraskyltar i Messenger):

"Stefan har varit lite kontaktsökande mot TB den senaste tiden, de har skrivit på
Messenger men nu har han frågat henne om hon har Telegram vilket hon inte har.
Stefan sa att han ville berätta något för henne och att han tyckte att hon skulle ladda ner den
appen.
TB frågade honom vad det var för typ av app, han svarade att där kunde man skriva
krypterat ti Il varandra och ingen kunde sedan läsa det.
Stefan sa att det var en app som de som var kriminella och ljusskygga använder.
TB reagerade på det som Stefan sa, hon tyckte att det lät obehagligt och hon tänkte inte
skaffa någon sådan krypterad app bara för att kunna berätta saker i det dolda. Hon är av
uppfattningen att om man vill skriva något till någon så måste man kunna göra detta på
vanligt vis.
Hon tror att Stefan gör detta nu efter att polisen har tittat i hans telefon.
Stefan sa till TB att han planerade att göra något som var lite lagom olagligt, han hade
planerat det i flera år men hade bestämt sig nu när hans familj blivit utsatt.

Det var detta han ville skriva om till henne på Telegram. Stefan sa även till henne att han inte skulle göra det förrän ärendet mot honom var avskrivet.
TB menar att Stefan är helt öve1tygad om att polisen inte har något på honom.
TB får en känsla av att det som Stefan har planerat är något som innebär en revansch för
att hans familj hängts ut på bl a Flashback.

/.../

Stefan har skrivit till TB att han ska göra något lagom olagligt när utredningen är nedlagd.
Han vill inte berätta vad om inte TB skaffade en krypterad app, vilket hon inte
vill göra. TB frågade Hanna senare vad Stefan menade. Hanna var inte säker men tror
det handlade om att Stefan ville sätta upp övervakningskameror hemma."

Kamera/kameror ser ut att ha varit upp sen senast våren 2020. Antagligen tidigare ändå.

Nu kontaktade jag åklagaren för ett tag sen när jag upptäckte att SD kan ha en eller flera kameror och tyckte de kunde kolla om nån kamera var riktad mot gatan.

Fick det mer eller mindre bekräftat sen i onsdags när jag läste förhör ang domkraftena att han gått utanför huset för att bli filmad i samband med domkraftfixet. Kamera ska finnas alltså.

Nu har de haft några dagar på sig att kolla så nu tänkte jag att om någon vill så finns denna möjlighet för någon som "vågar" sig på vad som kallas ”war driving”.

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.wigle.wigleandroid&hl=sv&gl=US

Så här ser det ut i appen:

https://www.bildtagg.se/bild/rhmyq87iu6qyjinqqmwyfgu

Funkar tyvärr bara på Android. Det är lagligt att "skanna" på detta sättet.

Dunka gärna ut resultatet på wigle.net om du har koll på allt som borde vara med eller skicka "rådatan" till mig genom skärmdumpar eller vad som helst så presenterar jag läget här och så ska vi hålla lite koll på honom.

Jag har redan kollat om det finns några kameror av modellen ovan som man kommer åt via nätet och det finns 9 st i Örebro men ingen åtkomst.

Tre st kopplade till Telenor.
Tre st kopplade till Telia.
Två st kopplade till A3.
En st kopplad till Tele2.
De har jag kollat MAC-adresser på. Ingen av SD:s såvitt jag kan verifiera nu. Nån sitter i nåt kök och nån sitter i nåt vardagsrum hos andra människor ser jag dock.

Så det vi behöver är en uppdatering av läget där på Betesvägen och om SD:s WIFI (SSID) heter comhem_E1C39D med MAC-adress e0:b9:e5:e1:c3:9d.

Kan vara värt att hålla utkik efter en Apple-enhet som har MAC-adress c8:69:cd:c1:d4:a9 också (den adressen råkade jag lämna till ÅH som adress till en kamera så det kan vara lite förvirrat hos mottagaren nu men skitsamma).

Kör hårt den som vill! Den här infon behöver vi för att kunna hålla lite koll på den här dåren framöver.

Pluspoäng till den som fotar en kamera på hans hus tycker jag.

Tillägg: Ta en runda förbi HD också så kanske Develi blir på lite bättre humör.

Inlägget inte mig mig men kommer att tänka på...

Vid något tillfälle (kommer inte ihåg när i tid) blev hans garageport sprejad med "mördare".

Var han intresserad av att sätta upp kameror innan så blev det nog än mer av intresse efter det tillfället!
Citera
2021-04-03, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket motsägs av skadebilden. Dessutom var det kolsvart ute vid den tiden. Skall ficklampa räckt som vapen? Varför finns Ingen ficklampa beslagtagen?

Är det klarlagt att det var kolsvart ute? Andra halvan av maj, en stund innan midnatt?
Citera
2021-04-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Vid något tillfälle (kommer inte ihåg när i tid) blev hans garageport sprejad med "mördare".

Var han intresserad av att sätta upp kameror innan så blev det nog än mer av intresse efter det tillfället!

Om det inte var SD själv som gjorde det. Fullt tänkbart för att få sympatier.
Citera
2021-04-03, 08:30
Medlem
Citat:

Inlägget var till alla då mottagaren ändå har ett svalt intresse för det jag skriver.

Det har du nog rätt i ang garagedörren där. Om det inte var tidigare ändå. Å ena sidan vettigt å andra sidan lite i hans natur där att montera nån billig ”inomhuskamera” ute.

Att han dessutom har någon dold kamera ut mot gatan känns som en lågoddsare.

Jag har påtalat det för ”myndigheterna” så om den är riktad ut mot gatan eller grannars tomt så bör han snällt rikta om kameran eller kamerorna.

Vi får hoppas nån nappar på att svänga förbi och skanna lite med appen Wigle (eller varför inte Bettercap om nån har koll) och dela med sig här.
Senast redigerad av Avel 2021-04-03 kl. 08:38.
Citera
2021-04-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om det inte var SD själv som gjorde det. Fullt tänkbart för att få sympatier.

Ja vem vet hur den "mannen" tänker!

Något i bakhuvudet säger att klottret fanns där när SD var på hemgång från häktet (kan vara fel).
Citera
2021-04-03, 08:50
Medlem
Citat:
Inlägget var till alla då mottagaren ändå har ett svalt intresse för det jag skriver.

Det har du nog rätt i ang garagedörren där. Om det inte var tidigare ändå. Å ena sidan vettigt å andra sidan lite i hans natur där att montera nån billig ”inomhuskamera” ute.

Att han dessutom har någon dold kamera ut mot gatan känns som en lågoddsare.

Jag har påtalat det för ”myndigheterna” så om den är riktad ut mot gatan eller grannars tomt så bör han snällt rikta om kameran eller kamerorna.

Vi får hoppas nån nappar på att svänga förbi och skanna lite med appen Wigle (eller varför inte Bettercap om nån har koll) och dela med sig här.

SD har nekat till hussyn nu om ett par veckor.
Kanske fått monterat ner synliga kameror utomhus nu när han vet att det kommer "främmande" på utsidan som har ögonen med sig.

Tillägg:
Ett uppdukat bord med nybakt/kaffe i termos kanske finns utomhus (alla välkomna att ta, förutom Åsa då).
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-03 kl. 08:53.
Citera
2021-04-03, 09:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja vem vet hur den "mannen" tänker!

Något i bakhuvudet säger att klottret fanns där när SD var på hemgång från häktet (kan vara fel).

Jag tror att det var efter den friande domen i TR.

Grannen J borde väl veta vem som skrev det?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-03 kl. 09:25.
Citera
2021-04-03, 09:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De var mycket hemlighetsfulla och ville inte säga varken bu eller bä.
När jag har med den typen av tjänstemän att göra och Inte får ett vettigt svar, då brukar jag fråga om namnet på deras chef.
Men här fungerade inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet inte om det är värt mera besvär. Det tillför knappast fallet någonting. Möjligtvis enbart de inblandades karaktärer...

Tillägg: ...om det inte var så att Lena kände till oegentligheter som skulle kunna göra revor i paret Ds tjusiga fasad...
Finns det inte någon som har kontakt med tidningen?
Det här skulle vara något för dem att gräva i.
Journalister brukar ha koll på offentlighetsprincipen och vet hur man överklagar felaktig sekretess.

Är det inte under minst fem år vanliga privatpersoner ska spara kontoutdrag och liknande, ifall skattemyndigheterna vill veta?
Företag ska spara räkenskaperna i minst 7 år.
Något liknande måste gälla kommuner och regioner.

Det skulle vara trevligt att få veta hur mycket pengar de fick.
Kanske var det inte så mycket och då behöver en inte fundera mer på det.
Citera
2021-04-03, 09:41
Medlem
Citat:
Det är LW:s väninna genom främst Geocachingen. Hon är socionom och pratade ibland med LW om den svåra situationen. Finns intressant tingsrättsförhör. De skulle ha fortsatt prata i Norge dit den här MÖS också skulle med.

Javisst ja.. Tack. Henne har jag hört på ljudband från TR. Mycket vaken och sympatisk person. Lockigt hår och glasögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in