2021-04-03, 01:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det måste vara fruktansvärt ansträngande att vara inuti din skalle alltså. Hur orkar du?
Jag orkar.
Om du tar en titt på ditt svar här och trådens topik, kan du plussa ihop logiken och se varför.
Jag kommer inte ge mig förrän pojkar och män har samma rättigheter och värde som flickor i det här landet.
Jag förstår att du stretar emot, för ingenstans i hela världen finns någon demografi som har lika mycket rättigheter och privilegier, men som helt saknar tillräknelighet och jag tror att det enda jag behöver få dig att förstå, är att du inte får det sämre av att också män blir fullvärdiga människor.
Citera
2021-04-03, 01:59
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja. Genom att ta ett blodprov, exempelvis. Enkätundersökningar är inget bra sätt att mäta testosteronnivåer på.
Underbart!
Du har precis gjort världens minsta hästsko!

Såhär skrev du i förra inlägget:
"Det är ingen studie kring testosteronhalter".

Ska vi vara överens om att frågan behöver ett antal definitioner för att kunna besvaras, eller så får vi acceptera att de flesta svarar på en flervariabelfråga, beroende på hur frågan är ställd?

Det kan du inte besvara via blodprov.
Citera
2021-04-03, 03:48
Bannlyst
Citat:
Blabla

Jag har läst dina inlägg och det är för mycket strunt. Du snackar om att svenska män går på bordeller, när hände det sist? Paula Roberto, men han är väl italienare? ( ; ) ) Jag tror att du kollat på för mycket hollywood-filmer ifrån degenererade L.A. Du säger att alla flashbackanvändare anti det- ja, vad det nu är du snackar om? Är du också det, som skrivit så mycket inlägg? Är det så?

Kvinnan är fri i Sverige och har alltid varit det. (relativt) Så länge Sverige varit Sverige, nu mer än någonsin. Då måste ni kunna hantera det. Då krävs det ansvar och att kunna tänka 500 år fram i tiden. Kvinnor har det svårare ja, men ändå mer fördelar ibland genom att dom rättstvister och att alla tycker synd om er och vill skydda en kvinna, även jag, med rätta. Dom här bittra psykopaterna som hatar er, som letar upp sånt här är ett fåtal, men högljudda som troll.

Jag tycker du verkar vettig, men välj dina strider. Män är inte din fiende. Män är den vita riddaren, kanske ibland med en åsna som springare, och väldigt tillmötesgående då. Jag hoppas verkligen inte att du går igång på ondska sötnos.

Glöm inte vilka som håller upp er, det är vita svenska män. Du kanske är ifrån Iran och vill återimportera det kalifat som du flydda ifrån? Stämmer det? Tänk längre. Om inte, så flytta dit istället.
Senast redigerad av erytmenus-o 2021-04-03 kl. 04:02.
Citera
2021-04-03, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Underbart!
Du har precis gjort världens minsta hästsko!

Såhär skrev du i förra inlägget:
"Det är ingen studie kring testosteronhalter".

Ska vi vara överens om att frågan behöver ett antal definitioner för att kunna besvaras, eller så får vi acceptera att de flesta svarar på en flervariabelfråga, beroende på hur frågan är ställd?

Det kan du inte besvara via blodprov.

Du kanske ska läsa vad det var jag svarade på innan du kommer med en massa snömos. TS hävdade att studier har bevisat att svenska män har lägst testosteronhalter i världen. Jag efterfrågade studierna och fick en länk till en enkätundersökning om kultur.
Citera
2021-04-03, 08:19
Medlem
Citat:
Jag orkar.
Om du tar en titt på ditt svar här och trådens topik, kan du plussa ihop logiken och se varför.
Jag kommer inte ge mig förrän pojkar och män har samma rättigheter och värde som flickor i det här landet.
Jag förstår att du stretar emot, för ingenstans i hela världen finns någon demografi som har lika mycket rättigheter och privilegier, men som helt saknar tillräknelighet och jag tror att det enda jag behöver få dig att förstå, är att du inte får det sämre av att också män blir fullvärdiga människor.

Vad är det för konkreta förändringar som måste ske för att du ska kunna känna dig som en fullvärdig människa?
Citera
2021-04-04, 04:48
Medlem
tedbundys avatar
Faktiskt inte tyvärr, under den tiden kyrkan utdelade straff var det en jäkla massa sjuka lagar min vän.

Dom flesta var riktade mot kvinnor och barn.

Så illa att det var dödstraff för barn om dom slog en förälder. Det var lag på aga dom vid speciella tillfällen.

https://www.historiesajten.se/handelser2.asp?id=27

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kvinnorna själva ligger inte bakom det i alla fall. Jag tror man måste se bortom 68-rörelsen, mot Frankfurtskolan sannolikt Sion Vises protokoll osv. Det går långt tillbaka.

Mycket snack där va?

Vad folk inte begriper är att de som har allt att förlora på utvecklingen är kvinnor. Män kan tex konvertera om nu det skulle bli ett krav och leva livets glada dagar. Nationalister och män som är emot nuvarande samhällsutveckling gör det eftersom vår kultur och våra traditioner och vårt sätt att se på rätt och fel, heder och moral är överlägsen andra kulturers.

Söndersparkade skrev Nürnberg-style.

Det är ju exakt det historien visar.
Senast redigerad av tedbundy 2021-04-04 kl. 04:51.
Citera
2021-04-04, 07:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag orkar.
Pojkar och män har samma rättigheter som flickor och kvinnor i detta land.
Citera
2021-04-04, 07:34
Medlem
Citat:

Verkligen? Inga undantag? Det har ju i alla tider funnits klass el könspecika lagar, du är för de som ger kvinnor specefika rättigheter, men inte män?
Senast redigerad av slö 2021-04-04 kl. 07:39.
Citera
2021-04-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Verkligen? Inga undantag? Det har ju i alla tider funnits klass el könspecika lagar, du är för de som ger kvinnor specefika rättigheter, men inte män?

Vilka undantag tänker du på, specifikt?
Citera
2021-04-04, 10:56
Medlem
Citat:
Vilka undantag tänker du på, specifikt?

fanns ju mängder historiskt, kvinnor saknade rösträtt, män som inte genomfört värnplikt saknade rösträtt. barnunder 18 är ju fortfarande utstängda.

Jag undrade bara om
Citat:

är SANT, eller bara en femenistsanning? (dvs en lögn)

Vill du bidra med dina 2 cent ? är det sant , idag, kan vi konstatera att det inte finns någon skillnad i rättigheter, mellan könen, det vore ju bra att utplåna dessa, i jämstäldhetens namn, eller iafall ta bort kön ur ekvationen, det är väll det som är jämstäldhet, och femenism är ju det , eller?

Kanke finns någon lag som exkluderar det ena könet?
Citera
2021-04-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
fanns ju mängder historiskt, kvinnor saknade rösträtt, män som inte genomfört värnplikt saknade rösträtt. barnunder 18 är ju fortfarande utstängda.

Jag undrade bara om

är SANT, eller bara en femenistsanning? (dvs en lögn)

Vill du bidra med dina 2 cent ? är det sant , idag, kan vi konstatera att det inte finns någon skillnad i rättigheter, mellan könen, det vore ju bra att utplåna dessa, i jämstäldhetens namn, eller iafall ta bort kön ur ekvationen, det är väll det som är jämstäldhet, och femenism är ju det , eller?

Kanke finns någon lag som exkluderar det ena könet?

Det kanske finns men jag kommer inte på någon just nu. Jag trodde det var en retorisk fråga från din sida.
Citera
2021-04-04, 11:17
Medlem
Citat:
Det kanske finns men jag kommer inte på någon just nu. Jag trodde det var en retorisk fråga från din sida.

Egentligen inte , mer bara att många spelar "fast and lose" med sina utfästelser, inte pga av att de är okunniga heller, tydligen, iochmed att de brukar agrumentera mot den objektiva verkligheten i 20 inlägg, för att avsluta med fula ord, grina? och försvinna från tråden i några dagar / veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in