2021-04-03, 20:53
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det betyder att han säger att han dödat henne men att det handlar om olycka, dråp eller självförsvar men inte mord.
Att man dödat någon är ju inte samma sak som att det handlar om ett planerat dödande eller att avsikten ens varit att döda.
Ah tack då fattar jag.

Men om han skulle gjort det av misstag skulle han ju kontaktat polisen direkt självmant men han försökte dölja hela grejen och dela hennes försvinnande på facebook.
Citera
2021-04-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ah tack då fattar jag.

Men om han skulle gjort det av misstag skulle han ju kontaktat polisen direkt självmant men han försökte dölja hela grejen och dela hennes försvinnande på facebook.
Det är inte säkert, han kan ju ha blivit rädd och därför inte vågat berätta vad som hänt.
Citera
2021-04-03, 21:01
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ah tack då fattar jag.

Jag håller med, så tycker man att en normalt fungerande person skulle agera. Som jag skrivit tidigare i tråden så fungerar många människor ibland ologiskt, speciellt när de kanske står där med en död människa framför sig och man vet att man själv har orsakat det hela. Har han sedan dessutom flyttat och/eller försökt gömma kroppen så blir det Brott mot griftefriden, vilket i sig är ett allvarligt brott.
Men vi kan än så länge bara spekulera i vad som verkligen hänt.
Citera
2021-04-03, 21:08
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det är inte säkert, han kan ju ha blivit rädd och därför inte vågat berätta vad som hänt.
Men han har ju dödat henne avsiktligt eller inte så gjorde han det och han bör ju straffas hårt för det. Eller ska man tycka synd om honom och ge honom lite behandling? Fattar inte.. Hade de suttit på en knarkbänk och överdoserat är det ju lugnt eller krockat med bilen men nu har han ju haft ett föremål för att döda henne med.. "Nej jag skulle bara hugga henne men inte mörda såklart" okej synd om killen vi släpper honom?

Hon hade ju inget vapen eller föremål för att hugga honom med så det med självförsvar går ju bort också.
Citera
2021-04-03, 21:09
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kan inte bekräfta det, nån i tråden citerade en som sägs vara anhörig om händelseförloppet. Kan inte hitta det inlägget nu dock.
I den här tråden finns så mycket dynga att om man skickade den till ett reningsverk så skulle det bli tvärstopp... "Min kompis hörde av sin morsa att hennes väninna sagt att det tydligen är....."

OnT: Det har ännu inte framkommit vad det misstänkta mordvapnet är, det som man alltså hittat vid dykningar i en damm/sjö/vattensamling (otydligt vad).
Citera
2021-04-03, 21:15
Medlem
Citat:
Men han har ju dödat henne avsiktligt eller inte så gjorde han det och han bör ju straffas hårt för det. Eller ska man tycka synd om honom och ge honom lite behandling? Fattar inte.. Hade de suttit på en knarkbänk och överdoserat är det ju lugnt eller krockat med bilen men nu har han ju haft ett föremål för att döda henne med.. "Nej jag skulle bara hugga henne men inte mörda såklart" okej synd om killen vi släpper honom?

Hon hade ju inget vapen eller föremål för att hugga honom med så det med självförsvar går ju bort också.
Det är klart att han ska straffas, med det är ju olika straff beroende på vad som hänt. Det kan ju också vara så att han är sjuk och ska låsas in på vård istället.
Citera
2021-04-03, 21:22
Medlem
Citat:
Nej, i en demokratisk rättsstat är man oskyldig tills motsatsen bevisats.

Klart ett erkännande väger tungt, men måste backas upp med bevis, och det ska inte vara några större problem ju.
Citera
2021-04-03, 21:24
Medlem
Citat:
Kan inte bekräfta det, nån i tråden citerade en som sägs vara anhörig om händelseförloppet. Kan inte hitta det inlägget nu dock.
Det är det här inlägget nedan du menar antagligen. Se spoilern. Det där med anhörig sägs dock inte men har spekulerats löst i tråden om det kan komma från någon i nära relation från början.

Man får ta det för vad det är så länge, alltså inget bekräftat. Bara att vänta tålmodigt på Fup t v.

Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Läste detta inlägget på sociala medier under dagen. Hur vida det är sant eller inte låter jag vara osagt, jag återberättar bara vad jag läst. Enligt personen som publicerat inlägget så är hen också nära vän till både misstänkt gärningsman och offret.

Detta ska alltså vara hela händelseförloppet enligt hen.
Citera
2021-04-03, 21:32
Medlem
tpariss avatar
Citat:

Var du där? Hur vet du huruvida någon av dom öht hade ett tillhygge? Räcker med att putta/slå någon och personen slår huvudet i asfalt eller annat hårt föremål för den ska få ett dödligt trauma.
Citera
2021-04-03, 21:42
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tparis
Var du där? Hur vet du huruvida någon av dom öht hade ett tillhygge? Räcker med att putta/slå någon och personen slår huvudet i asfalt eller annat hårt föremål för den ska få ett dödligt trauma.
Mordvapnet har dom ju hittat i sjön.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA2zER/aklagaren-medger-att-han-har-berovat-kvinnan-livet

Så du tror att han puttat henne på asfalten så hon dog sen slängde han asfalten i sjön?
Citera
2021-04-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Din slutledningsförmåga är riktigt omogen! Är du i tonåren, då är det ju inte så ovanligt, men är du äldre så är det kris i huvudet för din del! Jag kan inte låta bli att kommentera något jag tycker är riktigt, riktigt korkat, och det är när träspån, som du, skriver så urbota idiotiskt och kommenterar yttre utseenden på folk, det är bara för dumt det hela...men apropå utseenden på kvinnomördare...hört talas om Ted Bundy? Nähä, inte det! Han sågs som så snygg sååå av omgivningen, men inte fan var det att lita på!

Philip har precis gjort så att ännu en tjej inte får uppleva att växa upp, flytta hemifrån, springa ut från trappan i studentmössa, träffa den riktiga kärleken, kanske bilda familj och bli gammal. Inte heller får Elin skapa nya minnen, skratta och umgås med sin familj något mer. Elins familj kommer aldrig att få tillbaka sin flicka igen, pågrund av denna man.

Jag vet inte vad du tycker, men jag kan ändå tycka att kommentarer om Philips utseende är ganska light mot vad jag och många andra egentligen skulle vilja önska honom. Han är en jävla loser.
Citera
2021-04-03, 22:08
Medlem
https://dl9.volafile.org/get/ENN72bZNEUASw/68bb85a7d2df496b12a2bb7b5d83908e.mp4

Hyllningsfilm till BO om någon vill se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in