Citat:
Men känslan är viktig. Jimmie "jag vet inte" Åkesson ger ingen bra känsla, inget hopp inför framtiden och signalerar inget ledarskap. Visst, SD blixtrar till ibland och jag hatar inte SD. Det blir säkert marginellt bättre i vissa avseenden om de får inflytande, t.ex. hårdare straff för allvarliga brott. Blir folk verkligen defensiva? Det kan jag inte förstå. Offensiva däremot.
Skillnaden i perspektiv som syns i den här tråden och tråden om SD i opinionsundersökningar beror på en enda sak. Vissa personer, t.ex. jag, HenryBendix och CrispyKreem bryr sig om det här landet. Andra personer, som t.ex. du och RogerRoger bryr er om era känslor. Det är mycket varför ska jag, ..., jag, jag, jag, jag...
Låt oss ta en titt på persongallieriet i AfS. Kasselstrand, Ahl och han som lyckades med bedriften att bli utsparkad från till och med AfS... Hahne? Ingen rationell person kan lyckas intala sig att detta gäng skulle kunna åstadkomma mycket eller något alls, än mindre lyckats kravla ett parti över 0.5%.
Det var en hel del som gick på det förra gången (partiledningen trodde på det själva, så illa var det) och jag har väldigt svårt att tro att det ska ske igen. Vad ska Kasslern säga (från Finland) inför valet nästa år? Gapa om riksdagsinträde igen?
Om Kasslern faktiskt "lyckas" med att få ett mandat att landa hos Annie istället för Åkesson igen och Löfven sitter kvar med riksdagsmandat 175-174 då kommer Kasslern att stanna i Finland livet ut.
Skillnaden i perspektiv som syns i den här tråden och tråden om SD i opinionsundersökningar beror på en enda sak. Vissa personer, t.ex. jag, HenryBendix och CrispyKreem bryr sig om det här landet. Andra personer, som t.ex. du och RogerRoger bryr er om era känslor. Det är mycket varför ska jag, ..., jag, jag, jag, jag...
Låt oss ta en titt på persongallieriet i AfS. Kasselstrand, Ahl och han som lyckades med bedriften att bli utsparkad från till och med AfS... Hahne? Ingen rationell person kan lyckas intala sig att detta gäng skulle kunna åstadkomma mycket eller något alls, än mindre lyckats kravla ett parti över 0.5%.
Det var en hel del som gick på det förra gången (partiledningen trodde på det själva, så illa var det) och jag har väldigt svårt att tro att det ska ske igen. Vad ska Kasslern säga (från Finland) inför valet nästa år? Gapa om riksdagsinträde igen?
Om Kasslern faktiskt "lyckas" med att få ett mandat att landa hos Annie istället för Åkesson igen och Löfven sitter kvar med riksdagsmandat 175-174 då kommer Kasslern att stanna i Finland livet ut.
Men att det här landet blir sämre medför inte nödvändigtvis att folket blir sämre, kanske kan det rentav bidra till att ge lite ryggrad åt svenska folket, av ren överlevnadsinstinkt och nödvändighet. Det vore ju bra om det uppstår förr hellre än senare men under SD skulle folket ligga kvar i sin bekvämlighetszon och nästa katastrof fortsätta ligga och vänta runt hörnet.
Sedan finns en annan sammanhängande aspekt av det du kallar "jag, jag, jag", nämligen att SD för mig framstår som ett massparti som är strömlinjeformat och undertrycker eller motsätter sig åsiktsskillnader. Troligen faller väljarna in i samma led och till sist sitter vi där igen med en oreflekterande väljarbas som blint följer Partiets svängningar, sosse style. Jag betackar mig.