2021-03-30, 12:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Intressant att se skapandet av ett politiskt parti, en politisk rörelse som kontraproduktiv, speciellt när det fyller ett alldeles uppenbart tomrum i svenskt politiskt liv. Den där teorin är till för svartpillrade som är maniskt upptagna med att SD måste få en maktposition NU för annars är Sverige helt kört. Att inte rikta all sin kraft mot denna uppgift innebär då ett landsförräderi. Men jag har sagt det förut: vårt allra största problem ligger i vår mentalitet, inte i vår omgivning. Med rätt attityd kan man klara av vad som helst, men med fel attityd klarar man ingenting. Om man inte ser att SD erbjuder en verklig attitydförändring som kan smitta av sig på folket, då ser man ingen vits att rösta på dem, för då anser man att grundproblemen kommer att bestå även med dem. Det handlar om två olika perspektiv, du har ditt och det har du rätt till, men det blir väldigt märkligt när du kommer in här med närmast religiös iver och tror att du ska omvända folk för att du har sett sanningen.
Kunde verkligen inte sagt det bättre själv — allra minst detta (du har så rätt, så rätt):
Om man inte ser att SD erbjuder en verklig attitydförändring som kan smitta av sig på folket, då ser man ingen vits att rösta på dem, för då anser man att grundproblemen kommer att bestå även med dem.
För mig är det detta det hänger på. Varför ska man rösta på SD om SD är ett borgerligt parti och ingen visionär motkraft i svensk politik?

Dessutom klarar sig SD nog ett bra tag på sin kant, växer, frodas och blir säkert största parti på sikt. AfS raderas ut om ingen röstar på dem. Rösta på AfS senare? Jo, att ställa partiet på standby är helt rimligt.
Citera
2021-03-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Ni förstår uppenbarligen inte vad jag säger, så jag säger det igen. Man ska inte avstå från att rösta på sektpartier som AfS pga att de inte behövs (avseende MED som man inte heller ska rösta på så gäller även att MED inte behövs) utan för att vi först och främst måste säkra en M/KD/L-regering med SD som stödparti (givet att SD får genomslag för sin politik), innan vi kan rösta på AfS.

Att rösta på MED/AfS nu 2022 är att riskera en M/KD/L-regering med SD som stödparti. Detta borgerliga alternativ måste sedan få sätta sig så pass att SD till slut betraktas som ett av de borgerliga partierna. Denna utveckling kommer att ta två val skulle jag tro. Dvs 2026 kommer M/KD/L/SD att gå till val som den nya Alliansen, och (S) kommer aldrig mer att få makten om de inte vänder sig till SD.

I ett sådant läge är det dags för alternativ som liknar AfS. Tills dess gör ni klokt i att bygga en tankesmedja. Dvs lägg ner sektpartiet fram till 2030.

Röstnettot påverkas ju i två riktningar. Ett radikalare parti kan locka väljare om SD återfaller i liberala försyndelser som kvotflyktingfördubbling och nyliberala angrepp på sossarnas Folkhemssverige som "de verkliga rasisterna".

Med din spelteoretiska syn är det dåligt och det radikala partiet sviker fosterlandet. Men myntets andra sida är ju att det anpassliga, "smarta" SD också skrämmer bort väljare i andra riktningen. Marginalsossarna och -moderaterna är många fler än radikalerna och dessa såg uppenbarligen inget skäl att rösta på SD 2018, eftersom det innebar en röst på Kristersson istället för Lövfen. Moderaten fortsatte vara moderat, sossen sosse.

Det triangulerande, "röstmaximerande" SD dribblade bollen i eget mål och den stora väljarförlusten gick inte till AfS utan till M och S. "Löfven eller Kristersson och en foglig Åkesson? Meh."

Om SD höjer tonläget mot M i frågor som återvandring och etniskt hat mot svenskar, lockas samtidigt S-väljare.
Citera
2021-03-30, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Röstnettot påverkas ju i två riktningar. Ett radikalare parti kan locka väljare om SD återfaller i liberala försyndelser som kvotflyktingfördubbling och nyliberala angrepp på sossarnas Folkhemssverige som "de verkliga rasisterna".

Med din spelteoretiska syn är det dåligt och det radikala partiet sviker fosterlandet. Men myntets andra sida är ju att det anpassliga, "smarta" SD också skrämmer bort väljare i andra riktningen. Marginalsossarna och -moderaterna är många fler än radikalerna och dessa såg uppenbarligen inget skäl att rösta på SD 2018, eftersom det innebar en röst på Kristersson istället för Lövfen. Moderaten fortsatte vara moderat, sossen sosse.

Det triangulerande, "röstmaximerande" SD dribblade bollen i eget mål och den stora väljarförlusten gick inte till AfS utan till M och S. "Löfven eller Kristersson och en foglig Åkesson? Meh."

Om SD höjer tonläget mot M i frågor som återvandring och etniskt hat mot svenskar, lockas samtidigt S-väljare.

Jag har redogjort för hur verkligheten ser ut. Lämna sekten (AfS). Rösta SD. Försök inte tänka för det klarar ni inte av. Punkt slut.
Citera
2021-03-30, 16:54
Medlem
smoerreboms avatar
Det räcker att AFS har typ 10 000 väljare och syns mkt på internet. Då kan SD säga att det där är riktig populism och stoppar ni inte inflödet av somalier så kommer de där bara att växa.

I övrigt är det bara bortkastade röster som kommer att behövas för att M KD och SD ska få majoritet.

Deras idéer om återvandring är bara pipe dreams.
Citera
2021-03-30, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det räcker att AFS har typ 10 000 väljare och syns mkt på internet. Då kan SD säga att det där är riktig populism och stoppar ni inte inflödet av somalier så kommer de där bara att växa.

I övrigt är det bara bortkastade röster som kommer att behövas för att M KD och SD ska få majoritet.

Deras idéer om återvandring är bara pipe dreams.

En återvandring kommer det att bli vad tiden lider. Men den kommer att implementeras av svenskar och nysvenskar gemensamt och inte av den kontraproduktiva lilla nynazistiska sekten AfS.
Citera
2021-03-30, 18:56
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
En återvandring kommer det att bli vad tiden lider. Men den kommer att implementeras av svenskar och nysvenskar gemensamt och inte av den kontraproduktiva lilla nynazistiska sekten AfS.
Deras idéer stod det, alltså att man omprövar alla medborgarskap utifrån deras pragmatiska kriterier, aint gonna happen!

Kan inte säga att jag blir klokare av det du skriver, vad menar du konkret? Walla au skippar det där med garantipension till släkten, vi drar tbx till shitholistan om vi får 50k per skalle?
Citera
2021-03-30, 19:18
Avslutad
Citat:
Deras idéer stod det, alltså att man omprövar alla medborgarskap utifrån deras pragmatiska kriterier, aint gonna happen!

Kan inte säga att jag blir klokare av det du skriver, vad menar du konkret? Walla au skippar det där med garantipension till släkten, vi drar tbx till shitholistan om vi får 50k per skalle?

Har egentligen ingen lust att prata med någon som uttrycker sig så rännstensaktigt som du, men.

För det första så har du ingen som helst jävla aning om vad som kommer att hända eller inte. Europa har aldrig varit så svagt som det är idag, Europa är inte sig själv, och när Europa återigen hittar sig själv så kommer Europa att kasta ut en hel del av det klientel som exploaterat Europas tillfälliga svaghet. Frivillighet kommer inte att vara en faktor. (Detta kommer dock inte att ha ett dugg med AfS att göra.)

Fattar du inte nu heller så håll det för dig själv, jag är inte intresserad.
Citera
2021-03-30, 22:12
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Har egentligen ingen lust att prata med någon som uttrycker sig så rännstensaktigt som du, men.

För det första så har du ingen som helst jävla aning om vad som kommer att hända eller inte. Europa har aldrig varit så svagt som det är idag, Europa är inte sig själv, och när Europa återigen hittar sig själv så kommer Europa att kasta ut en hel del av det klientel som exploaterat Europas tillfälliga svaghet. Frivillighet kommer inte att vara en faktor. (Detta kommer dock inte att ha ett dugg med AfS att göra.)

Fattar du inte nu heller så håll det för dig själv, jag är inte intresserad.
ja nu fattar jag mer vad det är du har tänkt dig. Det du verkar ha tänkt dig lär inte inte starta i Sverige utan det är nog i andra länder i så fall

jag uttryckte mig sådär utifrån våra gästers perspektiv, sen var det mobilen som sabbade stavningen oxå.
Citera
2021-03-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Alltför många SD:are påminner inte så lite om sossar. Så är det ju. "Alla ska med", och nåde den som försöker nyansera bilden av SD som det stora hoppet. Då blir de defensiva och anklagande. Det kan ha något att göra med att vissa av dem inser att AfS gör rätt i ett längre perspektiv som accentuerar den etnonationalistiska profilen snarare än tonar ned eller tom. döljer den. I detta ligger AfS steget före. Väljarna lär tids nog bli varse att det inte räcker med stram migrationspolitik, utan att det också behövs ett parti som tar ställning specifikt för svenskar i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kunde verkligen inte sagt det bättre själv — allra minst detta (du har så rätt, så rätt):
Om man inte ser att SD erbjuder en verklig attitydförändring som kan smitta av sig på folket, då ser man ingen vits att rösta på dem, för då anser man att grundproblemen kommer att bestå även med dem.
För mig är det detta det hänger på. Varför ska man rösta på SD om SD är ett borgerligt parti och ingen visionär motkraft i svensk politik?

Dessutom klarar sig SD nog ett bra tag på sin kant, växer, frodas och blir säkert största parti på sikt. AfS raderas ut om ingen röstar på dem. Rösta på AfS senare? Jo, att ställa partiet på standby är helt rimligt.

Blir folk verkligen defensiva? Det kan jag inte förstå. Offensiva däremot.

Skillnaden i perspektiv som syns i den här tråden och tråden om SD i opinionsundersökningar beror på en enda sak. Vissa personer, t.ex. jag, HenryBendix och CrispyKreem bryr sig om det här landet. Andra personer, som t.ex. du och RogerRoger bryr er om era känslor. Det är mycket varför ska jag, ..., jag, jag, jag, jag...

Låt oss ta en titt på persongallieriet i AfS. Kasselstrand, Ahl och han som lyckades med bedriften att bli utsparkad från till och med AfS... Hahne? Ingen rationell person kan lyckas intala sig att detta gäng skulle kunna åstadkomma mycket eller något alls, än mindre lyckats kravla ett parti över 0.5%.

Det var en hel del som gick på det förra gången (partiledningen trodde på det själva, så illa var det) och jag har väldigt svårt att tro att det ska ske igen. Vad ska Kasslern säga (från Finland) inför valet nästa år? Gapa om riksdagsinträde igen?

Om Kasslern faktiskt "lyckas" med att få ett mandat att landa hos Annie istället för Åkesson igen och Löfven sitter kvar med riksdagsmandat 175-174 då kommer Kasslern att stanna i Finland livet ut.
Senast redigerad av experten10 2021-03-30 kl. 22:35.
Citera
2021-03-30, 22:33
Avslutad
Citat:
ja nu fattar jag mer vad det är du har tänkt dig. Det du verkar ha tänkt dig lär inte inte starta i Sverige utan det är nog i andra länder i så fall

jag uttryckte mig sådär utifrån våra gästers perspektiv, sen var det mobilen som sabbade stavningen oxå.

Det har du rätt i. Det är också något som sektpartiet AfS inte fattat. Swexit innebär mer massinvandring till Sverige, inte mindre. Räddningen måste naturligtvis komma utifrån, och då närmare bestämt från Europa. Måste vi däremot fly pga ohållbart läge så är det också bra att vara EU-medlem så man inte blir utkörd från t ex Spanien som britterna nu blir.

Britter som flyttat till Spanien och som röstade för Brexit blir nu utkörda ur sitt pensionärsparadis. Mindre smart kan man säga, om man vill vara snäll.
Citera
2021-03-30, 23:02
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Låt oss ta en titt på persongallieriet i AfS. Kasselstrand, Ahl och han som lyckades med bedriften att bli utsparkad från till och med AfS... Hahne? Ingen rationell person kan lyckas intala sig att detta gäng skulle kunna åstadkomma mycket eller något alls, än mindre lyckats kravla ett parti över 0.5%.

Det var en hel del som gick på det förra gången (partiledningen trodde på det själva, så illa var det) och jag har väldigt svårt att tro att det ska ske igen. Vad ska Kasslern säga (från Finland) inför valet nästa år? Gapa om riksdagsinträde igen?

Det är väl tre stycken som blivit utkastade från AfS på grund av antisemitism?
Citera
2021-03-30, 23:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Blir folk verkligen defensiva? Det kan jag inte förstå. Offensiva däremot.

Skillnaden i perspektiv som syns i den här tråden och tråden om SD i opinionsundersökningar beror på en enda sak. Vissa personer, t.ex. jag, HenryBendix och CrispyKreem bryr sig om det här landet. Andra personer, som t.ex. du och RogerRoger bryr er om era känslor. Det är mycket varför ska jag, ..., jag, jag, jag, jag...

Om Kasslern faktiskt "lyckas" med att få ett mandat att landa hos Annie istället för Åkesson igen och Löfven sitter kvar med riksdagsmandat 175-174 då kommer Kasslern att stanna i Finland livet ut.
Jaså, är du sverigedemokrat, experten? Hur kommer sig att du inte röstar på M eller KD i stället? Får man tro Crispy är ju det ungefär samma sak.

Men OK. Du kan se på skillnaden mellan SD och AfS som du ser på skillnaden mellan SD och M eller KD. Vi har olika syn på vissa saker, helt enkelt. Sedan ska man inte sticka under stol med att det finns ett visst missnöje med SD inte minst sedan man bröt med gamla SDU. I mindre kretsar, förstås — SD-väljare i gemen bryr sig väl inte om sådant.

Det är nog ungefär lika vanligt att SD-sympatisörer är fientligt inställda till AfS som att AfS-sympatisörer är direkt fientliga till SD. Är det verkligen så långsökt att tro att många AfS-sympatisörer mest tycker att det inte är något direkt fel på SD, men att SD säljer ut sig lite och sätter den hägrande makten främst?

SD gör nytta i opposition. Det är ett parti som gjort för att fånga upp missnöjesröster. Man kan bidra till att förändra inställningen till SD:s kärnfrågor. Så det tjänar ingenting till att skuldbelägga AfS-väljare för någonting alls. SD bör även vara kapabelt att växa ytterligare helt och hållet för egen maskin.
Senast redigerad av Blot-Sven 2021-03-30 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in