2021-04-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Mannen är alltså inte dömd sedan tidigare för något brott?
lite märkligt, för han har ju langat sprit i flera år till minderåriga, tom visat upp spritkvitton från Tyskland på vad det kostade. Tror att polisen har en hel del att snoka igenom i hans dator, time will tell...
Citera
2021-04-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Var det verkligen så att Elin lämnade stället (honom) kl. 02.00 för att gå hem?

Jag vet att hon pratade med en kompis på natten efter 00.00, men var kommer uppgifterna ifrån att hon lämnade honom just den tiden?
Gick hon verkligen därifrån, och isf vad gjorde att hon kom tillbaka igen, eller var det bara en ”vilseledande manöver” från honom att hon gått därifrån?

Eller hade hon redan bragds om livet då?
Jag har för mig (dock inte säker) på att jag i media läst att flantratten själv berättade för offrets letande vänner att Elin skulle gått kl 02.
Citera
2021-04-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag har för mig (dock inte säker) på att jag i media läst att flantratten själv berättade för offrets letande vänner att Elin skulle gått kl 02.

Men hur kom det sig att hon blev efterlyst från början?
Citera
2021-04-03, 19:20
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Hon kom aldrig hem.
Citera
2021-04-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
lite märkligt, för han har ju langat sprit i flera år till minderåriga, tom visat upp spritkvitton från Tyskland på vad det kostade. Tror att polisen har en hel del att snoka igenom i hans dator, time will tell...
Dessutom var han inte den snällaste i skolan... men det är väl inget som samhället blir informerade om.
Citera
2021-04-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror inte det finns någon direkt koppling på det viset. Men om någon gör sig skyldig till ett grovt brott, och denne har en (misstänkt) politisk position så är det ofta så att det finns användare som försöker slå mynt. Misstänker någon att GM tillhör det vänstra spektrat (dvs. V/S/MP/C/L) så försöker några påtala det, och felaktigt göra en koppling. Även om GM är (misstänkt) sverigedemokrat så tenderar det att tas upp.

Mordet har förstås inte med SD eller att han enligt någon i tråden röstade SD. Man kan möjligen tänka sig att hans situation; lågutbildad, arbetslös (vad jag förstår), taskig ekonomi och avsaknad av framtidshopp bidrog till mordet, liksom det också kan bidra till att han skulle kunna rösta SD (SD är väldigt starka bland lågutbildade män). Men det innebär ju inte att det finns en direkt koppling mellan mordet och politisk hemvist.

Politisk hemvist har troligtvis inte ett skvatt med det här brottet att göra. Det räcker gott och väl med sjuklig svartsjuka. Den här eventuella svartsjukan kan mycket väl givit sig till känna genom det spel dom spelade, som var sanning eller konsekvens.

Kanske var det med hjälp av brödkniv som MGM avslutade Elins liv ?
Citera
2021-04-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon kom aldrig hem.

Det var dagen efter som hon anmäldes försvunnen alltså, så egentligen skulle hon kunnat bragts om livet direkt efter samtalet med väninnan på natten?.
Citera
2021-04-03, 19:29
Medlem
Citat:

Det kan jag tyvärr inte svara på.
Möjligen kan hon blivit efterlyst i samband med att hon inte kom till ett avtalat möte med kompisen.
Eftersom kompisen visste genom snapchat visste var hon var på natten, så kanske man begav sig dit och fick luddiga svar, alternativt fann blodspår. Varpå Polisen tillkallades ?

Tyvärr så vet jag just nu inte den exakta tiden för mötet.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-04-03 kl. 19:31.
Citera
2021-04-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Dessutom var han inte den snällaste i skolan... men det är väl inget som samhället blir informerade om.
lärarna, föräldrarna, alla de som hade med honom att göra borde reagerat innan allt gick överstyr. varför ska vi ha alla dessa sockontor, bup m.m när ingen ändå bryr sig? I första hand tycker jag att föräldrarna brustit i sitt ansvar när han var yngre.
Citera
2021-04-03, 19:47
Medlem
Citat:
Möjligen kan hon blivit efterlyst i samband med att hon inte kom till ett avtalat möte med kompisen.
Eftersom kompisen visste genom snapchat visste var hon var på natten, så kanske man begav sig dit och fick luddiga svar, alternativt fann blodspår. Varpå Polisen tillkallades ?

Jag har för mig att de skulle mötas kl. 13.00 dagen därpå, och att väninnan väntade flera timmar på platsen, samtidigt som hon försökte få tag på Elin. Inte förrän senare på kvällen visade hennes pappa henne att Elin var försvunnen.
Bodde Elin med sina föräldrar eller ensam?
Citera
2021-04-03, 19:50
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
Kan ha varit en olycka.

Visst är det en möjlighet, men att ha ihjäl någon av en olycka är ganska svårt. Möjligen att han skulle imponera med att visa något häftigt MMA-stryptag som gick överstyr eller liknande. Det logiska efter en sådan olycka är ju dock att ringa efter hjälp och i panik börja med återupplivningsförsök.
Senast redigerad av Oldberry 2021-04-03 kl. 19:52.
Citera
2021-04-03, 20:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Detta triggade förmodligen en misstanke:
Citat:
– Jag ringde sex gånger. De första 4–5 samtalen gick fram men sedan gick telefonsvararen igång direkt. Det var som om någon stängt av telefonen.

Hennes kompis ringde efter att hon inte dök upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in