Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Du kanske ska fundera lite på att följa din egen uppmaning.
Det var du som rättfärdigade den här trådens snaskande i MÄ:s liv genom att jämföra med vad svenska domstolar gör i brottmål, Det är naturligtvis en struntsak i sammanhanget om man använder personundersökning eller personutredning som term . Det tror jag att du också förstår. Jag kan bara konstatera att du inte vill kännas vid att trådens snaskande är så långt i från någor som svenska domstolar ställer sig bakom. Alla fakta man kan hitta om en person måste inte postas här.
Du förstod kanske inte att min jämförelse mellan "snaskandet" här på Flashback och vad som sker i svenska domstolar naturligtvis var mitt sätt att spetsa till det hela?
Inte det, nej? Då vet vi.
En handen på hjärtat-fråga till dig:
Kan du öppet berätta om vilka bevekelsegrunder du har för att med alla medel försöka flytta fokus från frågan om EA:s brottslighet till pseudofrågor likn din utläggning om personutredning i domstolar?
Trådens fokus har pga lyckliga(?) omständigheter flyttats från GL:s
misstänkta brottslighet till EA:s
dokumenterade brottslighet. Det tycker jag är bra, särskilt som allt tyder på att GL är helt oskyldig, medan EA är en hemsk person.
Hennes hemskhet renderar henne uppmärksamhet. Jag ser inget skäl att stoppa granskningen av henne bara för att hon, enl uppgift, kan bedömas vara "skör".
Sköra människor är INTE likgiltiga för andras elände och lidande. Sköra människor låter INTE rättsväsendet gripa oskyldiga och få dem att sitta månadsvis i häkte, särskilt inte om "den sköra" till råga på allt är en blivande
jurist.
Det jag beskrivit ovan är mer kännetecknande för en
sadist.
Du har inget att säga om EA:s påstådda, lögnaktiga "däckande"?