2021-04-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det heter personutredning och är noga reglerad i lag SFS nr: 1992:289

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-1992289-om-sarskild-personutredning_sfs-1992-289

I förordningen står det följande:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när du jämför det offentliga snaskandet i den här tråden med en personutredning. Flera av dem som postar har enligt dem själva som syfte att förgöra MÄ. Helst döda henne.
Du måste verkligen ha maximal otur när du tänker.
Edit:

Tack för att du illustrerar min poäng 😊
Skoj, Sandkaka att du kunde hitta en felaktighet att slå ned på. Jag inte fullt så fylld av prestige som tråden sedan länge noterat att du är uppfylld av.
Du kanske inte är medveten om att just det ovan citerade är ännu ett exempel på din önskan om att få fokusförflytta tråden till mer ominerad mark? Tråden struntar givetvis helt i om jag skriver personundersökning eller personutredning,

Fast en sak som jag råkar veta att tråden saknar, det är dina svar på mina frågor om hur du ser på EA:s trovärdighet nu när det visat sig att hon ljugit om att vara "däckad" fast hon satt i halvtimmeslång konversation med sin väninna/medbrottsling.
Vid två tillfällen har jag frågat dig om bl a just det, senast igår.
Vore klädsamt om du kunde svara mig/tråden.
Det är väl inte för mycket begärt?

Citera
2021-04-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Det där är galet lite pengar. Säg att man har månadsinkomst på 200 000kr. Ersätts dessa åtminstone? Antar inte det.

Nästan så att man vill anmäla lagstiftaren och få den häktad för sakens skull. Skulle vara intressant och se om denna person/ dessa personer tycker det är rättvist att dels bli dömd av samhället och dels få spendera hela sommaren i en cell för 60000 kr.

Förlorad arbetsinkomst tillkommer.

https://lawline.se/answers/vad-far-jag-i-ersattning-om-jag-har-suttit-oskyldigt-haktad-i-77-dagar

Sen får du ju gratis frulle, alltid något.
Men du får inte betalt för att någon klippt din gräsmatta under tiden du satt. Grannarna ska ju se att du inte är hemma. Pinsamt.
Senast redigerad av john-oskar 2021-04-03 kl. 18:29.
Citera
2021-04-03, 18:56
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Skoj, Sandkaka att du kunde hitta en felaktighet att slå ned på. Jag inte fullt så fylld av prestige som tråden sedan länge noterat att du är uppfylld av.
Du kanske inte är medveten om att just det ovan citerade är ännu ett exempel på din önskan om att få fokusförflytta tråden till mer ominerad mark? Tråden struntar givetvis helt i om jag skriver personundersökning eller personutredning,
Haha 😊 Man kan inte annat än älska dig. Du svarar med en halmdocka. Lite tidigare i dag postade du en av dina förnumstiga uppmaningar. Denna gång om att vi måste välja våra ord med "yttersta omsorg" (sic!) så att vi inte hamnar på sandlådenivå.
QUOTE=Carinah78|75348444]Vill vara tydlig med att jag inte polemiserar, utan jag anser att i den här tråden bör vi vara väldigt försiktiga med att slå fast det som inte är belagt. Debatten är här stundtals på en sandlådenivå och om vi inte väljer våra ord med yttersta omsorg, finns risken att vi kan råka få en s k tillbaka-sandkaka.
Du kanske ska fundera lite på att följa din egen uppmaning.
Citat:
Det tycker även svenska domstolar.
Det är bl a därför det innan rättegång utförs en personundersökning.
Man skulle kunna säga att det är vad en del av postarna i denna tråd på Flashback ägnar sig åt. Dessutom alldeles oavlönade, allt för att få maximalt med fakta på bordet.
Det var du som rättfärdigade den här trådens snaskande i MÄ:s liv genom att jämföra med vad svenska domstolar gör i brottmål, Det är naturligtvis en struntsak i sammanhanget om man använder personundersökning eller personutredning som term . Det tror jag att du också förstår. Jag kan bara konstatera att du inte vill kännas vid att trådens snaskande är så långt i från någor som svenska domstolar ställer sig bakom. Alla fakta man kan hitta om en person måste inte postas här.
Citat:
Fast en sak som jag råkar veta att tråden saknar, det är dina svar på mina frågor om hur du ser på EA:s trovärdighet nu när det visat sig att hon ljugit om att vara "däckad" fast hon satt i halvtimmeslång konversation med sin väninna/medbrottsling.
Vid två tillfällen har jag frågat dig om bl a just det, senast igår.
Vore klädsamt om du kunde svara mig/tråden.
Det är väl inte för mycket begärt?

Citera
2021-04-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Du kanske ska fundera lite på att följa din egen uppmaning.

Det var du som rättfärdigade den här trådens snaskande i MÄ:s liv genom att jämföra med vad svenska domstolar gör i brottmål, Det är naturligtvis en struntsak i sammanhanget om man använder personundersökning eller personutredning som term . Det tror jag att du också förstår. Jag kan bara konstatera att du inte vill kännas vid att trådens snaskande är så långt i från någor som svenska domstolar ställer sig bakom. Alla fakta man kan hitta om en person måste inte postas här.
Du förstod kanske inte att min jämförelse mellan "snaskandet" här på Flashback och vad som sker i svenska domstolar naturligtvis var mitt sätt att spetsa till det hela?
Inte det, nej? Då vet vi.

En handen på hjärtat-fråga till dig:
Kan du öppet berätta om vilka bevekelsegrunder du har för att med alla medel försöka flytta fokus från frågan om EA:s brottslighet till pseudofrågor likn din utläggning om personutredning i domstolar?

Trådens fokus har pga lyckliga(?) omständigheter flyttats från GL:s misstänkta brottslighet till EA:s dokumenterade brottslighet. Det tycker jag är bra, särskilt som allt tyder på att GL är helt oskyldig, medan EA är en hemsk person.

Hennes hemskhet renderar henne uppmärksamhet. Jag ser inget skäl att stoppa granskningen av henne bara för att hon, enl uppgift, kan bedömas vara "skör".
Sköra människor är INTE likgiltiga för andras elände och lidande. Sköra människor låter INTE rättsväsendet gripa oskyldiga och få dem att sitta månadsvis i häkte, särskilt inte om "den sköra" till råga på allt är en blivande jurist.
Det jag beskrivit ovan är mer kännetecknande för en sadist.

Du har inget att säga om EA:s påstådda, lögnaktiga "däckande"?
Citera
2021-04-03, 19:35
Medlem
lolita_s avatar
OBS detta är bara rena spekulationer från min sida, så det betyder egentligen ingenting men kan vara intressant ur ett större perspektiv och kanske förklaring till varför det blev som de blev med denna skrämmande EA. (menar inte att hon kan använda det som försvar, men det skulle ju säga en hel del om saken ifråga.)

Lyssnade på en dokumentär på P3 dokumentär

https://sverigesradio.se/avsnitt/1673125

"Han kallar sig Lelle och utger sig för att vara fotograf. På nätet kontaktar han tjejer som vill bli modeller. Men när de ses för att plåta är det ofta nåt helt annat som händer."

"Lelle föreslår att de ska ta allt mer avklädda och utmanande bilder. Ofta slutar det med att de har sex, och ibland våldtar han dem. Sen säljer han flera av tjejerna till män*som han säger är med i ett nätverk av fotografer.

Några av tjejerna som Lelle utnyttjar går till polisen, men utredning efter utredning läggs ner. Han säger att tjejerna varit med på allt som de gjort, både när de har haft sex med honom och med de andra fotograferna.

Men när Lelle använt samma tillvägagångssätt i drygt tio år är det en polis som börjar lägga ihop de olika utredningarna, och efter ett tag framträder bilden av en av en hallick och våldtäktsman med en mycket väl utarbetad metod."

Skulle denne man kunna ha något med lektyrfotografen att göra, eller är jag helt ute och cyklar. Men jag minns att den här mannen fotade folk i min umgängeskrets, och ja ingen mådde särskilt bra efteråt.

Jag avskyr E och är utan tvekan "team GL " men blev bara nyfiken om någon vet något mer om detta?

Kör hårt.
Citera
2021-04-03, 19:35
Medlem
Citat:
Du förstod kanske inte att min jämförelse mellan "snaskandet" här på Flashback och vad som sker i svenska domstolar naturligtvis var mitt sätt att spetsa till det hela?
Inte det, nej? Då vet vi.

En handen på hjärtat-fråga till dig:
Kan du öppet berätta om vilka bevekelsegrunder du har för att med alla medel försöka flytta fokus från frågan om EA:s brottslighet till pseudofrågor likn din utläggning om personutredning i domstolar?

Trådens fokus har pga lyckliga(?) omständigheter flyttats från GL:s misstänkta brottslighet till EA:s dokumenterade brottslighet. Det tycker jag är bra, särskilt som allt tyder på att GL är helt oskyldig, medan EA är en hemsk person.

Hennes hemskhet renderar henne uppmärksamhet. Jag ser inget skäl att stoppa granskningen av henne bara för att hon, enl uppgift, kan bedömas vara "skör".
Sköra människor är INTE likgiltiga för andras elände och lidande. Sköra människor låter INTE rättsväsendet gripa oskyldiga och få dem att sitta månadsvis i häkte, särskilt inte om "den sköra" till råga på allt är en blivande jurist.
Det jag beskrivit ovan är mer kännetecknande för en sadist.

Du har inget att säga om EA:s påstådda, lögnaktiga "däckande"?

Du uppmanar andra att svara på dina frågor, men svarar inte på frågor du själv får.

Du skrev:

"Nej, den var ju inte särskilt slug sett till resultatet men inte desto mindre var det ju ett slugt/fräckt/hänsynslöst sätt att få bort det partiet i inspelningen där detr framgår att EA var mycket positiv till det som där och då pågick."

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Därför ställer jag frågor till dig.

Hon kan ha varit positiv till att suga hans kuk ("Alltså, tror du inte jag vet hur skönt det här är"), kvinnor brukar vanligtvis älska att suga kuk, vilket du säkert vet?
Därefter kan DU ha övergått till att knulla henne, trots att hon inte ville det.
Förstår du inte att det kan ha gått till på det viset?
Eller vill du inte förstå, för att du är kvinna?

Ska du fortsätta låta bli att svara, medan du själv uppmanar andra att svara dig?
Senast redigerad av amatoll 2021-04-03 kl. 19:38.
Citera
2021-04-03, 19:38
Medlem
Mer.info.007s avatar
GL sitter i en hög Post. Han tvättar bara av sig allt och alla runtomkring sig nu. Han har hög mak och knäcker EA. Fortsätt så GL!
Citera
2021-04-03, 19:49
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du uppmanar andra att svara på dina frågor, men svarar inte på frågor du själv får.

Du skrev:

"Nej, den var ju inte särskilt slug sett till resultatet men inte desto mindre var det ju ett slugt/fräckt/hänsynslöst sätt att få bort det partiet i inspelningen där detr framgår att EA var mycket positiv till det som där och då pågick."

Hon kan ha varit positiv till att suga hans kuk ("Alltså, tror du inte jag vet hur skönt det här är"), kvinnor brukar vanligtvis älska att suga kuk, vilket du säkert vet?
Därefter kan DU ha övergått till att knulla henne, trots att hon inte ville det.

Ska du fortsätta låta bli att svara, medan du själv uppmanar andra att svara dig?
En person kan säga nej oavsett var i umgänget detta sker. Då anses det olagligt.
Älskar verkligen kvinnor att suga?
Citera
2021-04-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
GL sitter i en hög Post. Han tvättar bara av sig allt och alla runtomkring sig nu. Han har hög mak och knäcker EA. Fortsätt så GL!
Man kan hoppas att du har rätt. Men isåfall är Guran mer unik än vad jag har trott.
Man tvättar inte av sig en häktning hur lätt som helst. Du är en skurk i folks ögon lång tid efter. Oavsett om du är skyldig eller ej.
Det enda som kan rädda Guran och ge honom någorlunda upprättelse är ett saftig skadestånd.
Inte saftigt för kvinnan att betala. Utan saftigt för Guran att mottaga. Mao så saftigt att kvinnan går under.
Det är den enda rättvisa som gör att han högt kan bära huvudet med rak blick in i framtiden.
Ungefär som det borde vara med en dagsbot. Den ska inte bero på den skyldiges inkomst. Den borde grundas på mottagarens leverne.
Senast redigerad av john-oskar 2021-04-03 kl. 19:58.
Citera
2021-04-03, 19:58
Medlem
Den här frågan fick jag nyss från kontot amatroll:
"Ska du fortsätta låta bli att svara, medan du själv uppmanar andra att svara dig?"

Kontot har inte tagit till sig att det bedömts vara ett trollkonto och att jag meddelat vederbörande att det inte har några svar från mig att vänta.

OnT: Det är självklart viktigt att med denna skandal (ett Justitieråd blir oriktigt häktat för våldtäkt), följer ett enormt intresse för den person som lurat rättsväsendet på ett så fräckt och hänsynslöst vis.
När det framkommer att det är en juridikstudent som iscensatt alltihop, då finns det de i tråden som anser att vi skall behandla föröverskan EA som vore hon att betrakta som colis fragile

EA är ansvarig för sina handlingar.
Nu, här på Flashback, får EA och hennes väninnor ta del av notan, dvs exponeringen.
Det kan och bör kosta att bete sig illa. Särskilt svider det nog för dem att det inte blev några pengar, varken från nåt försäkringsbolag eller nåt skadestånd från GL att få mumsa på..
Senast redigerad av Carinah78 2021-04-03 kl. 20:05.
Citera
2021-04-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll

Du skrev:

Vad är det för generaliserande av vad kvinnor älskar?
Ingen annan får säga något som inte är förankrat i vetenskapen eller dokumenterat i en domstol, men du slänger dig med personliga uppfattningar till höger och vänster?
Citera
2021-04-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
En person kan säga nej oavsett var i umgänget detta sker. Då anses det olagligt.
Älskar verkligen kvinnor att suga?
Japp och speciellt överraskningen som kommer mot slutet. Som ett barn som ivrigt biter på kinderägget för att få presenten inuti så snabbt som möjligt. Samma leende när de får presenten/såsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in