2021-04-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Veckans mest korkade inlägg. "Skvallret" avser att ge oskyldigt anklagade upprättelse och att det inte ska hända igen (åtminstonde av EA) jävla pajas..

Detta inlägg utgör ett exempel på det mest förvridna och sjuka i alltihop: självrättfärdigheten. Man tror alltså att man gör en god gärning.
Citera
2021-04-03, 14:14
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hyser du samma "heta" känslor för exempelvis misstänkta mördare och önskar förgöra dessa. Proportion.

Vänd på det istället, sitter folk och skyddar mördare eller andra grova brottslingar likt nu?

Nej. Inte fan sitter man och letar ursäkter åt pedofiler, mördare eller våldtäktsmän. Trots att de i regel bär på brutala trauman från framförallt barndomen.

Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Detta inlägg utgör ett exempel på det mest förvridna och sjuka i alltihop: självrättfärdigheten. Man tror alltså att man gör en god gärning.

Det är snarare "självrättfärdigheten" som är intressant bland de som försvarar EA, eller försöker förminska och ursäkta hennes beteende.

Inte sällan är det lika psykiskt sjuka feminister eller white knights med hjärtat på "rätt" ställe. Dvs. ytterst lite logik men mycket känslor som man försöker framställa som sanning.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-03 kl. 14:17.
Citera
2021-04-03, 14:14
Medlem
Citat:
Hyser du samma "heta" känslor för exempelvis misstänkta mördare och önskar förgöra dessa. Proportion.
Vill du att fler oskyldiga mordanklagade ska dömas för att inte riskera att någon mördare går fri?
Citera
2021-04-03, 14:16
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vänd på det istället, sitter folk och skyddar mördare eller andra grova brottslingar likt nu?

Nej. Inte fan sitter man och letar ursäkter åt pedofiler, mördare eller våldtäktsmän. Trots att de i regel bär på brutala trauman från framförallt barndomen.

Jag ursäktar inget kriminellt eller omoraliskt men jag skyr "folkdomstolar" och tal om lynchning.
Citera
2021-04-03, 14:18
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Vill du att fler oskyldiga mordanklagade ska dömas för att inte riskera att någon mördare går fri?

Det räcker med rättslig process. Häxprocesser har vi lämnat bakom oss eller?
Citera
2021-04-03, 14:18
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag ursäktar inget kriminellt eller omoraliskt men jag skyr "folkdomstolar" och tal om lynchning.

Udda, då du är en av få som tagit EA till försvar och försökte måla en negativ bild av GL sen starten. I alla dina inlägg.
Citera
2021-04-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Helt korrekt av dig. Tråden har urartat fullständigt i skvaller om en ej offentlig person som dessutom är i en utsatt situation. Förstår inte heller varför den ligger uppe i aktuella ämnen. Ämnet är inte aktuellt i annan bemärkelse än att vissa (också till synes trasiga) människor fortfarande tycker att EA:s privatliv är relevant.
i detta land har vi en väl etablerad Dödsmobbarkultur. Vissa Personer kan utan vidare få föraktas o stigmatiseras - offentligt - helt utan att politiker eller "rättsväsende" inskrider.
Se på den fd psykpatienten S Bergwall - i evig tid demoniserad och beskylld för att alltjämt vara en skyldig seriemördare. Även av GL.
Har Bergwall förtjänat detta mobbarhat?

Det gör absolut ingenting, ifall både EA och hela hennes släkt och umgänge blir ordentligt vända ut och in på!
Visserligen skall svensk femi.nazi.rörelse bli ännu mera galen, sedan.
Men vad gör det?
Citera
2021-04-03, 14:21
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Udda, då du är en av få som tagit EA till försvar och försökte måla en negativ bild av GL sen starten.

Han körde en "flashback" i sin "presskonferens". Det är ovärdigt och omoraliskt. Dessutom har jag påtalat en del "udda" ord från honom som att "han tar ansvar".
Citera
2021-04-03, 14:22
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Du begrep inte vad jag skrev om folkdomstolar?
Citera
2021-04-03, 14:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Han körde en "flashback" i sin "presskonferens". Det är ovärdigt och omoraliskt. Dessutom har jag påtalat en del "udda" ord från honom som att "han tar ansvar".

Okej. Men du sa ju precis att du skyr "folkdomstolar" och tal om lynchning?

Så varför ställer du dig på mobbens och "folkdomstolens" sida mot GL?

Det är GL, om du nu missat det, som blivit lynchad offentligt. Senast igår hade GL en mobb utanför sitt hem som demonstrerade. Det skrivs massvis med artiklar i de största tidningarna i Sverige, som påvisar GL's skuld. Trots att GL är frikänd och 100% oskyldig till det påstådda brottet.

Du är så otroligt korkad att du inte begriper det själv
Citera
2021-04-03, 14:26
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
i detta land har vi en väl etablerad Dödsmobbarkultur. Vissa Personer kan utan vidare få föraktas o stigmatiseras - offentligt - helt utan att politiker eller "rättsväsende" inskrider.
Se på den fd psykpatienten S Bergwall - i evig tid demoniserad och beskylld för att alltjämt vara en skyldig seriemördare. Även av GL.
Har Bergwall förtjänat detta mobbarhat?
Japp. Han gjorde andra grejer som han förtjänar att lida för. Enda anledningen han ska frias är ju att han trollade sönder jakten på de riktiga mördarna. Borde såklart få livstid för den skadan han gjorde.
Citera
2021-04-03, 14:31
Medlem
Citat:
Du begrep inte vad jag skrev om folkdomstolar?
Du underskattar faran för rättsäkerheten med oskydigt dömda för att du inte förstår bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in